audi 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
audi 1.8t
moi! oon joskus aikasemmin kirjotellu tänne mut pitkäst aikaa sitten... nyt piti kysyy sellast et ku mun kone tikittää tosi kovaäänisesti ( tikitiktiktiktik ) ku kone on käynnissä... johtuisko tämä venttiileistä ja jos johtuu nii miten asian sais kuntoon??
Onko kenties kyseessä AEB-moottori? Kun et tarkentanut tossa edes minkäikäinen auto on kyseessä, niin lähinnä joutuu taas arvailemaan. Mutta omassa kuten monessa muussakin (Passat / Audi A4) AEB-koneisessa kuvatun mukainen tikitys tulee sytytyksenvahvistimen ohjainmodulista, joka istuu siinä ilmansuodinkotelon päällä. Jos tikitys taukoaa välillä niin on ihan normaalia, mikäli ääni tosta kuuluu. Konepelti auki ja kuuntelemaan vielä tarkemmin.
En nyt väittelemään ala asiasta kun niin pitkälle en tiedä, mutta omassa vekottimessa tosiaan naputtaa toi icm-palikka, tuntuu ihan koskettaessakin, lieneekö sitten jotain vikaa siinä?
N80 on tosiaan siinä vieressä, se kuminen palikka, johon tulee pari alipaineletkua ja liitin, mutta ei siitä mitää ääntä ole omassa tullut. Ei myöskään vikakoodeja, ainakin jos toi N80 on viallinen niin eikö pukkaisi EVAP-koodia?
N80 on tosiaan siinä vieressä, se kuminen palikka, johon tulee pari alipaineletkua ja liitin, mutta ei siitä mitää ääntä ole omassa tullut. Ei myöskään vikakoodeja, ainakin jos toi N80 on viallinen niin eikö pukkaisi EVAP-koodia?
Tikitys
Jos autossasi on longlife öljyt ja perinteisesti tehty öljynvaihtoja noudattamatta järjestelmän puhdistusta niin hyvin suurella todennäköisyydellä öljypumpun sihti on täynnä ryönää.
Tekee nyt sitten sen että kanteen ei nouse riittävällä volyymilla öljyä ja hydrauliset nostajat alkaa ikävästi pitämään ääntä.
Ja kun ei öljy kierrä koneessa niin sen tietää ...
Kannattaa jättää ajot sikseen ennenkuin olet varmistunut asiasta että johtuuko juuri nostajista tämä tikityksesi.
Audifoorumilta löydät aiheesta mukavia kertomuksia ;)
I
Tekee nyt sitten sen että kanteen ei nouse riittävällä volyymilla öljyä ja hydrauliset nostajat alkaa ikävästi pitämään ääntä.
Ja kun ei öljy kierrä koneessa niin sen tietää ...
Kannattaa jättää ajot sikseen ennenkuin olet varmistunut asiasta että johtuuko juuri nostajista tämä tikityksesi.
Audifoorumilta löydät aiheesta mukavia kertomuksia ;)
I
ääni sille bensahöyryjen venttiilile. omassa seatissa (AUQ) kuuluu myös häiritsevästi se tikitys sisälle. ja käsin koskiessa tuntuu äänen lähde selvästi.
Ja en ymmärrä sitä longlife auton raiskausta alkuunkaan. luulisi ihmisillä jolla auto on joskus ollu tai nähnyt että ei öljy voi kestää 30tkm matkaa kunnollisena, ja tuloksiahan voidaan lukea sitten tosiaan audifinsin sivuilta.... alle 100ajettuja ja kone kilkannu. mutta onhan se halpa ajella kun öljyjä tarttee niin harvoin vaihdella:D
Ja en ymmärrä sitä longlife auton raiskausta alkuunkaan. luulisi ihmisillä jolla auto on joskus ollu tai nähnyt että ei öljy voi kestää 30tkm matkaa kunnollisena, ja tuloksiahan voidaan lukea sitten tosiaan audifinsin sivuilta.... alle 100ajettuja ja kone kilkannu. mutta onhan se halpa ajella kun öljyjä tarttee niin harvoin vaihdella:D
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Mjoo, mulla alkaa n. 3tkm vaihdosta nakuttamaan juurikin nostimet, tai joku niistä.
Ääni tulee venakopan sisältä.
Moottori on AEB.
Öljyvalo vilkahtelee ajoittain piipityksen säestämänä.
Öljynpaineanturi on vaihdettu. Öljyt ja suodatin yleensä 7500km välein.
Eli, pakko kait se on tuo öljypohja käyttää irti...
Rolle: Wanhana säätäjänä, koska mulla ei ole kunnon pajaa tässä, pitikö tuosta nostaa moottoria että öljypohjan saa irti? Ihan sillä kysyn että tietää miten v***umaiseen hommaan varautuu...
Ja jos/kun öljypumpun puolella on häikkää, tarviiko muuta kuin putsata ja uudelleen kasaan, vai vaatiiko uusia osia (muutakin kuin öp -tiivisteen)?
Ääni tulee venakopan sisältä.
Moottori on AEB.
Öljyvalo vilkahtelee ajoittain piipityksen säestämänä.
Öljynpaineanturi on vaihdettu. Öljyt ja suodatin yleensä 7500km välein.
Eli, pakko kait se on tuo öljypohja käyttää irti...
Rolle: Wanhana säätäjänä, koska mulla ei ole kunnon pajaa tässä, pitikö tuosta nostaa moottoria että öljypohjan saa irti? Ihan sillä kysyn että tietää miten v***umaiseen hommaan varautuu...
Ja jos/kun öljypumpun puolella on häikkää, tarviiko muuta kuin putsata ja uudelleen kasaan, vai vaatiiko uusia osia (muutakin kuin öp -tiivisteen)?
Tatina
Omassa B6 1.8T;ssä vain pumpun sihdin puhdistus ja myrkyt sisään. Myrkyt ulos ja uudet öljyt kehiin.
Itselläni ei oli mitään longlife öljyjä vastaan mutta siirryin silti normi öljyihin.
En ole laskenut asiaa mutta jos ajaa longlifellä ja tekee öljynvaihdon harvemmin kuin tavan öljyillä niin kumpi sitten dinaareina mitattuna halpaa/kallista???
Olen ymmärtänyt että longlife huolto-ohjelmaan kuuluu säännöllinen järjestelmän puhdistus öljynvaihdon yhteydessä sattuneesta syystä-->ryönää kehittyy väkisinkin 30tkm aikana.--> merkkihuolto varmasti noudattaa ohjeita mutta miten muut??
Itselläni ei oli mitään longlife öljyjä vastaan mutta siirryin silti normi öljyihin.
En ole laskenut asiaa mutta jos ajaa longlifellä ja tekee öljynvaihdon harvemmin kuin tavan öljyillä niin kumpi sitten dinaareina mitattuna halpaa/kallista???
Olen ymmärtänyt että longlife huolto-ohjelmaan kuuluu säännöllinen järjestelmän puhdistus öljynvaihdon yhteydessä sattuneesta syystä-->ryönää kehittyy väkisinkin 30tkm aikana.--> merkkihuolto varmasti noudattaa ohjeita mutta miten muut??
Re: Vastaus grygerin viestiin
Merkkihuollossa työskentelevänä voin sanoa, ettei minkäänlaista varsinaista puhdistusta suoriteta. ElsaProsta tulostettavat huoltokaaviot eivät ohjeista puhdistamaan mitään muuta kuin ilmansuodatinkotelon sen vaihdon yhteydessä. Ja asentajat tekevät vain tuon kaavion mukaan.
Itse merkkihuoltoon päästyäni hämmästyin, sillä merkkihuolto on yliarvostettua ainakin Volkswagenin henkilö- ja tavara-autopuolella, jolla asiakkaiden autojen käsittely ei ole ihanteellisinta (esim. ahdettu auto seissyt -20°C pakkasessa pari viikkoa ja kyseisen moottorin kierroksia nostetaan ja muutenkin ryntäytetään). Audi-puoli hoitaa hommansa hyvin.
En enempää asiasta keskustele tässä viestiketjussa.
Skodan huoltokaaviossa on suosituksena öljyjärjestelmän puhistus, oisko ollut 60th kilsan välein?
Kai nyt merkkiliikkeissä jotain hyvääkin on verrattuna "korvike"korjaamoihin, vaikka niitä aina dissataan täällä...
EDIT: Se öljypohja on ihan silikoonilla kiinni näissä wermeissä missä on alumiininen pohja.
Kai nyt merkkiliikkeissä jotain hyvääkin on verrattuna "korvike"korjaamoihin, vaikka niitä aina dissataan täällä...
EDIT: Se öljypohja on ihan silikoonilla kiinni näissä wermeissä missä on alumiininen pohja.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Joo, olishan tuo mittaus toki hyvä. Itse epäilin aluksi tosiaan anturivikaa mutta ei apuja. Tosi ärsyttävä tuo fuc*in' nintendo kun valot vilkkuu ja kuuluu piipitystä.
Vois sitä tietysti käväistä hakemassa jonku mekaanisen mittarin, kun ei nuo kopion kopiot ainakaan paljoa maksa.
Tietysti kiinnostaa hinta ;-) Halpahan tuo tietysti, kun on välivuoden mallikin... :-D
Vois sitä tietysti käväistä hakemassa jonku mekaanisen mittarin, kun ei nuo kopion kopiot ainakaan paljoa maksa.
Tietysti kiinnostaa hinta ;-) Halpahan tuo tietysti, kun on välivuoden mallikin... :-D
Liitytääs joukkoon :)
Eli 1.8T ja öljynpainevalo on kerran ruvennut vilkuttelemaan ja summeri huutamaan pakkasella ilman lämmitystä lähtiessä (jos variantclubilta on porukkaa niin tietääkin varmaan asiasta)
Öljyä oli, eikä heittänyt pihallekaan, luonnollisesti sammutin heti auton, kun ÖP-valo syttyi, sen jälkeen on ajettu kolme päivää, eikä mitään sivuääniä tai oireita, eikä ole valokaan vilkutellut
Tilasin uuden sihdin siihen pumpun päähän kun ei kovin kallis osa ollut, mutta sitten nosturilla tutkiessa aika pirunmoinen homma purkaa se öljypohja irti.
Eräs autonkorjaaja sanoi että kannattaa Forte käsittely tehdä nyt aluksi, no nyt onkin aika varattu hänelle, kun pitäisi muutenkin vaihtaa öljyt pian, eikai tuosta haittaakaan olene? merkkiliikkeessä aina huollettu auto, ja lähes koko ikänsä ollut LL huoltovälillä (parisen vuotta sitten on vasta muutettu normi 15tkm huollolle)
No nyt tuosta öljynpaineitten mittauksesta kiinnostuin, mistä kautta olisi helpoin tehdä?
Autohan on siis Passat ´03 1.8T (aj. 211tkm)
Eli 1.8T ja öljynpainevalo on kerran ruvennut vilkuttelemaan ja summeri huutamaan pakkasella ilman lämmitystä lähtiessä (jos variantclubilta on porukkaa niin tietääkin varmaan asiasta)
Öljyä oli, eikä heittänyt pihallekaan, luonnollisesti sammutin heti auton, kun ÖP-valo syttyi, sen jälkeen on ajettu kolme päivää, eikä mitään sivuääniä tai oireita, eikä ole valokaan vilkutellut
Tilasin uuden sihdin siihen pumpun päähän kun ei kovin kallis osa ollut, mutta sitten nosturilla tutkiessa aika pirunmoinen homma purkaa se öljypohja irti.
Eräs autonkorjaaja sanoi että kannattaa Forte käsittely tehdä nyt aluksi, no nyt onkin aika varattu hänelle, kun pitäisi muutenkin vaihtaa öljyt pian, eikai tuosta haittaakaan olene? merkkiliikkeessä aina huollettu auto, ja lähes koko ikänsä ollut LL huoltovälillä (parisen vuotta sitten on vasta muutettu normi 15tkm huollolle)
No nyt tuosta öljynpaineitten mittauksesta kiinnostuin, mistä kautta olisi helpoin tehdä?
Autohan on siis Passat ´03 1.8T (aj. 211tkm)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa