Golf IV GTI ja KW variant 2, takajousen vaihto?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

iConi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 23.3.2008 0:25
Viesti:

Golf IV GTI ja KW variant 2, takajousen vaihto?

ViestiKirjoittaja iConi » 18.2.2010 17:38

Haku ei tuottanut tulosta, joten kysellään. Eli saakos otsikon mukaisessa yhdistelmässä takajousen vaihdettua ilman iskarin irroitusta? Meinasin, että jousipuristimilla jousi kasaan ja pois ja uusi tilalle samalla metodilla. Onnistuukos näin?

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 18.2.2010 18:05

kyllä onnistuu...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.2.2010 18:50

Nyt tyhmä kysymys mutta eikös nelosessakin ole iskari jousen sisässä?

EDIT:Ahaa,tämä on uutta tietoa minulle.
Viimeksi muokannut Sebastian, 18.2.2010 19:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.2.2010 18:51

Onko tuossa iskarin kiinnitys samanlainen kun farmarissa? Jos, niin huomattavasti helpompi irrottaa iskarin yläpään kaksi pulttia jolloin saa jousen luultavasti käsivoimin pois paikaltaan ja takaisin.

Tavis-alustaisessa farkussa jousi melkein putosi paikaltaan kun iskarin irrotti.

Reaper
-
Viestit: 581
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 18.2.2010 18:55

Nyt tyhmä kysymys mutta eikös nelosessakin ole iskari jousen sisässä?


Ei ole ainakaan etuveto hb golfissa eikä sedan Borassa.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.2.2010 19:47

^Eikä ole kyllä muissakaan IV korisissa.

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 18.2.2010 20:29

Jätä puristimet pois, ne on vaan tiellä tässä hommassa.
Auton takapää pukeille, tunkilla kevitystä jousilautasen alta, iskarin alapultti irti, laske tunkki, niin avot, jousi tippuu pois.

brainsurgery
-
Viestit: 342
Liittynyt: 13.1.2007 20:10

ViestiKirjoittaja brainsurgery » 18.2.2010 21:26

Ei muistaakseni tarvi edes tunkkia tuossa hommassa. Sen saa ihan käsivoimin nostettua helposti takaisin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.2.2010 23:15

iskarin alapultti irti
Helpompi niillä kahdella yläpultilla. Tota alapään pulttia joutuu vähän vekslaamaan. Ylös näkeekin paremmin :)

iConi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 23.3.2008 0:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja iConi » 19.2.2010 11:25

Kiitoksia vastauksista. :) Täytyypi irrotella tuo iskarin yläpää sitten, toisella puolella näytti olevan hyvin esillä, toisella puolen osittain lokarin muovin takana, muttta eiköhän sekin sieltä irtoa.

LärVi
-
Viestit: 52
Liittynyt: 11.5.2008 20:36

ViestiKirjoittaja LärVi » 19.2.2010 13:22

Kahden pultin sijasta ottaa irti sitten neljä pulttia? itse ottanut aina iskarin alapultin pois ja tässä kahden kuukauden aikana kolmesti tuon purkaneena ei kertaakaan ole tarvinnut tuon iskarin alapään pultin kanssa puljata. Enemmän se muovin sisälle jäävä pultti hapettaa kun rengaskin on tiellä.

iConi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 23.3.2008 0:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja iConi » 19.2.2010 18:11

Pitää sitte irrottaa toisen jousen kanssa alapää ja toisen kanssa yläpää, ni voin kertoa sit kumpi oli helpompi vaihtoehto... ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa