VOI POISTAA
Valvoja: ffp jäsenet
VOI POISTAA
Pari viikkoa aikaa leimata joten just valmistunut oma talli vihittiin käyttöön GT venton remontilla.
Alla oli jo ostettaessa entisen omistajan asentama VM-Motorsportin loppuvaimennin, yllättävän hiljainen läpivirtaavaksi.
Eli pönttö oli pultattu suotaan pohjaan ja liitetty tuollaisella haitariputkella takasillan päällä olevaan liitokseen, saumat vuoti kummastakin päästä reippaasti.
No Turun koiranäyttelyreissulla käytiin paikallisessa biltemassa hakemassa edullisesti tarvikkeita.
Alle tein lattaraudasta kiinnikkeen johon sai tuon peräpöntön pultattua:
Eipä ole tuontiautot aina ruosteettomia, pelkääjän puolelta kynnyskotelon päästä löytyi hitsattavaa, tämän takia en perusta mistään muovilirpakkeista, niiden alle jää paska makaamaan ja lopputulos näkyy tuossa, nyt pitäis repiä koko helmamuovi irti jos tuon hyvin tekee, taidan liimata lapun päälle jotta saa vaan leimattua.
Pelkääjän puolen käsijarru on teettänyt hommaa ja nyt päätin uusia vaijerit joissa ei kuitenkaan mitään vikaa muuten ollut kuin että satulan päässä oleva suojakumi oli päreinä, no uudet vaihdettiin kuitenkin.
Satulan vipu ei palauta ollenkaan, liikkuu kyllä pihdeillä mutta todella kankeasti.
pihdeillä nitkuttaessa sain tuon vaijerin kiinnikkeenkin hajalle, vittu.
Lisäksi saman satulan jarruletku vuotaa eli uusiksi menee sekin ja innolla odotan että saanko sitä letkua irti jarruputkesta vai meneekö uusiksi koko putki haarottajalle asti.
Tässä nyt tuumataan että tilaanko biltemasta uuden satulan vai puranko tuon ja elvytän, jälleen kerran aika on taas vihollinen ja ensviikon illoille tiedossa tekemistä.
Pe lähdetään hesaan ja tuo pitäis olla viikot velipojalla ajossa mutta ei onnistu.
Mersu pitää hakea hätiin.
Termostaattikin huutelee vaihtoa, lämmöt jää 70 asteeseen mutta nyt ei ehdi, hommaa siinäkin on yhdelle illalle.
Pitääkös tuosta purkaa muuta pois kun tehostajan kamat kun on ilmastointi jos termostaattia vaihtaa?
Alla oli jo ostettaessa entisen omistajan asentama VM-Motorsportin loppuvaimennin, yllättävän hiljainen läpivirtaavaksi.
Eli pönttö oli pultattu suotaan pohjaan ja liitetty tuollaisella haitariputkella takasillan päällä olevaan liitokseen, saumat vuoti kummastakin päästä reippaasti.
No Turun koiranäyttelyreissulla käytiin paikallisessa biltemassa hakemassa edullisesti tarvikkeita.
Alle tein lattaraudasta kiinnikkeen johon sai tuon peräpöntön pultattua:
Eipä ole tuontiautot aina ruosteettomia, pelkääjän puolelta kynnyskotelon päästä löytyi hitsattavaa, tämän takia en perusta mistään muovilirpakkeista, niiden alle jää paska makaamaan ja lopputulos näkyy tuossa, nyt pitäis repiä koko helmamuovi irti jos tuon hyvin tekee, taidan liimata lapun päälle jotta saa vaan leimattua.
Pelkääjän puolen käsijarru on teettänyt hommaa ja nyt päätin uusia vaijerit joissa ei kuitenkaan mitään vikaa muuten ollut kuin että satulan päässä oleva suojakumi oli päreinä, no uudet vaihdettiin kuitenkin.
Satulan vipu ei palauta ollenkaan, liikkuu kyllä pihdeillä mutta todella kankeasti.
pihdeillä nitkuttaessa sain tuon vaijerin kiinnikkeenkin hajalle, vittu.
Lisäksi saman satulan jarruletku vuotaa eli uusiksi menee sekin ja innolla odotan että saanko sitä letkua irti jarruputkesta vai meneekö uusiksi koko putki haarottajalle asti.
Tässä nyt tuumataan että tilaanko biltemasta uuden satulan vai puranko tuon ja elvytän, jälleen kerran aika on taas vihollinen ja ensviikon illoille tiedossa tekemistä.
Pe lähdetään hesaan ja tuo pitäis olla viikot velipojalla ajossa mutta ei onnistu.
Mersu pitää hakea hätiin.
Termostaattikin huutelee vaihtoa, lämmöt jää 70 asteeseen mutta nyt ei ehdi, hommaa siinäkin on yhdelle illalle.
Pitääkös tuosta purkaa muuta pois kun tehostajan kamat kun on ilmastointi jos termostaattia vaihtaa?
Viimeksi muokannut -jarkko-, 28.4.2010 16:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Tässä nyt tuumataan että tilaanko biltemasta uuden satulan vai puranko tuon ja elvytän, jälleen kerran aika on taas vihollinen ja ensviikon illoille tiedossa tekemistä.
Mitäs tuumimista tuossa on?
Jos aika on kortilla ja halutaan kerralla toimiva, vaihtoehto on uusi satula molemmille puolille.
Samalla vaihtaa vielä uudet palat ja levyt, niin saadaan about kolme vuotta vapaata takajarrujen rassaukselta.
Levyt ja palat on vaihdettu entisen omistajan toimesta vajaa pari vuotta sitten ja ne on priimat.
Kuskin puolen satula toimii loistavasti mutta mietin tuota rasvanippajuttua jos sellaiset tuonne tekis nyt kun auto on tallissa pukeilla ja varaosia pääsee hakemaan vasta maanantaina.
Biltemassa uus satula noin 65e, netin kautta ei sivu toimi mutta luettelosta löytyy.
Jarruletkuja tuossa kattelin ja pitäis vaihtaa taakse kaikki, tukivarsilta alustaa tulevatkin on hieman haperot eli jos uusis kaikki samaan konkurssiin :)
Aika vaan tosiaan on kortilla, velipoika ei autohommista mitään tajua ja ite lähen reissuun ensviikolla pe-ma ja tosiaan 3.2 mennessä pitää katsastaa, voishan sitä vikalistan hakea niin sais kk lisäaikaa.
Kuinkas tuo GT:n helmamuovi on kiinni, alapuolelta näyttää olevan ruuveilla, samoin päistä, hajooko siitä kiinnikkeet jos irti nyppää?
Kuskin puolen satula toimii loistavasti mutta mietin tuota rasvanippajuttua jos sellaiset tuonne tekis nyt kun auto on tallissa pukeilla ja varaosia pääsee hakemaan vasta maanantaina.
Biltemassa uus satula noin 65e, netin kautta ei sivu toimi mutta luettelosta löytyy.
Jarruletkuja tuossa kattelin ja pitäis vaihtaa taakse kaikki, tukivarsilta alustaa tulevatkin on hieman haperot eli jos uusis kaikki samaan konkurssiin :)
Aika vaan tosiaan on kortilla, velipoika ei autohommista mitään tajua ja ite lähen reissuun ensviikolla pe-ma ja tosiaan 3.2 mennessä pitää katsastaa, voishan sitä vikalistan hakea niin sais kk lisäaikaa.
Kuinkas tuo GT:n helmamuovi on kiinni, alapuolelta näyttää olevan ruuveilla, samoin päistä, hajooko siitä kiinnikkeet jos irti nyppää?
Otin eilen iltapuhteina tuon satulan irti ja tänään töissä pesin sen, töiden jälkeen taas motonettiin hakemaan tuo jarruletku sekä satulan korjaus-sarja jossa kaikki kumit.
Tallissa hetken satulaa tutkittuani totesin että eipä ole työkaluja moisen purkamiseen, pitäis olla todella pitkät sokkapihdit joilla männän takana olevan sokan saa irti ja perään muut hilppeet.
Muutenkin hieman kummastutti koko laitos, ilmeisesti tuo sokka pitää koossa koko paketin.
http://www.ffp.fi/media/tekstit_tjarru2.jpg
No ei muuta kun uusi pölysuoja mäntään, pölysuoja uraansa paikalleen ja sitten yrittää painaa ja samalla kiertää mäntää paikalleen, todella ihmeellinen rakenne tuolla pölysuojalla, yleensä sen kiinnitysura on männän ulkopuolella ei mäntä painetaan pohjaan jolloin pölysuojan saa helposti paikalleen, tässä piti hieman urheilla.
No satula ruuvipenkkiin kiinni ja taas nitkutettiin, väliin sumuttelin crc:tä ja lähtihän se käsijarrun vipu toimimaan.
Porasin rasvanipalle reiän ja tuli siitä jonkinlainen, töihin takas rasvaamaan kun itellä ei rasvaprässiä satu olemaan.
Katotaan jos illalla jaksais mennä kasaamaan, jos ei niin sitten huomenna taas jatketaan.
Tallissa hetken satulaa tutkittuani totesin että eipä ole työkaluja moisen purkamiseen, pitäis olla todella pitkät sokkapihdit joilla männän takana olevan sokan saa irti ja perään muut hilppeet.
Muutenkin hieman kummastutti koko laitos, ilmeisesti tuo sokka pitää koossa koko paketin.
http://www.ffp.fi/media/tekstit_tjarru2.jpg
No ei muuta kun uusi pölysuoja mäntään, pölysuoja uraansa paikalleen ja sitten yrittää painaa ja samalla kiertää mäntää paikalleen, todella ihmeellinen rakenne tuolla pölysuojalla, yleensä sen kiinnitysura on männän ulkopuolella ei mäntä painetaan pohjaan jolloin pölysuojan saa helposti paikalleen, tässä piti hieman urheilla.
No satula ruuvipenkkiin kiinni ja taas nitkutettiin, väliin sumuttelin crc:tä ja lähtihän se käsijarrun vipu toimimaan.
Porasin rasvanipalle reiän ja tuli siitä jonkinlainen, töihin takas rasvaamaan kun itellä ei rasvaprässiä satu olemaan.
Katotaan jos illalla jaksais mennä kasaamaan, jos ei niin sitten huomenna taas jatketaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei tuonne väliin kyllä ruuvarilla olis päässy, sokkapihdit pitäis olla ja sellaiset joissa kärjet 45 asteen kulmassa.
Akseli stefa olis kyllä ollu mukava vaihtaa mutta ei niin ei.
Öljyt pitäis vaihtaa mutta kun ei talossa ole kuin remmimallinen öljynsuodatin avain ja yllätys kun ei sillä filtteriä auki saanut, ei mahdu pihdit eikä ruuvari jos sellasen pamauttais läpi filtteristä, ilmastoinnin letkut tiellä, joku swatsenekkeri vissiin vääntäny filsan kiinni.
No työkaveri tuo huomenna kolmijalkaisen filsan avaimen jolla saa alakautta avattua.
Miksihän muuten tuo filtteri pitää olla koneeseen päin kallellaan? Että varmasti lorottaa pitkin konetta irrotettaessa? :)
Mersussa on näppärästi, 2 m8 mutteria auki, kansi pois, patruuna ylös ja uusi tilalle.
Akseli stefa olis kyllä ollu mukava vaihtaa mutta ei niin ei.
Öljyt pitäis vaihtaa mutta kun ei talossa ole kuin remmimallinen öljynsuodatin avain ja yllätys kun ei sillä filtteriä auki saanut, ei mahdu pihdit eikä ruuvari jos sellasen pamauttais läpi filtteristä, ilmastoinnin letkut tiellä, joku swatsenekkeri vissiin vääntäny filsan kiinni.
No työkaveri tuo huomenna kolmijalkaisen filsan avaimen jolla saa alakautta avattua.
Miksihän muuten tuo filtteri pitää olla koneeseen päin kallellaan? Että varmasti lorottaa pitkin konetta irrotettaessa? :)
Mersussa on näppärästi, 2 m8 mutteria auki, kansi pois, patruuna ylös ja uusi tilalle.
Tänään sain oikein jotakin aikaiseksikin, jarrusatulaan uudet suojakumit liukutapeille, kuparitahnaa liukasteeksi, jarruletkukin lähti sovinnolla irti jarruputkesta ja uusi tilalle, uudet käsijarruvaijerit paikalleen, irti olleen satulan ilmaus ja perään käsijarrun säätö, ja sehän hitto toimii. :)
Pyöränkotelossa olevan reiän paikkaus meni pikakoodilla, hyvä tuli, menetelmiä en viitsi paljastaa, joku pian suuttuu, mutta hitsiä ja peltiä käytettiin, päälle sinkkimaalia ja kiveniskuspray.
Öljyfiltteri irtosi tuollaisella kolmijalkaisella avaimella, ahdasta oli silläkin mutta filtteri sekä öljyt vaihdettu.
Huomenna pitäis vielä saada kattolistat paikalleen, termostaatin vaihto jää myöhempään ja pitäis tuo katon etureunan maalauskin uusia.
Takajousia pitäis vielä puoli rinkiä/rinki lyhentää jotta tulis perä alemmas.
Pyöränkotelossa olevan reiän paikkaus meni pikakoodilla, hyvä tuli, menetelmiä en viitsi paljastaa, joku pian suuttuu, mutta hitsiä ja peltiä käytettiin, päälle sinkkimaalia ja kiveniskuspray.
Öljyfiltteri irtosi tuollaisella kolmijalkaisella avaimella, ahdasta oli silläkin mutta filtteri sekä öljyt vaihdettu.
Huomenna pitäis vielä saada kattolistat paikalleen, termostaatin vaihto jää myöhempään ja pitäis tuo katon etureunan maalauskin uusia.
Takajousia pitäis vielä puoli rinkiä/rinki lyhentää jotta tulis perä alemmas.
Vaijerit uusittiin eikä vanhoissa ollut mitään vikaa, ne on nuo surullisen kuuluisat satulat.
Haen biltemasta uuden niin loppuu tämä taistelu edes tuon osalta, hitto kun taas voi vit***taa, olis muutakin tekemistä kun pelleillä näiden paskojen kanssa.
Jarrut pitäis ilmata, poljin menee turhan pohjaan, kumma kyllä tallissa se oli ok ja tuo irti ollut satula ilmattiin kunnolla.
Jotakin häikkää on ohjauksessakin, kesällä vaihdoin alle vakiot jouset ja eteen tuli uudemman mallisilla yläkumeilla mutta luulen että oon koonnu ne väärin.
Tarttis siis valokuvan jossa joku olis purkanut 96- mallisen etutolpan että missä järjestyksessä osat sinne tulee.
Täällä on purkauskuva siitä mutta ei valota asiaa.
Haen biltemasta uuden niin loppuu tämä taistelu edes tuon osalta, hitto kun taas voi vit***taa, olis muutakin tekemistä kun pelleillä näiden paskojen kanssa.
Jarrut pitäis ilmata, poljin menee turhan pohjaan, kumma kyllä tallissa se oli ok ja tuo irti ollut satula ilmattiin kunnolla.
Jotakin häikkää on ohjauksessakin, kesällä vaihdoin alle vakiot jouset ja eteen tuli uudemman mallisilla yläkumeilla mutta luulen että oon koonnu ne väärin.
Tarttis siis valokuvan jossa joku olis purkanut 96- mallisen etutolpan että missä järjestyksessä osat sinne tulee.
Täällä on purkauskuva siitä mutta ei valota asiaa.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Niinpä, nyt kolmoseen satulan molemmille puolille uusineena... Ongelma on sama eli kun kilometrejä tulee tarpeeksi paljon useamman vuoden hitaahkossa ajossa jolloin takajarrut on hädin tuskinpelissä, pientä liikettä tekevät osat lakkaa toimimasta. Etupään jarrut kestää pidempään koska ne on joka jarrutuksessa mukana. Hajoohan bemareistakin ne pikku rimpulajarrukengät jotka on siellä levyjen sisällä käkkäriä varten aikaa myöten.
Sen verran olen kakkisajoista viisastunut etten osta enää autonosia biltemasta, on tuo aika jo sen verran kortilla. Parempaa tarvikeosaa saa varaosamaailmasta tai varauksella motonetista. Viimeksi ostettu satula oli samoin lucas germany leimoin kuten alkuperäinenkin. Tosin hintaa on satasen verran enemmän luullakseni bilteman osaan verrattuna, tarkkaa hintaa en ole vielä saanut kaverilta joka hommasi.
Sen verran olen kakkisajoista viisastunut etten osta enää autonosia biltemasta, on tuo aika jo sen verran kortilla. Parempaa tarvikeosaa saa varaosamaailmasta tai varauksella motonetista. Viimeksi ostettu satula oli samoin lucas germany leimoin kuten alkuperäinenkin. Tosin hintaa on satasen verran enemmän luullakseni bilteman osaan verrattuna, tarkkaa hintaa en ole vielä saanut kaverilta joka hommasi.
Mersussa on myös ne rimpulajarrukengät ja en omasta -77 mallista niitä koskaan avannut, vaijerit vaihdettiin kerran 10 vuoden aikana mitä se mulla oli, käsijarrut toimi aina.
Sama tuo äiteen teinitähti, 7 vuotta meillä ollut eikä jarruille ole koskaan mitään tehty, toimii.
Mites, onko nuo bilteman satulat vaihto-osia eli vanhasta pantti? Luettelon mukaan ei, netin mukaan kyllä vaikka kyseistä tuotetta ei netin kautta löydykkään.
Olis vaan espoon biltema 7km päässä hotellilta.
Sama tuo äiteen teinitähti, 7 vuotta meillä ollut eikä jarruille ole koskaan mitään tehty, toimii.
Mites, onko nuo bilteman satulat vaihto-osia eli vanhasta pantti? Luettelon mukaan ei, netin mukaan kyllä vaikka kyseistä tuotetta ei netin kautta löydykkään.
Olis vaan espoon biltema 7km päässä hotellilta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa