G60 pg lohko poraus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

G60 pg lohko poraus

ViestiKirjoittaja gryger » 26.1.2010 21:51

Kukaan porauttanut / Onko tietoa pg lohkon poraamisesta 83mm ylikokoon ?

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.1.2010 1:00

Asiasta on keskusteltu joskus, taisi olla niin että ABF:fän lohkossa, poraus 82,5mm, korkea ja 16v, oli öljytykkejä siirretty verrattuna esim PG:n lohkoon. Eli pitäisi mittailla kuinka lähelle putken reunaa tykit jää porauksen jälkeen.

Muuta ihmeellistä siinä ei kai ole

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

G60 pg lohko poraus

ViestiKirjoittaja gryger » 27.1.2010 9:09

Paljonhan noita on euroalueilla 1,9 litrasia g6o autoja mutta pahuksen vähän projekteja esillä esim vortexillakaan? No poraamisen jälkeen näkee missä mennään ;)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 27.1.2010 10:21

Miksi se pitää porata niin isoksi?

Petri Hämäläinen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 21.4.2006 19:42

ViestiKirjoittaja Petri Hämäläinen » 27.1.2010 10:56

itse olen porauttanut 1.8 16v lohkon 83.5mm. hyvä sylinterin paksuus jäi vielä.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

G60 pg lohko poraus

ViestiKirjoittaja gryger » 28.1.2010 20:05

Ei mahdu pienempään reikään ;)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.1.2010 20:14

Pakko mahtua, kun on vihitty! Vai miten se meni? ;D

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 28.1.2010 22:13

Emmä vittuillakseni sitä kysyny, uteliaisuuttani.

Mitä tästä on tulossa vapari vai ahdettu,oikeasti voimaa vai joku juttu geelaaderilla?

Helvetin hyvät männät on jostain tarvinnu vähintäänkin ilmaiseksi saada jos meinaa oikeasti ahdettua noin isolla reiällä tehdä, taiemmämistääntiedäarvaanjaluulen..

Reilusti "putkissa" on kyllä sinällään seinää jos vertaa johonkin muuhun koneeseen (volvo tms) ettei sillä, mut jotenkin mietityttää mitä sillä loppu viimein haetaan?

Petri Hämäläinen
-
Viestit: 64
Liittynyt: 21.4.2006 19:42

ViestiKirjoittaja Petri Hämäläinen » 29.1.2010 7:49

tarkoitin sitä että vaikka on porattu 83.5mm niin on poraus varaa vielä. turbo männillä ja kangilla. mutta ei tule ahdettu moottori vaan kestävä/hyvin kiekuva vapari moottori. moottori on kasassa ja keilalla mut ei vielä savuja otettu pihalle keväällä sit. eikä moottoriin pelkkiä mäntiä ja porattu. vaan koko moottori työstetty/teetetty kunnon osista.

enkä vittuile täällä kenellekkään, vaan kun aiheessa kysyttiin onko 1.8 lohkoja porautettu. niin vastasin oman lohkon porauksesta.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.1.2010 9:01

Onkos nämä 2.0 16v matala´t lohkot, 6A ja mitä nyt niitä oli myös ihan samaa valua kuin muut matalat lohkot? Onkos ykköspytyn parannettu jäähdytys vain pg:n lohkossa?

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 29.1.2010 9:20

Onko kaksilitraista 16veenä matalassa lohkossa?

PG, 1H/rallye, en sano varmaksi onko vesireikää?
Saahan sen koneistettua muihinkin..


Edit:niinpä tais ollakkin matalia 16v 9a ja 6a
Matalia 3a oli 82,5 (8v) ja AAG 81 mut 95,5 isku
Viimeksi muokannut Opinions, 29.1.2010 10:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.1.2010 9:25

AAdissa ainakin oli, eli typ89 16v, konekoodi 6A

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 30.1.2010 0:33

83.5mm ja porausvaraa vielä?
paljonko ja mikä lohko? 1.8 normi lohkon seinämä on jo vitun ohut tuolla 83.5mm porauksella.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 30.1.2010 19:31

vittu on kuulemma melko iso mutta nyt vielä ohutkin? :DD

oisko korkea lohko paha idea ? niitähän kyllä löytyy esim. aaz aika paljon.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 30.1.2010 20:00

Ei taida grygerille korkea lohko käydä, joutus vaihtaa kanget ja siinä menis se veivisuhde...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 30.1.2010 23:18

Onko esim AAZ lohkossa niin paksut seinämät että voisi huoletta porata 83mm? Ja vielä työntää ylipainettakin sinne.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 31.1.2010 0:43

no tuo pääsi kyllä unohtuu, onko sitte abf sama?

edit. abf lohkossa on 82,5 poraus näköjään

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 31.1.2010 10:07

Tää on jotenkin hauskaa luettavaa..

Faktaa on se että ohueksi menee seinät 83,5reiällä. ehkä jo liian ohueksi, riippuu käytöstä?

Korkealohko (esim.vaikka tietäjä mazamanin mainitsema aaz) on ihan hyvä ajatus. Mutta ei se muuta sitä todellisuutta siitä että "putkien" seinät jää "vitun" ohueksi porattaessa 83,5 reikää.

Tää veivisuhde vääntö ei ole vieläkään mulle auennu mut mielelläni kuulen.
Sitäpaitsi ei se huonommaksi ainakaan tarvi muuttua jos korkeeseen tekis..

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Pg

ViestiKirjoittaja gryger » 31.1.2010 21:56

Wössnereitähän saa maailmalta jo puoli ilman tänä päivänä ;)

Pg vakio iskulla teräskangilla ja 8v .Remmi+turbo.

Niin toisaaltahan tuon "helvetin huono veivisuhde" voisi korjata "Helvetin veivisuhde"

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 1.2.2010 7:50

Niin toisaaltahan tuon "helvetin huono veivisuhde" voisi korjata "Helvetin veivisuhde"


Ei vielä ainakaan kannata..

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

pg

ViestiKirjoittaja gryger » 1.2.2010 7:58

Hyvä yritys ;)

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 1.2.2010 9:10

Jep. Nyt jo aukee pikkuhiljaa mullekkin tämä veivisuhteesta vittuilu:)

Tietty onhan tässä mahdollista että sulla on jotku oikeastipirunhieanotjamatalathöpöhöpö männät, ja veivit on mitaltaan jotain tosi hassua?

Muuten se 144mm/1,666.. on just sitä mitä se on. 136veivillä se on sitte jo aika, no, kyseenalaista...

Kerrotko koneesta lisää vai annetaanko olla?

No, toisaalta mielipiteitähän nämä vain osakseen on..

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

pg

ViestiKirjoittaja gryger » 1.2.2010 22:25

Ei tässä mitään ihmeitä.Pg jossa wössnerit.Ruttu kympin erolla vakio pg mäntiin, puristus 8.Männän korkeus samaa std luokkaa. Siis lähes vakiokauraa.
Teräsveivit.Ala/yläkerta Arp.Calico laakerit.Alakerta painotettu kaikkine hiluineen.
Uskoisin että kestää sen kerran polkemiset mitä kesäisit satun tekemään ;)

Kotisivuille päivittelen tapahtumien kulkua
Pieni editti pakopesästä ala Aki-76
Kuva
Kuva
Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa