n75 muutos painekäyttöisestä alipaine käyttöiseksi (vnt)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

n75 muutos painekäyttöisestä alipaine käyttöiseksi (vnt)

ViestiKirjoittaja santikko » 27.1.2010 17:32

tässä tiedot mitä tehdä, kun vaihdat hukkaportillisen turbon tilalle vnt:n


muutokseen tarvittavan alipainekäyttöisen n75-venttiilin sa tarvittaessa egr:n ohjausventtiilin, kunhan tulppaat egr:n.( http://www.ffp.fi/bb/search.php?mode=results ) tässä venttiilissä on kuitenkin pienemmät ilmakanavat kun turbon ohjaukseen tarkoitetussa, joten aina parempi vaihtoehto on hankkia uusi alkuperäinen vnt-ohjaukseen tarkoitettu n75.

vnt- softan saa ajettua sisään vcds (vag-com) ohjelman avulla lähes kaikkiin ecuihin, poislukien 1Z "matolaatikot"

n75 letkujen paikat:

n75 on 3 letkunpaikkaa- yksi ahtimelle, yhteen alipaine, viimeinen menee ilmanputsarille

ylimpään letkuun alipaine, keskimmäinen turbolle, alin ilmanputsarille.
Viimeksi muokannut santikko, 14.2.2010 13:07. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 31.1.2010 16:32

eikö kukaan oo muuttanut?

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 2.2.2010 12:10

niin minäkin olen tähän kysymykseen koittanut saada vastausta muttei kukaan oikein tiedä sanoa varmaksi ?

löysin ultimatesta tälläsen http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=15756

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.2.2010 9:23

ihan vaan alipainekäyttönen palikka tilalle, sille alipaine ja ohjelmointi... ei siinä muuta =)

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 3.2.2010 9:33

eli miten tuo siis käytännössä tapahtuu tuo homma että minkälainen palikka pitäs olla ja miten se ohjelmointi ihan vag comilla, ja mitä arvoja tulee laittaa ja minne

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.2.2010 10:50

vnt- turbollisen vakio n75 , ohjelmointi ei luonaa vag-comilla... ecua tarvii kyniä =)

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 3.2.2010 11:20

siis mitä kyniä ecua ? mitä tarkoitat

mistähän saisin semmoisen vnt n75.sen jos ostasin vaikka käytetyn, vai luottaako siihen käytetty, pitäskö olla ihan uusi ja täysin toimiva

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.2.2010 11:39

...piirien irroitus->kantojen tinaus->uusien piirien uudelleen ohjelmointi...= kynimistä

N75 uusi jos joudut ostamaan. Maksaa niin vähän ettei toimita käytettyjen kanssa pelleillä.

BTW.. Miksi tahdot muuttaa vnt-ahtimelle ohjauksen? Hukkaportilliset kun toimii paljon varmemmin.

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 3.2.2010 11:47

niin en tiedä minulla ainakin se alunperinen syy että tuo AGR.n n75 on tosi huono kestoinen... että jos siihen saisi jonkin muun että se kestäisi paremmin.

joo menee vissii aika vaikeaksi tuo muutos.

ja Maksaa niin vähän ettei toimita käytettyjen kanssa pelleillä. ite ostin agr.rrään pari uutta ja makso alkuperäisenä 90€ kpl... että ei minusta ihan halpa motikka.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.2.2010 12:34

ei ton takia kannata alkaa kynimään... slamitilta saa hiukan edullisemmin tota venttiiliä

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 3.2.2010 13:11

niin että ostaa mieluummin sitte aina uuden N75 slamitilta ku hajoaa.

paljos muute maksaa tuohon AGRrrään se siellä

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 3.2.2010 15:24

49 euroa

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 3.2.2010 16:23

Itse ostin Kuopiosta muistaakseni Laakkonen.Osalla kahden vuoden takuu niin eikö se riitä.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 3.2.2010 16:54

tasan 3 vuotta näytti kestävän. kerran jo nykäisi vikatilaan pakkasella.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 3.2.2010 16:58

Sitäpaitsi, jos nuita venttiileitä menee kuin leipää, niin mikset tee ohjauksesta mekaanista? Jätät venttiilit liittimeen kiinni mutta nappailet letkut pois, sekä laitat suoraan ahtopainesignaalin hukkaportin kellolle. Venttiilin ollessa kuitenkin liittimessä kiinni, ei vikakoodejakaan tule, ja sillä ei ole väliä onko venttiili toimiva vai ei. Kunhan mekaanisella ohjauksella pelaa niin, että pysyy softaan koodatuissa ahtopaineen pyynneissä, niin ongelmia ei tule.

Itse olen tämmösellä setupilla ajellu jo kaksi kesää eikä ole ollu ongelmia.

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 3.2.2010 19:53

no jotain tollasta mä olen hakenut koko ajan tähän ongelmaan... nyt se vastaus sitten tuli. voisitko sami vielä tarkentaa tuota että miten ne n75 letkut tulee yhistellä.
ja siihen n75toseen ei jätetä muuta kun se virta johto

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 4.2.2010 1:54

Jep. Anna N75:n olla omalla paikallaan, ota siitä kaikki letkut irti, mutta jätä johtoliitin paikalleen. Vedät sitten ahtopainepuolelta suoraan letkun hukkaportin kellolle, ja eculle. Jos mahdollista niin eri letkuilla. Ja jos/KUN joudut ahtopainemittarin kytkemään, niin ota siihen haara eculle menevästä letkusta. Ahtopaineet hienosäädä sopiviksi hukkaportista mekaanisesti.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 4.2.2010 5:54

AGR:ssä ei ole eculle menevää letkua :D Muutenkin tuohon väliin tarvitsee laittaa bleedi että ahdot saa nousemaan vakioon tasoon. Kello kun alkaa aukeamaan jo suunnilleen puolen baarin kohdilla ilman ohivuotoa.

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 4.2.2010 9:06

Niin no jos ei ole Ecua niin ei tästä taida tulla tolkkua minun autoni kohdalla ilman tuota bleedaus juttua.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 4.2.2010 15:28

Niin tosiaan, unohdin vallan yömyöhään silmät ristissä kirjoitellessa. ;)

Onnistuu sen tekeminen kun kikkailee.

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 4.2.2010 20:49

Niin kun ei osaa kikkailla,

nooh sen verran tuli tutkittua laitosta taas että huomasin että turbon kellosta oli mennnyt melkoisesti öljyä n75 letkuun mitä se tää tahtoo sannoo.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 5.2.2010 20:36

sopiikos ahu:n hukkaportillisella ahtimella olevaan suoraan vnt- mallin ecu?

tai jos harkittis suoraa vaan isompaa hukkaportillista, niin mitä suosittelette?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.2.2010 0:47

Ahdinvalinta riippuu ihan käyttötarkoituksesta ja tavoitteista.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 6.2.2010 10:15

AHUn ecuun saa kyllä VNT softan sisälle ilman boksin vaihtoakin. Katukäyttöön tulevaan alta 300hp vehkeeseen suosittelen VNT:tä. Sen yli jos haluaa tai käyttää autoa paljon radalla niin hukkisturbo voi olla parempi vaihtoehto.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 6.2.2010 10:36

ahaa. no sitten pitää harkita uudelleen, nimittäin tuo vnt:n alavääntö on niin omaa luokkaansa ja heräävyys. ja nyt päästiin taas topicin aiheeseenkin kiinni. minkä muun moottorimallin kun ahu:n boksiin saa vnt:n koodattua?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 6.2.2010 11:07

Käytännössä kaikkiin muihin kuin muovikuorisiin 1Z matolaatikkoihin.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 6.2.2010 11:26

Kertokaas tyhmälle mitä pitää tehdä :) Eli moottori on agr ja siellä oli joku kkk turbo. Nyt sinne on vaihdettu toisesta 90hp koneesta muuttuvasiipinen turbo. N75 vena on paikallaa, mutta siiitä jää letku ylimääräiseksi tän uuden turbon kans. Miten tuon uuden turbon ohjauksen pystyis tekeen / muuttaan?

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 6.2.2010 11:36

tämä kans kiinnostaa, eli mistä tuon alipaineen saa, josko jonkin näkösen piirroksen esim. sais tota järjestelmästä?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 6.2.2010 11:42

Tästä löytyy yksi kuva tuost alipainejärjestelmästä. Siitä vaan lunttaamaan :D Ja niistä itse piirretyistä tuherruksista ei tarvitse välittää.

Kuva

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 6.2.2010 11:51

Tästä löytyy yksi kuva tuost alipainejärjestelmästä. Siitä vaan lunttaamaan :D Ja niistä itse piirretyistä tuherruksista ei tarvitse välittää.


mistä? Ei näy toi kuva, näkyy vain tuon tdiclubin jäsenille. Ota screenshotti kuvasta ja sitä postaa sit uudelleen se kuva joltain muulta hostilta.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 6.2.2010 12:14

Jospas nyt:

Kuva

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 6.2.2010 13:48

Eli pitääkös mun ostaa uusi n75 venttiili?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 6.2.2010 14:03

Pitää. Saman ikäluokan VNT vastineesta. Eli AHU:ihin AFN:stä ja AGR:n vaikka ALH:sta. Golffissa muuttuu johtosarja ja ecu 99 loppuvuodesta joten niiden kanssa kannattaa tarkistaa kumpi on. Vanhemmassa on neliskanttinen pistoke ja pistoke lukittuu metalliklipsulla. Uudemmassa on puolipyöreä/kantikas pistoke missä ei metalliklipsua.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 6.2.2010 18:17

eli korjatkaa jos olen väärässä-
n75 on 3 letkunpaikkaa- yksi ahtimelle, yhteen alipaine, viimeinen menee ilmanputsarille?

ylimpään letkuun alipaine, keskimmäinen turbolle, alin ilmanputsarille?

mikä hitto ton yhden letkun idea on tuola ilmanputsarilla?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 6.2.2010 20:07

Oikein meni. Se kolmas letku on sitä varten että alipainekellolle voidaan sieltä saada korvausilmaa että siivet aukeavat. Jos ei olisi tuota niin siivet olisivat kiini siihen asti kunnes alipainepumppu lopettaa pyörimisensä :D Minulla on ollut siinä letkussa vaan mopon bensansuodatin eikä sitä ole kytketty mihinkään muuhun.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 6.2.2010 20:59

selvä! tämä asia tuli sitten ratkastua. kiitos osallistuneille!

tuossa vielä letkuista joku kuvatus http://s265.photobucket.com/albums/ii21 ... EGR%2C+VNT

il-est
-
Viestit: 8
Liittynyt: 6.3.2012 18:38

ViestiKirjoittaja il-est » 7.5.2012 14:40

edit eipä mittää, sekoilen
Viimeksi muokannut il-est, 7.5.2012 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.5.2012 14:42

Ei mitenkään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa