Kuningaskuluttaja: VAG-konsernin moottorivauriot
Valvoja: ffp jäsenet
Kuningaskuluttaja: VAG-konsernin moottorivauriot
Katsoiko kukaan tänään (to 25.2.10) kuningaskuluttajaa, jossa oli juttua vagien jäätysvistä coolereista ja niitten aiheuttamista moottori vaurioista. http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2557
Tuossa juttu teksti muodossa, koko ohjelma taitaa jossain vaiheessa löytyä Yle Areenasta, jos ketä kiinnostaa kahtsoa.
Edit: löytyykin jo areenasta http://areena.yle.fi/ohjelma/15b3b2826b ... 7853aee064
Tuossa juttu teksti muodossa, koko ohjelma taitaa jossain vaiheessa löytyä Yle Areenasta, jos ketä kiinnostaa kahtsoa.
Edit: löytyykin jo areenasta http://areena.yle.fi/ohjelma/15b3b2826b ... 7853aee064
Ohjelmassa esiintyi oikein kaksikin Seat-kuskia, joille oli ongelmaan tarjottu rautalankaa ja pahvia maskin eteen. Eikö ole mitään järkevämpää ja siistimpää ratkaisua kuin rumasti maskin ulkopuolelle sidottu aaltopahvin pala? Kauniisti istuvia, merkkikohtaisia maskipeittojakin on ollut kaupan maailman sivu.
Eihän tuo pahvi kestä ohuella rautalangalla sidottuna maantienopeuksissa paikallaan hetkeäkään, kun ajoviima riepoo sen palasiksi. Ei varmaan maskinkaan rivat tykkää tuosta rautalangasta.
Itse olen käyttänyt lämmitystä tehostamaan syylärin peittona pahvia, mutta olen longottanut sen verran maskia, että pahvin saa aivan syylärin eteen, toimii tehokkaammin.
Eihän tuo pahvi kestä ohuella rautalangalla sidottuna maantienopeuksissa paikallaan hetkeäkään, kun ajoviima riepoo sen palasiksi. Ei varmaan maskinkaan rivat tykkää tuosta rautalangasta.
Itse olen käyttänyt lämmitystä tehostamaan syylärin peittona pahvia, mutta olen longottanut sen verran maskia, että pahvin saa aivan syylärin eteen, toimii tehokkaammin.
Kuullostaa todella oudolta että kondensoitunut kosteus saisi aikaseksi moottorin rikkoontumisen. Tiedän toki ettei vesi puristu kasaan ja dieselissä on kovat puristukset, mutta kondensoitunut vesihän on jäätynyt kennon sisäpinnalle ohuelti ja sitten että pahvi auttaisi, toiimiihan välijäähy vaikka oliski pahvia edessä, ei ehkä niin hyvin, mutta toimii silti ja varsinkin kun moottorin pysäyttää niin viileneehän se metallipinta ja kosteus kondensoituu seinämille....
Tässä on kuningaskuluttajan seat leonin omistajan tekemä aihe suomi24:ssa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8724988
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8724988
Työkaverilta meni kolme vuotta vanhasta 1.9tdi golfista kone ilmeisesti juuri tästä kondenssivesiongelmasta johtuen. Pakkasella lämpimästä parkkihallista käyntiin ja kolinat alkoi samantien tyhjäkäynniltä, ei tarvittu edes sitä reipasta kiihdytystä. Diagnoosi oli yksi veivi mutkalla. Aika nahkeaa oli maahantuojan ja myyjäliikkeen vastaantulo asiassa, loppujen lopuksi meni koko auto vaihtoon.
Töistä eräs toimihenkilö vei asiansa kulutusasiamiehelle, osti uuden passatin vajaa vuosi sitten ja sitä on koko ajan korjattu milloin mistäkin, ei kuukautta ole auto ollut omistajalla yhtämittaan, nyt viimeisin juttu oli webasto jota jo ennenkin korjattu takuuseen mutta nyt ei enää kuulemma korjata ja 700e lasku odottaa maksajaa.
Sama heppu osti uuden pasuunan jokunen vuosi sitten, takkusi senkin kanssa pari vuotta kunnes vaihtoi s60 volvoon jolla ajeli pari vuotta ja antoi pojallensa.
Kysyin vaan että etkö kerrasta oppinut, ei kuulemma.
Sama heppu osti uuden pasuunan jokunen vuosi sitten, takkusi senkin kanssa pari vuotta kunnes vaihtoi s60 volvoon jolla ajeli pari vuotta ja antoi pojallensa.
Kysyin vaan että etkö kerrasta oppinut, ei kuulemma.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 13.2.2004 23:29
No tottakai kun minä jostakin kirjoitan, mitäs teet jos se uus auto ei toimi, sitä vartehan takuu on ja ite en todellakaan suostuis mitään maksuja maksamaan jos uus auto takuun aika jostakin hajois.
Tuossa edellisessä pasuunassa rempatttiin mm jäätyviä ovia / lukkoja ja oli siinä jotain muutakin, ei muista.
Kummastuttaa vaan että kun katsotaan volkkarin suomen myyntitilastoja ja onhan se suosittu kansanauto niin kuinka voi tällaisia pikkuvikoja olla?
Työkaveri myi tilacaddyn pois ja osti liikkeestä touranin joka ollut yhdellä omistajalla, no tuossa lähtee soitin päälle omia aikojaan eli muutamana aamuna on rokki tallissa soinut, takaluukun mikrokytkin ei toimi, luukku kiinni mustekalalla.
Takuuhuoltoon menee tämäkin, saa nähdä miten käy.
Tuossa edellisessä pasuunassa rempatttiin mm jäätyviä ovia / lukkoja ja oli siinä jotain muutakin, ei muista.
Kummastuttaa vaan että kun katsotaan volkkarin suomen myyntitilastoja ja onhan se suosittu kansanauto niin kuinka voi tällaisia pikkuvikoja olla?
Työkaveri myi tilacaddyn pois ja osti liikkeestä touranin joka ollut yhdellä omistajalla, no tuossa lähtee soitin päälle omia aikojaan eli muutamana aamuna on rokki tallissa soinut, takaluukun mikrokytkin ei toimi, luukku kiinni mustekalalla.
Takuuhuoltoon menee tämäkin, saa nähdä miten käy.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 26.2.2010 16:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Keskustelua samasta aiheesta:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=131725
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=131725
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa