GOLF IV 1.8 Highline

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Ballomeri
-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.1.2010 12:52

GOLF IV 1.8 Highline

ViestiKirjoittaja Ballomeri » 15.2.2010 14:39

Otsikon mukainen kulkupeli tuli hommattua tuossa heti vuodenvaihteen jälkeen tammikuussa ja ajattelin nyt että sen voisi täälläkin esitellä. Samallahan saan esitettyä omia ideaoita ja kuunnella muiden näkemyksiä auton suhteen!

Golffi on Saksanmaan tuonti vm. 1999 (AGN). Varusteita löytyy ihan mukavasti tuon Highline varustelun myötä, kuten keskikyynärnoja, ajotietokone,sportti penkit, 6 levyn vaihtaja, automaattisesti tummentuvat taustapeili & sivupeilit, climatronic ja nahkainen ohjauspyörä yms pientä.

Jälkeenpäin on asennettu angels eyes ajovalot, alustasarja ja toisen mallinen putkisto, jonka merkki vielä hämärän peitossa minulle. Muuta ihmeellistä autosta ei oikeastaan vielä löydy. Katsotaan mitä aika tullessaan tuo!

Tarkoituksena olisi laittaa autoon ainakin: uusi soitin, kalvot takalaseihin, takaspoileri, uudet alumiinivanteet kesäks 17-18 tuumaset, autoa tonttiin päin lisää, vakio ajovaloumpiot eteen, xenon muutossarjat lähi- ja kaukovaloihin, kromiset sisäilman suulakkeet, mittariston kromikehykset, takalasin pyyhkimen poisto sekä ehkä mahdollisesti vakionopeudensäädin ja R32 etupuskuri.
Ideoita ja mielipiteitä auton laitosta saa/pitää esittää!

Sitten muutamia kuvia autosta!
Kuva
Kuva

Loput kuvat:
Etuviisto
Kylki
Takaviisto
Takaviisto
Sisältä
Takapenkit

Ballomeri
-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.1.2010 12:52

Termostaatti & takalasin pyyhin

ViestiKirjoittaja Ballomeri » 15.2.2010 15:10

Heti muutaman päivän ajon jälkeen rupesin kiinnittämään huomiota moottorin alhaiseen lämpötilaan. Viisari ei pidemmälläkään ajolla meinannut juuri värähtää ylöspäin. Hetken asiaa tutkittuani totesin, että vikana on varmastikkin termostaatissa. Paikallisesta Fixus liikkeestä saikin termostaatin ja uudet jäähdytysnesteet samantein. Termostaatin vaihto ei sinänsä ollut iso homma mutta enemmän aikaa vei muiden osien purkaminen edestä, että pääsi siihen käsiksi. Uusi termari oli paikallaan ja uudet nesteet kiertämässä niin johan auto rupes lämpiään.
Samalla innostuin irroittamaan takalasin pyyhkimen. Sillä ei kuitenkaan käytännössä tee yhtään mitään. Jos takalasi täytyy saada puhtaaksi/ sulaksi sen voi sulattaa takalasin lämmittimellä tai pyyhkiä jollain rätillä jos pakottava tarve on.
Takalasi ennen
Takalasi jälkeen
Takalasi jälkeenpäin

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 15.2.2010 17:41

200k ajetuksi on ratti kulunut epäilyttävän paljon. Liekkö sitten mittaria ruuvailtu vai karheat kädet vieneet pinnan? :D Sigun kiesillä on rullattu nyt 150k ja ratissa ei yhtään kulumaa.

Babar
-
Viestit: 2730
Liittynyt: 23.7.2003 14:35

ViestiKirjoittaja Babar » 15.2.2010 17:46

200k ajetuksi on ratti kulunut epäilyttävän paljon. Liekkö sitten mittaria ruuvailtu vai karheat kädet vieneet pinnan?

Näyttäisi olevan silkkaa paskaa mitä tuohon volkkarin nahkarattiin tarttuu hyvinkin helposti. Lähtee pyyhkäsemällä puhtaaksi.

Ballomeri
-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.1.2010 12:52

ViestiKirjoittaja Ballomeri » 15.2.2010 20:25

Onneksi minulla täydellinen huoltokirja niin Saksan päästä kuin Suomestakin. Aina huollettu valtuutetussa merkkihuollossa ja kaikki kuitit löytyy kansiosta mapitettuna.

Ratissa on hieman kulumaa mutta myöskin likaa vain. Tällä viikolla koitan keritä motonettiin ostaan nahanhoitotuotetta ja puhdistusaineita!

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 15.2.2010 22:32

Ihme toimintaa, nuo japsit kanssa tuntuvat saavan vaikka alle 100k ajetun auton ratin näyttämään siltä, kuin se olisi ollut jossain w123 taksissa koko ikänsä.

Onko penkeissä paljon sanomista noilla kilometreillä? Itselläni samanlaiset siniset recarot, ja muuten ovat kyllä ok mutta parit siniset nauhat on persuksen alta hankautuneet poikki :(

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 15.2.2010 23:50

Niin, nuohan ei ole Recarot, vaan VW:n omat miedomman muotoiset sport-penkit. Noissa ei samanlaisia "nauhoja" taida olla, niin kuin Recaroissa.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 16.2.2010 16:39

No perhana, niinpäs näyttääkin. Pikaisesti vilkaisten näyttivät hyvin pitkälti samoilta.

Ballomeri
-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.1.2010 12:52

ViestiKirjoittaja Ballomeri » 16.2.2010 21:39

Näyttävät tosiaan ihan Recaroilta mutta ovat tosiaan VW:n omat sportti penkit ja todella hyvät ovat nuokin kyllä. Pirun jämäkät, tukevat ja kestävät penkit. Ei ole kulunut oikeastaan juuri mistään erikoisemmin. Kuljettajan penkki on hieman likainen mutta keväällä ajattelin puhdistaa auton sisustan täydellisesti yms : )

Ballomeri
-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.1.2010 12:52

ViestiKirjoittaja Ballomeri » 19.2.2010 14:44

Fiksummat ja viisaammat kertokaas että kun mun rekisteriotteessa lukee näin:
" Renkaat: 205/60R15 91, 205/55R16, 195/65R15 91.
Ajoneuvoon on asennettu alustasarja. Etäisyys pyörän navan keskeltä lokasuojan kaaren ylimpään kohtaan: edessä 350mm takana 375mm. "

Tarkoitus olis laittaa auton alle pyöriin 17- tai 18 tuumaset vanteet niin onko ne sallitut ja pitääkö sitten muutoskatsastaa niille? Vaatiiko jotain toimenpiteitä?
Alla on tällä hetkellä 205/55R16 renkaat.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 19.2.2010 17:00

17 tuuman renkaita ei tarvitse muutoskatsastaa, 18 tuuman tarvitsee.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa