G60 etuvakaajan kiinnitys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

G60 etuvakaajan kiinnitys

ViestiKirjoittaja gryger » 7.2.2010 12:23

Vakaaja siis G60 ja ongelma syntyy powerfllexin alatukivarsien kumien kanssa kanssa.

Vakaajan välitankojen pituus nafti alatukivarteen. Helakumeina myös powerflex mutta sillä ei merkitystä tässä tapauksessa koska keskittävät vain vakaajan.

Helasta mitattuna tapille jää 50mm pituutta jossa mukana kierre.

Onko näissä ollut montaakin variaatiota gti/G60 autoissa ?

Ilmeisesti gti välitangot naamakuvana niin että tappi lähtee suoraan helasta alaspäin.

Näissä omissani pieni sivulle heitto ennenkuin tappi suuntautuu alaspäin (G60 versiot ?? )

Juuri kun on kumi+prikka paikallaan niin tappi jää prikan tasolle. Pitääkö tässä viritys vai mikä avuksi ?

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 7.2.2010 12:46

muistaakseni itsellä oli kanssa aikamoinen shou noiden vakaajan päiden kiinnityksessä, yksin kuitenkin ne sovittelin paikoilleen. Tuntui että aika paksut oli ne kumit uutuuttaan. Tässä kuva noista omista vakaajan päistä, tosin Power flexin kumien kanssa asentelin noi paikoilleen. Tota välitangon pituutta ei tullut sen kummemmin mittailtua

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

G60 etuvakaajan kiinnitys

ViestiKirjoittaja gryger » 7.2.2010 15:16

Onko kuvassa olevat osat alkuperäistavaraa ja g60 ?

Näyttää omissa olevan tuo sivuheitto samanlainen paitsi että sinulla on noissa koneistettu joku lovi tuohon heittoon.

Kyllähän tuon oman setin saisin varmasti voimaa käyttämällä nippuun mutta menee sitten tuo joustavuus idea samalla kun paketista tulee yhtä puuta yhdistys...

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 7.2.2010 15:30

tarviketavaraa ovat, mutta nimenomaan g60 käypäiset.. Nytkun alan tuota asennusta muistelemaan,niin taisin joutua kääntämään noi prikat juurikin toisinpäin, mitä tossa kuvassa ovat.. Helpotti hommaa kummasti.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.2.2010 15:45

Mistä samza hankit nuo? Mulla myös Jetassa G60 vakaaja mutta tuollaisia välitankoja en ole onnistunut löytämään kuin marmorilta, muistini mukaan siellä n.80e pala. Jäivät hyllyyn..

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 7.2.2010 16:16

ebaystä tuli nuo hommattua

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.2.2010 16:42

Oliko tankojen valmistajasta tietoa? Ajattelin tehdä vielä kierroksen kotimaisissa varaosaliikkeissä niin helpottaisi.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

G60 etuvakaajan kiinnitys

ViestiKirjoittaja gryger » 7.2.2010 17:02

Laakkosen hinta oli jossain 54e/kpl.. Hyllyssä 0kpl ja tapin mittojahan etka ei kerro... persana soikoon..

Pirullinen paikka säveltää millään..jatkomutterivirityksiä näkee maailmalla valmiissakin seteissä mutta menee kyllä powerflexit silpuksi sillä keinoin...

No jos ei muu auta niin sorvaan vahvemman helan mihin saa kierteistyksen ja sitten alkaa tapin mitta piisaamaan..

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 7.2.2010 17:09

^^ eipä ole muistikuvaa valmistajasta, mutta topran luki noissa kumeissa.. Hintaa tais tulla posteineen tuolle kuvan sarjalle alle 30 eur:)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.2.2010 17:33

Tuon näköinen on tavismallien kiinniketanko. Ulkomuistista väittäisin että olis vähän pidempi... Tuo saattaa olla joku tuuninkiosa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.2.2010 18:12

Omassa G60 etuvakaajassa on kanssa pienivähkyrä sivulle päin. Kokonaispituus on n.98mm. Helan yläosasta tapin alapäähän.
Muistaakseni joutu käyttää tunkkia, 10kg lekaa yms että sai mutterin ylttämään kierteille.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 7.2.2010 18:45

Mulla ihan tavis 1.8 tangot tuon G:een vakaajan kanssa mutta tanko ei tule läpi helan vaan ylttää nipinnapin siihen reunalle. Auton kun nostaa ylös niin vetäytyy jo hieman helan sisään. Asennus onnistui suht kivuttomasti.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 7.2.2010 20:35

Kai nuo välitangot tulee tukivarren yläpuolelle? Ja vakaajatanko näinpäin? Tuntuu että tuo vakaaja on mulla jotenkin väärin, mutta en muistaakseni saanu sitä muutenkaan järkevästi.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

G60 etuvakaajan kiinnitys

ViestiKirjoittaja gryger » 7.2.2010 20:55

Oikeinpäin näkyy olevan.

Muistaakseni joutu käyttää tunkkia, 10kg lekaa yms että sai mutterin ylttämään kierteille.

Oliko sulla tavan kumit vai powerflexit tai vastaavat

Ilmeisesti tuo geen orgis välitanko on jossain 100mm tienoilla.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.2.2010 21:24

Uudet kumit oli välissä. Muistaakseni nostin auton ilmaan alatukivarresta, niin ylempikumi painu tarpeeksi kasaan, että sai mutterin kiinni.
Jos sinne uretaainpuslat laittaa väliin, niin en usko että ne hajoo. Koska niiden tarkoitus on nopeuttaa reagointia, kumiset painuu eka kasaan ja sit vasta siirtyy voimat alatukivarren ja vakaajan välillä.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

G60 etuvakaajan kiinnitys

ViestiKirjoittaja gryger » 7.2.2010 21:40

Juu pitää vielä kikkailla hetki noiden kanssa jos vaikka asettuisivat ;)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa