Transpoter T5 webaston säätöä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jupe_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2008 8:54

Transpoter T5 webaston säätöä

ViestiKirjoittaja Jupe_ » 21.2.2010 16:09

Miten tuon tehas pakkosyötön sisäpuhaltimelle saa muutettua, kun tehaskellolla pistää webaston käymaan niin puhallin pyörii aina vähintään 2 nopeudella? Syö nimittäin turhan paljon käynnistysakkua näillä lähemmäs -40 pakkasilla kun kaikki virta on tarpeen.. Aika hölmöä minusta että puhallinta ei saa edes 1 nopeudelle ja mielummin jopa kiinni, että saa moottorin pyöriin ja sitten kabiinin lämpimäksi..

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.2.2010 20:56

Jos on tehdaskello niin on webastolla oma akku kuskinpenkin alla.

Jupe_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2008 8:54

ViestiKirjoittaja Jupe_ » 23.2.2010 18:38

Näinhän se on että toinen akku on penkin alla webastolle. Mutta pyöriikö myös auton puhallin sillä akulla vai ns. starttiakulla? Pakkasella webasto kyllä pyöri ainakin puoli tuntia, mutta ei enää startannu käymään ilman apuvirtaa..

Gt-b
-
Viestit: 24
Liittynyt: 30.7.2007 12:10

ViestiKirjoittaja Gt-b » 23.2.2010 20:16

Kyllä ainakin itellä puhallin pyörii sillä penkin alla olevalla akulla... saa wepastolla käyttää akun tyhjäksi ja auto lähtee käyntiin silti

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 6.8.2010 12:15

Mun käsittääkseni webasto imee virtansa sisäakusta mutta se puhallin starttiakusta. Mutta tosiaan varma ei voi olla asiasta. Omat havainnot vaan tukivat tätä teoriaa viime talvena.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 6.8.2010 22:35

Tämänhän voi mitata helposti. Ottaa "lisäakun" navan irti ja mittaa tuleeko puhaltimen sulakkeelle jännite.

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 27.11.2010 0:19

No nyt kyllä saa taas Pörhö pisteet kotiin. Onhan se hyvä kolmantena talvena selvittää asiakkaan vihjeen perusteella että T5:sen tehdaswebasto, tehdaskellosarjalla ja tehdaskaukosäätimellä, EI LÄMMITÄ moottoria laisinkaan. Tätä huonoa talvikäynnistyvyyttä on kyselty uudesta alkaen ja nyt ne sen sai jostain varmistettua että kyllä näin on: ei muuten lämmitä mikään sun lohkoa -35 asteen pakkasessa. Vittu että vituttaa. Moottori varmaan tykännyt tosi gutaa.

Itse pidän itseäni kuitenkin keskivertoa aktiivisempana auton omistajana ja käyttäjänä ja itselleni on tärkeää tietää suunnilleen miten auto toimii. Erityisesti tuo työauto on tarkasti syynätty. Tämäkään ei olisi selvinnyt koskaan ellei joku olisi jossain foorumilla tällaisesta ominaisuudesta maininnut. Autoa ostettaessa olisi käsittääkseni myyjän vastuuseen kuulunut ottaa puheenvuoro heti perään kun ilmoitin ettei lohkoa tarvita autoon ku on webasto, muttei vissiin jamppa edes tiennyt mitä myy. Eihän se voi olla että se on asiakkaan vastuulla tietää että jos tilaa vetokoukun että sillä ei saakkaan vetää mitään, ainoastaan polkupyöriä kuljettaa. Sama kait tässä on henki. Jos tilaa Webaston kaikilla herkuilla ja samalla suunaukaisulla jättää lohkolämmittimen pois, myyjän varmaan tulisi tiedustella autotallin lämpötilaa ja suositella oikeaa lämmitysratkaisua.

Jupe_
-
Viestit: 12
Liittynyt: 13.12.2008 8:54

ViestiKirjoittaja Jupe_ » 27.11.2010 12:57

Mulla oli sama juttu uutena kun tuntui hyttä kyllä lämpenevän hyvinkin nopeasti ja letkuja kopostelemalla tuntui ettei mottoriin mene lämpöä ollenkaan.. No kuopion laakkoselle soittelemaan ja alkoivat tutkia asiaa vaikkakin epäilivät ensin. Selvisi kuitenkin että siinä on tehaskytkentänä jokin keskieuroopan kytkentä joka lämmittää vain kabiinin, joka tuli heillekkin yllätyksenä. Tämän pystyy kuitenkin ohjelmoinnilla korjaamaan ja moottori alkaa lämpeämään.. Kuinkahan paljon volskuja päräytetään kylmänä käyntiin tämän takia vielä tänäkin päivänä!!!

Diipa
-
Viestit: 69
Liittynyt: 20.1.2005 13:48

ViestiKirjoittaja Diipa » 27.11.2010 15:26

Jep samanlaisia kokemuksia täälläkin, ostin melkein uuden T5 ja ihmettelin webaston heikkoa toimintaa, siitä ei ollut iloa siis käytännössä ollenkaan.

No, toisessa yhteydessä oltiin vw:llä asioimassa niin kävi ilmi että kun webaston kello oli asennettu niin ollivat laittaneet vääränkokosen sulakkeen jonnekin sillä seurauksella että webasto kyllä kuulosti käynnistyvän mutta sammui samantien...! MAHTAVAA.

Siinä meni eka talvi aika raaoilla kylmäkäynnistyksillä... Nyt pelittää hyvin ja mielestäni möys lohko lämpiää.

Diipa
-
Viestit: 69
Liittynyt: 20.1.2005 13:48

ViestiKirjoittaja Diipa » 27.11.2010 15:26

Jep samanlaisia kokemuksia täälläkin, ostin melkein uuden T5 ja ihmettelin webaston heikkoa toimintaa, siitä ei ollut iloa siis käytännössä ollenkaan.

No, toisessa yhteydessä oltiin vw:llä asioimassa niin kävi ilmi että kun webaston kello oli asennettu niin ollivat laittaneet vääränkokosen sulakkeen jonnekin sillä seurauksella että webasto kyllä kuulosti käynnistyvän mutta sammui samantien...! MAHTAVAA.

Siinä meni eka talvi aika raaoilla kylmäkäynnistyksillä... Nyt pelittää hyvin ja mielestäni möys lohko lämpiää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa