AGR kysymys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

AGR kysymys

ViestiKirjoittaja 66AGR » 2.2.2010 9:48

tiedän miten n75 vaikuttaa tehojen uupumiseen ja maf ne olen autooni vaihtanut hiljattain ja silti tunttuu että veto ei pelaa edes auton sammutus ja uudelleen käynnistys ei tuo tehoja takaisin eikä myöskään akunkengän irrotus. Mietin että minkälainen mahtaa olla tuo hukkaportti ongelma tässä AGR motissa. VNT muuttuvasiipi ongelmaahan tässä ei pitäisi olla. autolla ajettu 260 000 ja egr melko paskanen, mutta se ei kuitenkaan ennen ole vaikuttanut täähän esim 240 000 km kohdalla. vaan oireet ovat tulleet nyt viimeaikoina.

vag comin omistan mutta minulla ei ole kuin ns demo versio joka lukee vain osan vikakoodeista.

oisko mitään muuta apua täähän ongelmaan.
niin ja minulla on ahto mittari nyt autossani josta huomaa hyvin miten auto käyttäytyy.
nyt viisari mittarissa niin että kun kaasua polkee pohjaan niin neula ei nouse ollenkaan, sitten kun vaihtaa vaihteen eli kun kaasun löysää niin silloin pamahtaa neula 0.5 1.0 bar välille. eikö ahto mittarin neula pitäisi nousta tasaisesti koko kaasutuksen ajan. vai kuinka neulan pitäisi reagoida kaasutuksessa. ja ajettaessa esim ylämäessä neulan tulisi pysyä esim 0.5 ssä koko ajan.

eli voisiko joku kertoa miten tuota mittaria pitäisi tulkita
niin ja tosiaan kun auto oli vielä "terve" niin viisari mielestäni pysyi tavallaan kaasun mukana eikä pamahtanut vasta kun kaasun löysäsi.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 2.2.2010 10:12

En ole ihan varma onko näissä AGR koneissa vielä samaa ongelmaa kuin AHU koneessa itsellä oli eli sammutinsolenoidi oli viallinen ja aiheutti jatkuvan vikatilan. Pitäisi kyllä antaa tästä vikakoodin tuolla ilmaisversiollakin. Oireena että käynnistäessä käyttää kierrokset ylempänä ja laskee sitten tyhjäkäynnille.

Onko tuo ahtomittari varmasti kytketty oikeaan paikkaan?

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 2.2.2010 11:36

jossain ultimatevw.n sivulla oli joku laittanut ohjeen että ihan n75 venttiilistä t haaralla tulisi ahtomittaukseen letku kokeilin kaikki kolme letkua läpitte ja vain yksi pää antoi mittariin lukemaa ettei pitäisi olla väärässä paikassa, mutta onko se sitten siinä mielessä väärässä paikassa että tulisiko ahto mittaus ottaa jostain muusta paikasta kokonaan

Oireena että käynnistäessä käyttää kierrokset ylempänä ja laskee sitten tyhjäkäynnille.

eli minkälaiset kierros luvut tarkalleen ottaen?

950 rmp tyhjäkäynti minulla ?

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 2.2.2010 11:42

niin tein vag comilla sen vikakoodi testauksen siihen asti mihin se antoi niitä lukemia ottaa demo versiolla muttei löytänyt mitään.

Muistin juuri että kerran huomasin turbon kellollta lähtevässä n75 letkussa oli öljyä mitä tämä tahtoo kertoa, en sitä sen kummemmin ihmetellyt voiko tällä olla jotain vaikutusta hukkaportin / turbo kellon toimintaan. ja siihen että auto ei kulje hyvin. tämä havaittu jo näiden teho ongelmien aikana.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.2.2010 9:25

ei öljyä sais olla, kato ettei kellossakaan öljyä oo...

66AGR
-
Viestit: 25
Liittynyt: 2.2.2010 9:05

ViestiKirjoittaja 66AGR » 3.2.2010 9:35

tuossa agr ssä on aika huonossa paikassa se kello että miten sen näkisi kaikista helpoiten sen öljy homman. pitäskö se n75 lle menevä letku ottaa pois kellosta ja laittaa joku kippo alle ja kahtoo valaako se öljyt siihen... onko se vaaraksi se öljy, ja mistä seon sinne päässyt. onko jokin mennyt turbossa paskaksi.

niin huomasin sen kellon öljy homman kun kerran uusin n75 lle kaikki letkut, ne oli kirkasta läpinäkyvää letkua ja siten huomasin että letkussa sekä kellosta oli tullut öljyä


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa