Latauksen merkkivalo vilkkui,akku tyhjeni,Golf IV TDI(korj.)
Valvoja: ffp jäsenet
Latauksen merkkivalo vilkkui,akku tyhjeni,Golf IV TDI(korj.)
Golffissa on vilkkunut pari päivää ajossa sillointällöin latauksen merkkivalo noin 1500-2000rpm välillä. Parisen kuukautta sitten vaihdettu uusi akku, joka on toiminut moitteettomasti, tähän asti. Tänään auto imaisi yhtäkkiä akun tyhjäksi ajossa, eikä laturi enää ladannut akkua: pari merkkivaloa syttyi (ABS ja airbag, luultavasti sen vuoksi, että akku tyhjeni) ja stereot menivät myös pois päältä. Ajoin auton tein sivuun ja sammutin, eikä rottelo tietenkään lähtenyt enää käyntiin. Vetämällä saatiin kuitenkin dieseliauto käyntiin ja ajettiin talliin. Laturi pyörii ja hihna tuntusi olevan suht tiukalla. Akku on vaan niin tyhjä, ettei jaksa vetäistä autoa käyntiin. Merkkivalo ei siis pala kokoajan, ei esimerkiksi tyhjäkäynnillä. Ajattelin viedä auton merkkihuoltoon ja kun ei ole vag-comia niin siellä ottaa selvää vikakoodista. (Paljonkohan lysti mahtaa maksaa??) Toivottavasti vika on vain laturissa, sillä sen osaisi vaihtaa ihan itse.
Onko muita vikaehdotuksia joita osaisi tarkastaa vähän aloittelijampikin ennen huoltoon vientiä ettei opiskelijalle tule turhia ylimääräisiä kustannuksia??
Yritin kyllä etsiä hakusanoilla vikaa, mutta en oikein handlannut mikä/missä on laturin vapaakytkin tai näitä muita mahdollisia vikoja..
On nimittäin viikon päästä lähtö hiihtolomalle lappiin ja sinnehän ei sitten mennä ellei autoa ole.
Onko muita vikaehdotuksia joita osaisi tarkastaa vähän aloittelijampikin ennen huoltoon vientiä ettei opiskelijalle tule turhia ylimääräisiä kustannuksia??
Yritin kyllä etsiä hakusanoilla vikaa, mutta en oikein handlannut mikä/missä on laturin vapaakytkin tai näitä muita mahdollisia vikoja..
On nimittäin viikon päästä lähtö hiihtolomalle lappiin ja sinnehän ei sitten mennä ellei autoa ole.
Viimeksi muokannut koposjone, 20.2.2010 1:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
akun ollessa latauksessa akku näyttää sen ~12,4V yleismittarilla mitattuna. parin tunnin päästä selviää mitä akku näyttää auton käynnissä ollessaan.. Eli jos sitten näyttää edelleen reilua 12 volttia, niin lataus ei pelitä, ja vika on mitä luultavimmin laturissa (hiilissä ja/tai latausjännitteen säätimessä)?
No sain auton käyntiin ja yleismittari näytti reilut 11V käynnissä ollessaan, eli ei lataa. Täytyy ladata vanhaa akkua huomenna ja mitata sillä vielä. Toistaiseksi saisinko alustavaa "vikakoodia"? Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään jos toinenkaan akku ei lataudu? Ja kannattaako autoa käyttää laakkosella tsekkaamassa vikakoodit?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Laturin johdotus, latausjännitteen säädin tai itse laturi. Tuossa on oikeestaan ne vikavaihtoehdot.
Jos yhtään työkalut pysyy kädessä niin noi saa itsekin tarkastettua ja niin saa jokainen autokorjaamokin jos laakkosen hinnat ei miellytä.
Varaosatkin saa lähimmästä Boschia edustavasta autosähköliikkeestä.
Jos yhtään työkalut pysyy kädessä niin noi saa itsekin tarkastettua ja niin saa jokainen autokorjaamokin jos laakkosen hinnat ei miellytä.
Varaosatkin saa lähimmästä Boschia edustavasta autosähköliikkeestä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa