Tässä erilainen jutun aihe.
Mun Golf IV 1.4 toimii hienosti ! Ei jäädy huohotin (enää), ei nakuta kone ( enää), ei jäädy lukot eikä ole oven alareunat vääntyny.
Kulkee pirteästi ja on muutenkin ihan terhakka.
Startti ei rääkäise (enää) Ei huoju tyhjäkäynti (enää)
Kokonaisuudessaan ihan kelpo kulkine. talvirenkailla ajoäänet sais olla pehmeämmät.
Oliskohan rengasvalinnassa tai iässä syy moiseen.
Sitä vaan olen ihmetetelly kun porukka puhuu 98 bensasta. Tankin luukussa lukee 95/ 92 ?
Kiva Golffi
Valvoja: ffp jäsenet
Taisi olla että 1.4 16v koneisiin "suosituskin" oli 95, mutta tuohon isompaan ykskutoseen sitten 98 Oktaaninen. Omassa lukee ihan ohjekirjassa tuo suositus, mutta sanotaan että myös 95 toimii, joskin pienemmällä teholla.
Omalla kohdalla olen huomannut että kone toimii nätimmin 98 bensalla, joten sillä mennään. Huollon suositus oli myös käyttää 98 bensaa "tyyppivikojen ehkäisemiseksi".
Lopuntehden ihan kiva pirssi tuo omakin on, varsinkin kun "kilpailijoihin" vertaa. :)
Omalla kohdalla olen huomannut että kone toimii nätimmin 98 bensalla, joten sillä mennään. Huollon suositus oli myös käyttää 98 bensaa "tyyppivikojen ehkäisemiseksi".
Lopuntehden ihan kiva pirssi tuo omakin on, varsinkin kun "kilpailijoihin" vertaa. :)
koneen nakutus
En ole konetta vaihtanu.
Alkuun se nakutti niinkuin paraskin diesel, forte sisähuuhtelu koneeseen. Tosin eivät tehneet ihan oikein sitä, käyttivät tyhjäkäynnillä (!) kun ohjeissa sanotaan että korotetulla tyhjäkäynnillä sen oliko nyt 20min ?!!
Castrol Mangnatec öljyt sisään, sanoivat että se sopii tuohon koneeseen hyvin.
Pari pitempää reissua sallituilla nopeuksilla ( 2-300km suunta), eikä kolise kone :-))
Alkuun se nakutti niinkuin paraskin diesel, forte sisähuuhtelu koneeseen. Tosin eivät tehneet ihan oikein sitä, käyttivät tyhjäkäynnillä (!) kun ohjeissa sanotaan että korotetulla tyhjäkäynnillä sen oliko nyt 20min ?!!
Castrol Mangnatec öljyt sisään, sanoivat että se sopii tuohon koneeseen hyvin.
Pari pitempää reissua sallituilla nopeuksilla ( 2-300km suunta), eikä kolise kone :-))
-
- -
Mulla ainakin öljynkulutus loppui magnatecilla VR6:ssa mitä oli kun olen aiemmin käyttänyt mobil 1:stä. Jokkut koneet kuluttaa vähemmän ainetta 98:lla. Viedäänhän noita koslia maihin joissa ei saa kuin 92 okt, taitaa niissä olla sitten eri ohjelmat boksissa, mutta rautaosat on sssamoja. Taitaapi desi pari polttoöljyä ajaa saman asian kuin forte-käsittely, sehän on etupäässä kerosiinia.
1.4 koneen "kolina"
Niin onko kyseessä kolina vai naputus?
Luulisi koneen sisäpesun avaavan öljykanavia, jolloin myös hydrauliset venttilin välysten tasaajat saavat enemmän öljyä, jolloin luulis äänten myös loppuvan/vaimenevan?
Olen tuosta mäntien kolinasta kyselly korjaamoilta, mutta en ole saanut siihen selkeää vastausta. Onko sellainen ihan tehtaan taholta myönnetty? Tai maahantuojan ?
Mistä löytyy todellista, ei mutu tietoa?
Öljyistä korjaamo kertoi että muiden asiakkaiden samanlaiset koneet eivät kuluta mangnateciä niin paljon kuin mulla aiempaa Mobil 1 öljyä.
mistä sekin sitten johtuu???
Luulisi koneen sisäpesun avaavan öljykanavia, jolloin myös hydrauliset venttilin välysten tasaajat saavat enemmän öljyä, jolloin luulis äänten myös loppuvan/vaimenevan?
Olen tuosta mäntien kolinasta kyselly korjaamoilta, mutta en ole saanut siihen selkeää vastausta. Onko sellainen ihan tehtaan taholta myönnetty? Tai maahantuojan ?
Mistä löytyy todellista, ei mutu tietoa?
Öljyistä korjaamo kertoi että muiden asiakkaiden samanlaiset koneet eivät kuluta mangnateciä niin paljon kuin mulla aiempaa Mobil 1 öljyä.
mistä sekin sitten johtuu???
Moottorin kolina
Onko kellään tietoa mitä moottorikoodeja tuo kolina vaivaa?
1.4 on Saksassa erittäin suosittu kaupunkiauto ja sikäläiset aika tarkkoja tavaroistaan.
Valmistusmäärät on niin suuria että vois olettaa valmistajan tehneen muutoksia kun valituksia
tai takuukorjauksia on tullu tarpeeksi...
Mulla on AXP, eli aikalailla sarjan viimeisiä....?
1.4 on Saksassa erittäin suosittu kaupunkiauto ja sikäläiset aika tarkkoja tavaroistaan.
Valmistusmäärät on niin suuria että vois olettaa valmistajan tehneen muutoksia kun valituksia
tai takuukorjauksia on tullu tarpeeksi...
Mulla on AXP, eli aikalailla sarjan viimeisiä....?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”