vw golf3 1.9 gtd -93 ilmakuplia letkuisa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

janpeh
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.1.2010 22:06

vw golf3 1.9 gtd -93 ilmakuplia letkuisa

ViestiKirjoittaja janpeh » 27.1.2010 20:19

Eli tänään koulusta ajoin kotia (puolen tunnin matka) ja pihaan kun pääsin niin annoin auton käydä vähän aikaa kun tuli ajettua reippaammin, siinä samalla sitten huomasin että tyhjäkäynnillä pätkii ja pakoputken päästä kuuluu tupsahuksia välillä, no myöhemmin kun olin lähdössä kauppaan niin huomasin että pätkii tiheämmin kuin aikasemmin. Noh ajoin sitten hallille ja valosa kahtoin niin suodattimelta 2 läpinäkyvää letkua jotka menee pumpulle niin niissä näkyi ilmakuplia. Mistä vikaa voisi lähtä paikantamaan ?
Viimeksi muokannut janpeh, 27.1.2010 20:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 27.1.2010 20:27

Onko suodatinta vaihdettu milloin viimeksi?

janpeh
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.1.2010 22:06

ViestiKirjoittaja janpeh » 27.1.2010 20:36

ei mitään hajua, alle kuukauden olen auton omistanut, täytyypi kokeilla.

janpeh
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.1.2010 22:06

ViestiKirjoittaja janpeh » 28.1.2010 18:14

uusi suodatin paikoillaan, ei auttanut asiaa :O kertokaapa jtn neuvoja

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 28.1.2010 21:30

itellä oli kanssa pahoja ilmaongelmia omassa vehkeessä ja pääpiruks selvisi kaasuakselin helan/O-renkaan kuluneisuus. tuolla mun story ---> http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=128496

janpeh
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.1.2010 22:06

ViestiKirjoittaja janpeh » 28.1.2010 22:02

tuolaha alko asiat selkenee, mimmone homma tuo kaasuakselin helan ja O-renkaan vaihto on ja paljon kustantaa? vilkasin nuita kampuran hihna pyöriä ja vähän näyttäs vipattavan tyhjäkäynnillä, syksyllä tehty jakopää eli olisikohan kuningaspultti tullut väärään momenttiin? mutta toisaalta tuollahan ei ole tekemistä niiden ilmakuplien kanssa.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 29.1.2010 14:31

itse toissapäivänä kävin bosch car servicestä hakemassa sen kaasuakselin helan,o-renkaan ja sen kannen tiivisteen makso ~25e.
ei se kauhean paha homma ole kyllä sen tunnissa-parissa vaihtaa.
eli se syöttöpumpun päälykoppa vaan pois joka on neljällä kuusiokoloruuvilla kiinni, myös kaikki kaasuakselissa kiinni olevat osat pois, jouset ymym..
sitten sieltä koneen puolelta pumpun kylestä kannesta kannattaa ruuvata se yks onkohan se 10mm kannalla oleva mutteri pois mikä pitää sen kylmäkäynnistyksen tangon hiluja kiinni. ja myös syöttöruuvi kannattaa ottaa kokonaan pois. voin sulle huomenna ottaa kuvia kun on yks pumppu pöydällä irrallaan johon kyseisen remontin tein.
pumpun kannen alta näyttää suurinpiirtein tuolta, malleissa tietty pieniä eroja http://image.dieselpowermag.com/f/99536 ... n_pump.jpg

janpeh
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.1.2010 22:06

ViestiKirjoittaja janpeh » 29.1.2010 14:45

joo täytyy tutkia tuota pumppua, ens keskiviikkona laitan uuden kuningaspultin ja pörhöltä saan kalvaimen lainaan jos jakopääsä kampiakselin hihnapyörä on ehtiny vahingoittaa kampiakselin päätyä koska ainakin se vipattaa enempi mitä veljen 1.9 td variantti golffisa ku eilen vilkasin, epäilempä että pumpun ajoitus saattaa olla myös pielessä, mutta ens viikolla pääse tekee remonttia kunnolla niin katotaan mitä selviää ja mitä uutta laitetaan.

janpeh
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.1.2010 22:06

tänää tutkittiin

ViestiKirjoittaja janpeh » 5.2.2010 16:23

joo sielä kunkkupultti aukes räikällä että joo vähä löysällä taisi olla, kampiakselin pää täytyy tasottaa ja uus pultti ja kampiakselin hihnapyörä paikoilleen niin taas mennää, niin ja ajotus oli hiukka myöhäsellä tosiaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa