n75 muutos painekäyttöisestä alipaine käyttöiseksi (vnt)
Valvoja: ffp jäsenet
n75 muutos painekäyttöisestä alipaine käyttöiseksi (vnt)
tässä tiedot mitä tehdä, kun vaihdat hukkaportillisen turbon tilalle vnt:n
muutokseen tarvittavan alipainekäyttöisen n75-venttiilin sa tarvittaessa egr:n ohjausventtiilin, kunhan tulppaat egr:n.( http://www.ffp.fi/bb/search.php?mode=results ) tässä venttiilissä on kuitenkin pienemmät ilmakanavat kun turbon ohjaukseen tarkoitetussa, joten aina parempi vaihtoehto on hankkia uusi alkuperäinen vnt-ohjaukseen tarkoitettu n75.
vnt- softan saa ajettua sisään vcds (vag-com) ohjelman avulla lähes kaikkiin ecuihin, poislukien 1Z "matolaatikot"
n75 letkujen paikat:
n75 on 3 letkunpaikkaa- yksi ahtimelle, yhteen alipaine, viimeinen menee ilmanputsarille
ylimpään letkuun alipaine, keskimmäinen turbolle, alin ilmanputsarille.
muutokseen tarvittavan alipainekäyttöisen n75-venttiilin sa tarvittaessa egr:n ohjausventtiilin, kunhan tulppaat egr:n.( http://www.ffp.fi/bb/search.php?mode=results ) tässä venttiilissä on kuitenkin pienemmät ilmakanavat kun turbon ohjaukseen tarkoitetussa, joten aina parempi vaihtoehto on hankkia uusi alkuperäinen vnt-ohjaukseen tarkoitettu n75.
vnt- softan saa ajettua sisään vcds (vag-com) ohjelman avulla lähes kaikkiin ecuihin, poislukien 1Z "matolaatikot"
n75 letkujen paikat:
n75 on 3 letkunpaikkaa- yksi ahtimelle, yhteen alipaine, viimeinen menee ilmanputsarille
ylimpään letkuun alipaine, keskimmäinen turbolle, alin ilmanputsarille.
Viimeksi muokannut santikko, 14.2.2010 13:07. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
niin minäkin olen tähän kysymykseen koittanut saada vastausta muttei kukaan oikein tiedä sanoa varmaksi ?
löysin ultimatesta tälläsen http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15756
löysin ultimatesta tälläsen http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15756
niin en tiedä minulla ainakin se alunperinen syy että tuo AGR.n n75 on tosi huono kestoinen... että jos siihen saisi jonkin muun että se kestäisi paremmin.
joo menee vissii aika vaikeaksi tuo muutos.
ja Maksaa niin vähän ettei toimita käytettyjen kanssa pelleillä. ite ostin agr.rrään pari uutta ja makso alkuperäisenä 90€ kpl... että ei minusta ihan halpa motikka.
joo menee vissii aika vaikeaksi tuo muutos.
ja Maksaa niin vähän ettei toimita käytettyjen kanssa pelleillä. ite ostin agr.rrään pari uutta ja makso alkuperäisenä 90€ kpl... että ei minusta ihan halpa motikka.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Sitäpaitsi, jos nuita venttiileitä menee kuin leipää, niin mikset tee ohjauksesta mekaanista? Jätät venttiilit liittimeen kiinni mutta nappailet letkut pois, sekä laitat suoraan ahtopainesignaalin hukkaportin kellolle. Venttiilin ollessa kuitenkin liittimessä kiinni, ei vikakoodejakaan tule, ja sillä ei ole väliä onko venttiili toimiva vai ei. Kunhan mekaanisella ohjauksella pelaa niin, että pysyy softaan koodatuissa ahtopaineen pyynneissä, niin ongelmia ei tule.
Itse olen tämmösellä setupilla ajellu jo kaksi kesää eikä ole ollu ongelmia.
Itse olen tämmösellä setupilla ajellu jo kaksi kesää eikä ole ollu ongelmia.
Jep. Anna N75:n olla omalla paikallaan, ota siitä kaikki letkut irti, mutta jätä johtoliitin paikalleen. Vedät sitten ahtopainepuolelta suoraan letkun hukkaportin kellolle, ja eculle. Jos mahdollista niin eri letkuilla. Ja jos/KUN joudut ahtopainemittarin kytkemään, niin ota siihen haara eculle menevästä letkusta. Ahtopaineet hienosäädä sopiviksi hukkaportista mekaanisesti.
Kertokaas tyhmälle mitä pitää tehdä :) Eli moottori on agr ja siellä oli joku kkk turbo. Nyt sinne on vaihdettu toisesta 90hp koneesta muuttuvasiipinen turbo. N75 vena on paikallaa, mutta siiitä jää letku ylimääräiseksi tän uuden turbon kans. Miten tuon uuden turbon ohjauksen pystyis tekeen / muuttaan?
Pitää. Saman ikäluokan VNT vastineesta. Eli AHU:ihin AFN:stä ja AGR:n vaikka ALH:sta. Golffissa muuttuu johtosarja ja ecu 99 loppuvuodesta joten niiden kanssa kannattaa tarkistaa kumpi on. Vanhemmassa on neliskanttinen pistoke ja pistoke lukittuu metalliklipsulla. Uudemmassa on puolipyöreä/kantikas pistoke missä ei metalliklipsua.
Oikein meni. Se kolmas letku on sitä varten että alipainekellolle voidaan sieltä saada korvausilmaa että siivet aukeavat. Jos ei olisi tuota niin siivet olisivat kiini siihen asti kunnes alipainepumppu lopettaa pyörimisensä :D Minulla on ollut siinä letkussa vaan mopon bensansuodatin eikä sitä ole kytketty mihinkään muuhun.
selvä! tämä asia tuli sitten ratkastua. kiitos osallistuneille!
tuossa vielä letkuista joku kuvatus http://s265.photobucket.com/albums/ii21 ... EGR%2C+VNT
tuossa vielä letkuista joku kuvatus http://s265.photobucket.com/albums/ii21 ... EGR%2C+VNT
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 25 vierailijaa