Golf IV voimaa puuttu

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

Golf IV voimaa puuttu

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 4.2.2010 13:32

Autona on Golf IV AGR TDI myllyllä ja tahtoo liikkua vähän laiskasti 2200 - 3000 väli on esim 3 vaihteella uskomattoman laiska. 60-120km/h 20 sekuntia.. autolla rullattu 430tkm ja maffin vaihdosta ei tietoa millon vaihettu.

Mistä lähteä vikaa hakemaan MAF vai N75? :O

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 4.2.2010 17:09

piuha kiinni ja tarkisteleen koodit, siittä se alkaa sitten.
jos ei oo koodeja ni sit katteleen arvoja.
onhan jo ilmasuodin vaihdettu kaikenvaralta?

toki jos jossain kohin vetää niin miksei kansiskattooesim egr missä kuosissa on menossa, vaikuttaa se johkin sekin kun tukkeutuu.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.2.2010 19:01

Kuullostais että imusarja/egr tukossa juu.

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 4.2.2010 21:03

Kiitii vinkeistä! pitää kattoa tuo EGR ja imusarja. Näyttää muillaki olleen niissä paskaa olevan.. ja oikee hirvittää kattoa paljonko sitä paskaa sielä on yli 400tkm rullauksen jälkee :)

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 4.2.2010 21:11

Tuota miten toteutuu tuo EGR tukkiminen?? Oon koittanu katellakkin mutta aihe ei nii paljon avautunu mulle tuolta topiceista. Irrotus ei iso homma varmastikkaan?

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 4.2.2010 22:12

siihenhän voi tehdä vaikka väliin kokistölkistä laipan. toki on oikeitakin laippoja joiden avulla voidaan jättää putki kokonaan pois.

ennenkuin avaat sen niin hae kaupasta imusatsin tiiviste ja egr:n tiiviste rengas 55mmx3mm

JuuPeL1
-
Viestit: 95
Liittynyt: 12.10.2008 16:22

ViestiKirjoittaja JuuPeL1 » 4.2.2010 22:56

Minkälaisia lukemia ton Maffin pitäis antaa tässä autossa jotta ois kunnossa? :)

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 4.2.2010 22:57

Älä nyt kokispurkista nyt sentään, sopivasti kun repeää ja pala irtoaa niin... 0,75 mm pellistä.

edit: MAF jotain 1200 maksimissaan. Jos on alle 800 niin ei hyvä.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 4.2.2010 23:08

no voihan sen tehä vaikka kuin paksusta mutta ei varmasti hajo sama melkeen mistä tekee.

melko kova voima pitäis olla jotta semmonen pieni reikä hajoittaa jonkun peltitölkin paksusen pellin, kuiten molemmin puolin metallit vastassa ja tiukalla se siinä välissä.
noh enivei kunhan tukkii :)

omaan vectraan laiton egr:n väliin laipan juurikin ohuimmasta tölkistä mitä tallin kulmasta löytyi ja ei edes maalit haihtuneet siitä kun about vuoden päsätä käytin sitä auki.

mutta toki jos pelottaa että hajoaa niin paksumpaa tavaraahan aina löytyy pajalta.

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 5.2.2010 0:24

tölkin pelti ei minulla ainakaa kauaa kestänyt . autoja joku VAGi

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 5.2.2010 8:12

Itse putsailin eilen imusarjan ja egr:n kotelon. Mönjää oli sellaiset 2mm joka seinällä joten ei vielä hirveen paha vaikka yli 400tkm mittarissa jo. Samalla tuli tehtyä sekä pakosarjan että läppäkotelon liitäntöihin 4mm alumiinilaipat ja egr:n väliputki poistettua. Seuraavaks odotellaan koska tuo vakio pilleri hajoilee kun se taitaa olla orkkiskuntonen vielä :)

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 5.2.2010 9:29

Tölkin pelti kestää ehkä normitilanteessa, mutta sitten kun ja jos esim. ahtoputki irtoaa niin mitä sitten? Se kestää niin kauan kun on sekä pako- että ahtopaineita jotka tasaavat toisensa.

kieku3
-
Viestit: 53
Liittynyt: 29.10.2007 14:01

ViestiKirjoittaja kieku3 » 5.2.2010 12:33

jonkun vahvemman tölkin pellti kestää, mutta tosiaan limpsa tölkistä ei kannata veistellä. laitoin itselle joskus kaks kerrosta sitä niin ei siinäkään montaa viikkoa menny ko oli läpi.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 5.2.2010 13:40

mulla oli 1.5mm alumiini pellistä ja reikä siinä on. Tosin pieni, pari milliä halkaisia. Kesti 140tkm ja 4.5 vuotta.

Dr.Pioneer
-
Viestit: 82
Liittynyt: 19.12.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Dr.Pioneer » 25.3.2010 8:03

Lainataan vähän tätä vanhempaa topickia.

Eli otsikko kuvaa vikaa. Moottorina ASZ. Kovemman pakkasen aikaan ahtopaine ei nouse ollenkaan, mutta kun keli tässä päivän aikana nousee tuonne 0c lähelle niin ei mitään ongelmaa. Vikakoodin antaa sen ettei saavutettu haluttua painetta. Luulisi ettei turbon siivetkään ole jumissa kun siellä lämmön luulisi riittävän kovemmallakin pakkasella. Joten johtopäätös olisi N75 venttiili jäätyy? Päätyykö muut samaan tulokseen?

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 26.3.2010 13:32

Jos siellä joku jäätyy niin se on se alipainekello mikä liikuttaa niitä siipiä. Ihan perusongelma, et ole ainoa jolla tekee tuota.

miga
-
Viestit: 56
Liittynyt: 23.3.2010 20:43

ViestiKirjoittaja miga » 26.3.2010 21:14

Minkä takia pitää laittaa jostain limutölkistä alumiinia kun halvemalla saa kaupastasta kunnon peltiä? Ja ei muutenkaan kannata alkaa pelleilemään noiden kanssa, tekee kerralla kunnolla eikä tee sutta ja sekundaa =)

msoilua
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.3.2010 18:48

MAF

ViestiKirjoittaja msoilua » 26.3.2010 21:19

Tuossa mun testerissä näkyy aina teoreettinen arvo ja mitattu arvo tuolle MAFille. Jos tuo teoreettinen arvo on suurempi kuin mitattu niin kone saa liian vähän ilmaa tai MAF on paskana. Polttoainesuodatin kannattaa myös aika ajoin vaihtaa. VW on joihinkin koneisiin vaihtanu psuodattimen vaihdoin 60 tkm välein (autodata:ssa oli ilmoitus). EGR:n pitäis sulkeutua kun kone kiertää muistaakseni yli 2700 kierrosta/min. Eli suosittelen mittaamaan MAF:n virtausmäärää ja samalla nostamalla kierroksia koneeseen. Kolmas vaihtoehto ois turbo..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa