Tänä aamuna auto tuntui todella tukkoiselta, eikä kiihtynyt mihinkään. Koitin irrottaa mafin liittimen ja auto kiihtyi ja vastasi kaasuun paremmin kuin pitkään aikaan.
Käyttöauton hinta mafille vaihto-osana 153€, mikä ei sinänsä paha ollenkaan, mutta tuo sisältää mafin lisäksi sen kotelo-osankin eli kiinnostaisi tietää löytyykö esim Pierburgilta tuohon pelkkää mafia ja mitäköhän se mahtaisi kustantaa?
A4 2.0 Tdi uusi maf muualta kuin marmoritiskiltä?
Valvoja: ffp jäsenet
Hain paikallisesta varaosaliikkeessä Boschin mafin, vaihto-osana 130 €.
Vaihdettuani mafin ilmeni, että jo muutaman päivän autoa vaivannut reilun sekunnin kestoinen puutuminen/nykiminen ~1700 rpmssä kun tasakaasulla ajettaessa alkaa kiihdyttämään oli tullut takaisin.
Aamulla auto siis tuon nykimisen lisäksi vastasi kaasuun todella huonosti ja arvelin vian olevan mafissa, kun auto toimi täysin moitteetta heti kun irrotin mafin liittimen Ajelin iltapäivällä töistä kotiin 65 km ja taas auto toimi kuin unelma kun mafin liitin oli irti, mutta nykimisongelma tuli takaisin kun uusi maf sekä liitin oli paikoillaan.
Eilen tarkastin vikakoodit pitkästä aikaa ja mitään koodia ei löytynyt, mutta tänään oli tullut EGR Valve (N18): Malfunction sekä mafin liittimimen irrotuksesta johtuva? (Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low).
Kun irrotin äsken välijäähdyttimeltä egr:lle tulevan putken ja yritin peilailla egr:n sisään, ei egr ollut mitenkään karstainen, hieman öljyinen vaan.
Mihin kaikkeen tuo mafin liittimen irrotus vaikuttaa tai siis jos egr on paskana, voiko auto toimia hyvin kun liitin irti?
Niin ja tarkastin toki ennen mafin ostoa, että moottorin ilmansaanti ei ole tukossa lumesta tms, mutta valitettavasti tästä ei ollut minun tapauksessa kyse. Harmittaa, vaan kun omassa läppärissä niin huono akku, ettei se pysy 5 min kauempaa käynnissä akun varassa ja siksi jäi vag-comilla tarkastamatta vanhan mafin lukemat ennen uuden ostoa.
Vaihdettuani mafin ilmeni, että jo muutaman päivän autoa vaivannut reilun sekunnin kestoinen puutuminen/nykiminen ~1700 rpmssä kun tasakaasulla ajettaessa alkaa kiihdyttämään oli tullut takaisin.
Aamulla auto siis tuon nykimisen lisäksi vastasi kaasuun todella huonosti ja arvelin vian olevan mafissa, kun auto toimi täysin moitteetta heti kun irrotin mafin liittimen Ajelin iltapäivällä töistä kotiin 65 km ja taas auto toimi kuin unelma kun mafin liitin oli irti, mutta nykimisongelma tuli takaisin kun uusi maf sekä liitin oli paikoillaan.
Eilen tarkastin vikakoodit pitkästä aikaa ja mitään koodia ei löytynyt, mutta tänään oli tullut EGR Valve (N18): Malfunction sekä mafin liittimimen irrotuksesta johtuva? (Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low).
Kun irrotin äsken välijäähdyttimeltä egr:lle tulevan putken ja yritin peilailla egr:n sisään, ei egr ollut mitenkään karstainen, hieman öljyinen vaan.
Mihin kaikkeen tuo mafin liittimen irrotus vaikuttaa tai siis jos egr on paskana, voiko auto toimia hyvin kun liitin irti?
Niin ja tarkastin toki ennen mafin ostoa, että moottorin ilmansaanti ei ole tukossa lumesta tms, mutta valitettavasti tästä ei ollut minun tapauksessa kyse. Harmittaa, vaan kun omassa läppärissä niin huono akku, ettei se pysy 5 min kauempaa käynnissä akun varassa ja siksi jäi vag-comilla tarkastamatta vanhan mafin lukemat ennen uuden ostoa.
mikäs tuo audin moottori on koodiltaa. omaan volkkarin BKD:hen jouduin vaihtamaav EGR kellot, oli kalvo revennyt.
Lisää aiheesta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=100510&highlight=
Lisää aiheesta: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=100510&highlight=
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa