Golfvi IV 1.6 16v käyntivika

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Golfvi IV 1.6 16v käyntivika

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.2.2010 18:49

Auto on Golf -05 1.6 16v BCB

Kylmänä starttaa ihan ok. Pystyy ajaan jollain tavalla. Välilämpöisenä alkaa oireilla: Käynti nypyttää välillä. Myöskään kierrokset ei laske lämmetessä . Pysyy 1300. Sitten kun on saavutettu 90 asteen lämpö, alkaa kierrokset hömpöttää/humppaa tosi laajalla alueella, eikä auto tottele ollenkaan kaasua! Eli mitään ei tapahdu kun kaasua painaa. Jos sammuttaa ja starttaa heti lähtee vaivalloisesti käyntiin. Kone käy kaikilla sylintereillä.

Vikakoodit: Imusarjan paineanturi, signaali toleranssin ulkopuolella, sekä Imuvuotoa havaittu.

Anturi on kokeiltu, ei apua, imuvuodot testattu starttipilotilla ja vaihdettu imusarjan kumitiivisteet, ei apua.

Mikähän Golfia vaivaa?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 4.2.2010 20:55

EGR venttiili tukossa ja/tai kaasuläppä niin karstainen ettei toimi kunnolla.

Itsellä oli oireet jokseenkin samat kuin sinulla, ja oireina oli jumitteleva EGR venttiili, ja karstainen kaasuläppä. Vikakoodikin oli just tuo sama. Korjauksina EGR:n puhdistus poisti vian hetkeksi, joten uusin koko aparaatin. Lisäksi kaasuläpän puhdistin ja sopeutin. Sen jälkeen on toiminut reilun vuoden ongelmitta. Lisäksi suosittelen käyttämään 98 bensaa, niin kone ei karstoita enää niin kovasti.

Haulla löytyy lisää juttua näistä moteista.

Edit:miten tuo imuvuoto on havaittu, vai onko se suoraa vikakoodi?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.2.2010 21:08

Imuvuodon mukamas huomasin starttipilotilla mutta virheitä sattuu? :p


Katoin kaasuläpän mut ei oo paskanen, egr venttiilihän on koneen etupuolella, putsaanko senkin vai?? Autolla ajettu 100 000km

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 4.2.2010 21:13

Imusarja on vittumainen poistaa tarkemmin tarkastettavaksi, mutta imuvuotokin voi olla osasyyllinen. Tuskin kuitenkaan koko syyllinen.

Käytä se EGR pois ja katso onko kuinka tukkoinen ja puhdista mahdollisuukssien mukaan karstat pois. Paikka ei mikään paha ole.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.2.2010 21:16

Tota imusarja oli irti tänään eikä mennyt ku puoli tuntia? :D ei ole enää eikä ollutkaan imuvuotoa. ei ollu tukossa kuten ei kaasuläppä/egr kanava imusarjassa. Eikö egr virtauksesta tuu vältsii koodia, ko tossa ei tule?

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 4.2.2010 21:21

Mulla ei tullut EGR:stä koodia ennenkuin se oli aivan jumissa.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=11 ... hlight=azd

Tuossa omaa tarinaa, ja koodit sitten kun EGR oli jumissa.

Tuotakin toki voi koittaa nyppäämällä EGR:n piuhan irti, jolloinka syttyy heti valo mittaristoon, mutta minulla nykiminen hävisi. Käyppä testaamassa...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.2.2010 21:24

Tuhannet kiitokset ConD :) Oireet täsmää jonniveerran :)

Itellä ei oo kokemusta näistä niin paljon ku TeeDeeIii vehkeistä, töissä joudun vaan tota ihmetteleen :D

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 5.2.2010 16:15

Juurikin nämä puhdistustoimenpiteet ja sopeutus auttoivat tähän autoon :)

Kiitokset vinkeistä.

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 5.2.2010 17:16

TähänKIN autoon... :D

Oleppas hyvä. Käytetäänkö autossa 95 vai 98 oktaanista bensaa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa