Miten onnistuu AQM koneelliseen Golffiin vakkari.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-samii-
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.2.2010 8:44

Miten onnistuu AQM koneelliseen Golffiin vakkari.

ViestiKirjoittaja -samii- » 13.2.2010 9:02

Onko AQM koneellisessa Golfissa sähköinen vai vaijerilla toimiva kaasu? Ei löydy oikeen tästä säälittävästä diisselistä oikee mitää tietoa että saako siihen mitää asennettua. Pääasiassa haluaisin asentaa vakkarin jos see onnistuu pelkällä viiksen vaihdolla ja johtoja vetämällä sekä vag.comilla hyväkymällä.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 13.2.2010 10:39

Eikös nuo kaikki SDI koneet oo sähkö-kaasulla. Ecustakin pitäisi pinnit löytyä joten viiksi ja johdot vaan sekä vag-com. Vaijerikaasun kyllä huomaa kun konehuoneeseen kurkkaa.

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 13.2.2010 10:39

Muut vahvistakoot, mutta eiköhän sdi ole myös sähköisellä polkimella. Vastaus olisi siis kyllä.

Tuon pystyt kyllä itsekin toteamaan. Moottorin kyljessä on tuo jakajapumppu, johon tdi:ssä tulee vain sähköjohtoja (ja tietysti polttoainelinjat), vanhoissa D- ja TD-moottereissa tuli ihan perinteinen vaijeri vivustoon. Paikka on tietysti piilotettu suojamuovin alle uudemmissa, mutta suoja lähtee parilla kolmella 10m mutterilla irti.

Kuva

-samii-
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.2.2010 8:44

Viiksen ostoon.

ViestiKirjoittaja -samii- » 14.2.2010 8:00

Niinhän se muuten taitaa olla että eihän siellä mitää vaijeria ole.Muutenhan ostaisin saman konsernin TDI-mallin,jos tuo auto ei olisi niin hyvässä kuosissa. ei ole tullu pahemmin otettua muovisuojusta pois kun on tuo auto toimini pari vuotta kuin se kuuluisa junan vessa. Ei tarvitse ku vaihtaa öljjyt eikä syö milliäkään vaihtovälillä, joka minusta on aika erikoista tälle koneelle ilmeisesti. Laiskahan se on ku piru maantiellä mutta jos ei kiire ole niin vähällä löpöllä mennään. Vaikka luulen että vähemmälläki pääsis ku kulutus on n. 5-,5-5 maantiellä...pienin kulutus on ollu 4.7l. Voi olla osasyy että autolla menty jo 390tkm sen suurempia tekemättä koneen puolelle. Auttais vissii suuttimien kärkin vaihto jonki verran..? Ja jospa se tuo vakkari helpottais matkaajossa ku tuntuu olevan hirmu tarkka tuo kaasupoljin että kulutus nousee herkästi useamman desin jos ei keskity ajoon.

Eli ei kai tässä ku vivun ostoon. Itellä on VAG-COM 409.1 juuri hankittuna niin pitäs sillä ruveta harjoittelemaan.

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 14.2.2010 11:24

Omalla jalalla pääsee yleensä kyllä pienemmällä kun vakkari ajaa ilman ennakointia ja nousuissa turhan agressiivisesti pyrkii pitämään nopeuden, mutta mukavuusvaruste se on kyllä.

Jos kone käynnistyy hyvin, niin en lähtisi vielä suutinkärkiin sijoittamaan. Kyllä noilla ajelee. Faija yrittää ajaa loppuun vanhaa tdi AHU passattiani. Laite on lastutettu 180tkm kohdilla ja nyt mittarissa reilusti 400tkm päälle eikä paljon mitään vikoja ollut. Kaikki suuttimet, laturi, startti, kytkin ja ahdin alkuperäisiä vielä. Hydrauliset venttiilinnostimet (kuppipainimet) vaihdatin 180tkm kohdalla kun naputti tyhjäkäynnillä.

Omassa pihassa on toinen AHU farkkuna, eikä tuossakaan näy kone valittavan.
Näitä ei oikeasti jaksa ajaa loppuun.. :-)

-samii-
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.2.2010 8:44

ViestiKirjoittaja -samii- » 14.2.2010 12:51

Kyllä kone hörähtää nätisti vaikka -20 asteen pakkasessa vaikka ilman roikkaa käyntiin ku uusi akku laitettiin vasta. Rupesin tuossa miettimään että kannattaako sitä vakkaria sitte edes laittaa tämmöseen nuhapumppuun että käykö sitte niin että kulutus nouseeki reilusti ku ei jaksa mennä. Ei oo koskaa vakkaria ollu autossa nii ei ole tuttua sen toiminta. Taidan tehdä nii että sijoitan sen 50 ekua kaukosäätöön keskuslukituksessa nii on helpompi lastata penskat sisään. :D

passatvw
-
Viestit: 60
Liittynyt: 31.12.2009 14:54

ViestiKirjoittaja passatvw » 14.2.2010 14:42

Laita vaa.on se niin mukava.Mulla ei tässä passatissa ole vielä,mutta harkinnassa,ja mitäs pieni kulutuksen nousu paljoa haittaa.

Passat_tdi66
-
Viestit: 220
Liittynyt: 6.8.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 15.2.2010 12:31

Kulutusnousu on ehkä luokkaa desi tai kaksi siihen, että ajelee _kärppänä_ omalla jalalla. Eikä se tasaisella maantieajolla merkittävästi eroa. Mäkinen maasto voisi tehdä enemmän eroa. Painotan vielä, että ajatuksissaan ajellen saattaa vakkari jopa laskea kulutusta kun jää turha seilaaminen pois.

Vakkariahan voi käyttää harkiten, eli kytkee pois jos ajaa esim. mäkistä maastoa.

Kyllä se mukavuutta lisää, joten suosittelen myös laittamaan.

passatvw
-
Viestit: 60
Liittynyt: 31.12.2009 14:54

ViestiKirjoittaja passatvw » 16.2.2010 11:08

Juurikin näin,tilasin just slamitista vakkarin.No joo eihän niitä ollu,pitää odotella.

-samii-
-
Viestit: 6
Liittynyt: 13.2.2010 8:44

Vakkarin hinnat ja saatavuus

ViestiKirjoittaja -samii- » 18.2.2010 17:07

kävin tuossa varsin paikallisessa AD-varaosamaailmasta kysymässä vakkarin viikseä ja johtoja niin hinnaaksi tulis yleismalliseen 55 € eli ei paha. Mutta mahtaako tämä yleismallisen asennus onnistua vag.comilla?? onko kellään haisua asiasta... Ja sitten mistä mahtais löytyä näitä alkuperäisen kaltasia muualta ku merkkiliikkeestä? Ku kyseessä on AQM koneellinen 1.9 SDi ja tuolla slamit.comissa ei ainakaan näy olevan varmasti sopivaa..tai ei löydy tuosta listasta.

passatvw
-
Viestit: 60
Liittynyt: 31.12.2009 14:54

ViestiKirjoittaja passatvw » 18.2.2010 21:38

Slamit,sieltä tilasin,just tuli tilausvahvistus,että viikko menee,kun oli loppu.Tilaavat aatulta.85e+rahti 14e.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa