Mk3 GT Variant MYYTY

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

Mk3 GT Variant MYYTY

ViestiKirjoittaja MBT » 7.2.2010 17:06

Boran kopsahdettua puuhun, oli aika etsiä uusi kulkine ja MK3 golf sekä Vento oli samantien pääkopassa polttelemassa. Tietenkään mitään perus golffia/ventoa en halunnut.

Ja tällänen tuli

Auto on siis MK3 Golf Variant GT. GT farkkuja ei ilmeisesti paljoa tuotettu, tai niin olen ymmärtäny ainakin.

Kuva
Kuva
Kuva

Vähän huonoja kuvia :/ Paskanen keli niin auto on likanen ja luntaki sataa vaan lisää...

Talvella ja kesällä on aluvanteet. Talvella kuvissa näkyvät 14" ja kesällä Artec:n valmistamat 16x7,5" olevat vanteet.
Alustana koni, madalluksen suuruudesta en tiedä, mutta rekisteriotteessa lukee navasta kaareen korkeudeksi edessä 320 ja takana 330mm


Sähkönen kattoluukku on, toimivuutta en oo vielä kokeillu. Vähän paremmin sivuilta tukevat penkit, ei oo ilmastointia.

Tulossa on seuraavaa:
Finnittömät kilvet
VR6 etulippa
Vento keula
Uusi tuulilasi vanhan ollessa halki
Hifiä
Mahdollisesti uudet vanteet kesäksi

Näillä mennään ainakin nyt
Viimeksi muokannut MBT, 18.5.2010 23:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 7.2.2010 18:25

Siistin näköinen peli. Eihä toi paljoa eroo tavan mk3:sta mitenkään, konekkin sama yms. varusteita toki enemmän.

Kaverille pari viikkoo sit haettiin samanmoinen Variant GT Special, varmaankin tulee juttua tänne siitä vielä joskus.

Suunnitelmat kuulostaa hyvältä, Ventokeula sopii hienosti mun mielestä farkkuun :) Jotkut näppärät vanteet vaan alle kesäks.

tiiliskivi
-
Viestit: 90
Liittynyt: 10.1.2009 14:24

ViestiKirjoittaja tiiliskivi » 8.2.2010 14:16

Onkos tos alkuperäset muovihelmat? Näyttäs siltä yhtäkkiä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 8.2.2010 14:34

Alkuperäisiltä näyttää. Erona perusmalleihin näyttäisi tuon lisäksi olevan ainakin metalliväri, korinväriset puskurit mustilla listoilla ja kaarimuovit.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 8.2.2010 23:43

Juu orkkis helmat on ja tosiaan ei tuo GT eroa muuten kun varusteiltaan.

Kertokaa viisaammat onko millanen homma vaihtaa ton 8v tilalle 16v kone, vai riittääkö pelkkä kannen vaihto?

Sais vähän enemmän puhtia tohon, kun nyt on 115hp ja vääntöä xxx määrä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.2.2010 0:38

8v ja 16v on ihan erillaisia.
Osa sähköistä, moottorinohjaus, bensapuoli, vaihdelaatikko, kytkin, polkimet, vaihdekeppi, moottori.... Jos on kokonainen auto mistä ne vaihtaa, niin ei se sit "iso" homma ole.
Ja jarrujen + taka-akselin on vastattava Vr6/16v Gtin malleja. 280mm - 288mm etujarrut.
Sit tulee se isoin ongelma... kelpaako konttorille Sedan vertailumalliksi?
Kun etuveto varianttia ei ole taidettu tehdä 16v/vr6 koneella.

mustonenj
-
Viestit: 396
Liittynyt: 15.6.2005 14:54

ViestiKirjoittaja mustonenj » 9.2.2010 0:51

ylempään vastaten, ainakin 16v farkun olen nähnyt joten eiköhän moinen myös ole valmistettukin ;)

kysele konetta ahtialan purkaamolta lahdesta, siellä tommoinen farkku juurikin 16v tekniikalla seisoi vielä kesällä, keulapalan hinta taisi olla jotain 500e luokkaa.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 9.2.2010 7:49

No joo tuo tekniikan vaihtaminen ei oo nyt ajankohtasta, kunhan leikittelen ajatuksella ja keräilen tietoa millanen homma se olisi.

Tässä olisi kuvaa kesävanteista

Kuva

Artec cup on valmistaja ja malli, 7,5x16" on kokoa ja päällä on 205/45 kumit jotka menee kyl vaihtoon. Ens kesäks 195/40 jos vaan jostain löydän halvat käytetyt kun jo seuraavaksi kesäksi on tarkotus saasa leveempää vannetta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.2.2010 9:45

Siis millä koneella tuo on, kun tehoa on 115hv? Normivehkeissähän tehokkaampi malli on 90hv.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 9.2.2010 10:00

Onhan farkkujakin 115hv 2.0 8V koneella.
Tyylikkäät kesävanteet, eikä tuo muutenkaan hullumman näkönen kokonaisuus ole.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.2.2010 11:07

Aivan. Onko kyseessä ADY-kone? Jonkin verran harvinaisempia taitavat olla.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 9.2.2010 15:12

Koneen tyypistä ei niin mitään hajua, kun en näitä kolmosia yhtään tunne ja tosiaan 2.0l kone ja 115 hummaa. 8 venttiilisellä kannella.

Käyttöohjekirjaa ei ole, mutta eikös sen moottorityypin nää konehuoneestakin jostain?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.2.2010 15:54

Moottorista lohkon huohottimen yläpuolelta olevasta numerosarjasta.
Jos takakontin pohjaan liimattu tarra on tallessa, moottorikoodi löytyy myös siitä.
Kuva konehuoneestakin kertoo paljon.

2E:tä kerrotaan käytettäneen 9/94 asti, tuoreemmat ovat ADY.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 9.2.2010 19:16

AGG voipi myös olla mahdollinen. Mun mielestä tolla 8V-koneellakin liikkuu 1500kg ihan riittävän iloisesti.

puliukk0
-
Viestit: 237
Liittynyt: 9.1.2010 11:04

ViestiKirjoittaja puliukk0 » 10.2.2010 0:14

Itseasiassa oma auto vaa'alla paino tasan 1400kg, mulla oli kuitenkin kaks kaveria, täys tankki sekä 50kg rojua kyydissä. Eiks valmistaja ilmottanu jotain 1250-1300kg?

batman
-
Viestit: 64
Liittynyt: 21.1.2009 14:43

ViestiKirjoittaja batman » 10.2.2010 13:55

Mulla vaaka näytti tankki puolillaan tdi tekniikalla 1195kg.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.2.2010 14:24

1455kg näyttäs ohjekirja omalle :/

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 10.2.2010 17:54

1190kg oli ilmotettu omalle painoks ja kyllähän tuo 115 hummaa liikuttaa tätäkin jo mukavasti, huomattavasti rivakamman olonen mitä entinen 1.6 Bora

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 10.2.2010 21:33

Oma 2E koneinen GT Variant on suorituskyvyltään mun mielestä aika lähellä edellistä -92 8V GTI:tä. Tietty kolmoskorinen on käytökseltään melkoisesti pehmeämpi ja sivistyneempi.

2.0 kolmosfarkut on joku GL tai GT -malleja.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 12.2.2010 12:27

Kerropas muuten ajettavuudesta mk3 vs. mk4? Oliko tuo mk3 iso harppaus taaksepäin ajettavuudesssa ja mukavuudessa? Ite en oo juurikaan kokeillut mk4 korisia ollenkaan.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 12.2.2010 15:13

No onhan niissä ero, etenkin sisämelussa sen huomaaa, tietysti siihen vaikuttaa moni asia rengastuksesta lähtien.

Mutta ajettavuus muuten omasta mielestä hyvä tässäkin, tietysti paljo jäykempi tuon konin alustasarjan takia.

Sisätiloiltaan MK4 korinen on fiksumman oloinen yleisilmeeltään.

Jos olisi rahaa ja valittavana MK3 Golf vs. MK4 tai Vento vs. Bora, niin kyllä se nelos koriseen kallistuisi, vaikkei kolmonenkaan huono ole.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 22.2.2010 16:15

Noniin, nyt olis uudet kilvet paikoillaan, ilman fin tunnuksia. 10€/kpl hintaa tuli niille.

Sitten odotellaan matkahuollosta kahta eri pakettia.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 11.3.2010 9:05

VR6 lippa olisi odottamassa kevään etenemistä :)

Nettiä tutkiessani päädyin siihen tulokseen, että tää golffi olisi GT Special, ainakin varusteiden perusteilla, onko jotain mistä sen sais tarkistettua?

Antto-
-
Viestit: 886
Liittynyt: 1.10.2006 1:05

ViestiKirjoittaja Antto- » 11.3.2010 13:52


Basu
-
Viestit: 32
Liittynyt: 8.6.2007 9:37

ViestiKirjoittaja Basu » 11.3.2010 19:16

Taas rekisterinumeron perusteella tämä olisi pelkkä GT. Varusteiden puolesta taas GT Special. Mene ja tiedä sitten.

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 11.3.2010 19:41

Asiallisen näkönen käyttökulkine kyllä. Kesää ja vanteita odotellessa, korkeushan näyttää ainakin noissa kuvissa ihan passelilta.

Ps. Jos ei sulla oo enää käyttöä tolle kuvissa näkyvälle etulipalle, niin pistä yv:tä. Mulla saattais olla..!

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 11.3.2010 21:09

Mulla otteessa lukee GT, mutta jos se olis GT Special niin olisko sitä erikseen mainittu?

Basu onks sulla otteessa GT vai GT Special ja mistä tuotu/millon?

Saisko esim. runkonumeron perusteella selville Vw:ltä että kumpi on?

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 12.3.2010 8:09

Omassakin GT Variantissa on tuon ajovalon listaamat varusteet kattoluukkua lukuunottamatta. Sen lisäksi tosin löytyy mm. lämmitetyt pissapojansuuttimet, 4 x niskatuet, ilmastointi, sumuvalot ja 2 x airbagit.

Basu
-
Viestit: 32
Liittynyt: 8.6.2007 9:37

ViestiKirjoittaja Basu » 12.3.2010 17:07

Lukee oman Golfin otteessa GT Special. 2003 tuotu Saksasta. Kattoluukkua ei löydy mutta ilmastointi löytyy. :)

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 12.3.2010 21:31

No mitä vit... Hmm... Vähän hämää nyt kyllä, onhan niitä varusteita tietysti saanu otettua vielä ton GT varuste tason päälle ylimääräsiä varmaanki.

No ehkäpä tää on siis vaan GT johon on otettu Specialin varusteet... Ota näistä nyt selvää.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 13.3.2010 7:54

Itselläkin on ollut variant gt special ja siinä ainakin rek.otteessa oli mainittu tuo gt special, ja takaoven takana siinä ikkunan alla oli gt special tarra.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.3.2010 11:07

En tiedä vieläkö näihin GT-malleihin saa enää lisää hilua laitettua, mutta (myöhempiin) CL-malleihin sai Comfort-pakettia, jossa oli normi neekerivarustuksen ohella mm. kattokaiteet, metalliväri, kuuden kaiuttimen järjestelmä ja 2xairbag -mutta ei niinkin hyviä varusteita kuin plyysipenkkiä tai ohjauspyörän korkeussäätöä.

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 13.3.2010 21:37

Ohjauspyörän korkeussäätö löytyy, kuten penkkien korkeussäätökin. Ja kaiuttimia on 8, jos ihan pilkkua ruvetaan viilamaan ja lasketaan ne takaovien minidiskantit mukaan.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 13.3.2010 23:54

On airbag x2, kummanki etupenkin korkeussäätö, lasinen kattoluukku sähköllä, sävylasit, ohjauspyörän korkeussäätö, tupla valot, kuppipnekit, korin väriset puskurit, metalli väri, takaovissa kajarit...

Noi varusteet tuli nyt ainaki mieleen mitä keksin nopeesti. Eihän näistä nyt ota kukaan selvää kun tuntuu olevan varusteita ristiin rastiin :D Tää on vuosimallia -93, joten sähköikkunoita ei ole kun tulivat vasta -94

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 14.3.2010 0:00

Niin joo, mulla on sähkölasit takanakin. Ja sävylasit...

No, mene ja tiedä. Onko sillä niin väliäkään onko speziaali vai ei? :D

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 14.3.2010 0:43

Juu no ei sillä mitään merkitystä ole, maailma jatkaa pyörimistään :D

Alko vaan asia mietityttään kun kuitenki Speciaalin varusteet.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 25.3.2010 15:03

Noniin tänään kävin hakemassa Golffin uudet vanteet DPD:n terminaalista. Vanteet on paremmassa kunnossa mitä odotin, yksi hierottu kiviin hivenen, muissa lähinnä lakka alkanu hilseileen ja keskikuppeja ei ole tarpeeksi.

Vanteita tuli siis 5kpl, vaikka ilmossa puhuttiin 4:stä, eipä tuo mitään, yks saa olla varalla sitten :D

Kuva

Kuva
Hyvin on osunu, kolmasosa kehän mitalta hierottu :/

Kuva
Tälläsiä jäliä on sitten joka vanteessa kun on alkanu lakka hilseileen. Keskikuppeja on 3kpl, jostain täytyis siis saada lisää. Onko kellään ideoita voisko tollasia teettää jossain? Alumiiniä ovat nykyiset.

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 25.3.2010 15:18

Onpas pirun hyvän näköset vanteet kyllä..! Varmaan helpoin/fiksuin on teettää jossain koneistamolla kaikki neljä uutta tasasta..

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 25.3.2010 16:05

Tasaset saisin tehtyä itekki jonkilaiset, mutta pidän enemmän noista orkkis kun niissä on tuo kohollaan oleva mutteri kuten joissain BBS vanteissa ja Borbet A:ssa.

Borbet A:sta puheenollen, onko kellään tietoa minkä kokonen se peitelätkä on?

thst
-
Viestit: 120
Liittynyt: 22.10.2009 14:26

ViestiKirjoittaja thst » 25.3.2010 16:19

Itsellä vanteina tuon a:n kopiot, joten luulisi että samoilla mitoilla olisi kyhätty. Halkaisijaksi näyttäisi pikaisella mittanauhan tulkinnalla 159mm.

MBT
-
Viestit: 547
Liittynyt: 12.2.2007 14:04

ViestiKirjoittaja MBT » 10.4.2010 13:21

Kesä on saapunut, kesärenkaat on alla ja kulmatkin kävin säädättämässä kun olivat hieman poskellaa.

Kuva

VR6 lippa vielä vaihtamatta ja tummat vilkut loksuihin ja tummat vilkut ja muut hilppeet on tulossa puskuriin. Niiden asennuksen jälkeen lisää kuvia.

Vento keulaa odotellessa. Jaa niin ja taakse on myöskin tulossa RH:n 25mm pultattavat spacerit.

Kuva

Moar piksors http://tomvi.kuvat.fi/kuvat/Mk3%20GT%20Kombi/


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa