Golf IV voimaa puuttu
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV voimaa puuttu
Autona on Golf IV AGR TDI myllyllä ja tahtoo liikkua vähän laiskasti 2200 - 3000 väli on esim 3 vaihteella uskomattoman laiska. 60-120km/h 20 sekuntia.. autolla rullattu 430tkm ja maffin vaihdosta ei tietoa millon vaihettu.
Mistä lähteä vikaa hakemaan MAF vai N75? :O
Mistä lähteä vikaa hakemaan MAF vai N75? :O
no voihan sen tehä vaikka kuin paksusta mutta ei varmasti hajo sama melkeen mistä tekee.
melko kova voima pitäis olla jotta semmonen pieni reikä hajoittaa jonkun peltitölkin paksusen pellin, kuiten molemmin puolin metallit vastassa ja tiukalla se siinä välissä.
noh enivei kunhan tukkii :)
omaan vectraan laiton egr:n väliin laipan juurikin ohuimmasta tölkistä mitä tallin kulmasta löytyi ja ei edes maalit haihtuneet siitä kun about vuoden päsätä käytin sitä auki.
mutta toki jos pelottaa että hajoaa niin paksumpaa tavaraahan aina löytyy pajalta.
melko kova voima pitäis olla jotta semmonen pieni reikä hajoittaa jonkun peltitölkin paksusen pellin, kuiten molemmin puolin metallit vastassa ja tiukalla se siinä välissä.
noh enivei kunhan tukkii :)
omaan vectraan laiton egr:n väliin laipan juurikin ohuimmasta tölkistä mitä tallin kulmasta löytyi ja ei edes maalit haihtuneet siitä kun about vuoden päsätä käytin sitä auki.
mutta toki jos pelottaa että hajoaa niin paksumpaa tavaraahan aina löytyy pajalta.
Itse putsailin eilen imusarjan ja egr:n kotelon. Mönjää oli sellaiset 2mm joka seinällä joten ei vielä hirveen paha vaikka yli 400tkm mittarissa jo. Samalla tuli tehtyä sekä pakosarjan että läppäkotelon liitäntöihin 4mm alumiinilaipat ja egr:n väliputki poistettua. Seuraavaks odotellaan koska tuo vakio pilleri hajoilee kun se taitaa olla orkkiskuntonen vielä :)
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.12.2004 18:01
Lainataan vähän tätä vanhempaa topickia.
Eli otsikko kuvaa vikaa. Moottorina ASZ. Kovemman pakkasen aikaan ahtopaine ei nouse ollenkaan, mutta kun keli tässä päivän aikana nousee tuonne 0c lähelle niin ei mitään ongelmaa. Vikakoodin antaa sen ettei saavutettu haluttua painetta. Luulisi ettei turbon siivetkään ole jumissa kun siellä lämmön luulisi riittävän kovemmallakin pakkasella. Joten johtopäätös olisi N75 venttiili jäätyy? Päätyykö muut samaan tulokseen?
Eli otsikko kuvaa vikaa. Moottorina ASZ. Kovemman pakkasen aikaan ahtopaine ei nouse ollenkaan, mutta kun keli tässä päivän aikana nousee tuonne 0c lähelle niin ei mitään ongelmaa. Vikakoodin antaa sen ettei saavutettu haluttua painetta. Luulisi ettei turbon siivetkään ole jumissa kun siellä lämmön luulisi riittävän kovemmallakin pakkasella. Joten johtopäätös olisi N75 venttiili jäätyy? Päätyykö muut samaan tulokseen?
MAF
Tuossa mun testerissä näkyy aina teoreettinen arvo ja mitattu arvo tuolle MAFille. Jos tuo teoreettinen arvo on suurempi kuin mitattu niin kone saa liian vähän ilmaa tai MAF on paskana. Polttoainesuodatin kannattaa myös aika ajoin vaihtaa. VW on joihinkin koneisiin vaihtanu psuodattimen vaihdoin 60 tkm välein (autodata:ssa oli ilmoitus). EGR:n pitäis sulkeutua kun kone kiertää muistaakseni yli 2700 kierrosta/min. Eli suosittelen mittaamaan MAF:n virtausmäärää ja samalla nostamalla kierroksia koneeseen. Kolmas vaihtoehto ois turbo..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa