Ventossa lämppärin moottori ulisee nyt niin raakasti että jotain pitää tehdä.
Saako tuohon vaihdettua laakeria/laakereita vai pitääkö ostaa uus koko laite?
Alapuolen laakerin saa näkyville mutta rasvaa sinne ei saa muuten kun irrottamalla koko puhaltimen ja kääntämällä se kädessä väärinpäin ja sitten yrittää voidella.
Golffista tuo simahti toissa kesänä mutta en enää muista sen rakennetta.
1-teholla ei ulise mutta muilla tehoilla sitäkin lujempaa. 158tkm ajettu.
Venton lämppärin moottorin laakerit,saako korjattua?
Valvoja: ffp jäsenet
Itse olen voidellu sitä yläpään laakeria sillai että porasin pienen reijän siihen ropellin, siihen akselin viereen. Siitä suihkautan vaseliini spräytä pikkuisen, mutta täytyy varoa että ei suihkuta niin paljoa että se valuu sinne moottoriin asti.
Mulla hajosi lämppärin moottori muutama vuosi sitten ja silloin purkasin vanhan moottorin sillä ajatuksella että voisiko sen ylemmän laakerin rasvata paremmin. Kasaaminen on vielä 5 vuoden jälkeenkin kesken, eikä koskaan valmistukkaan.
Mulla hajosi lämppärin moottori muutama vuosi sitten ja silloin purkasin vanhan moottorin sillä ajatuksella että voisiko sen ylemmän laakerin rasvata paremmin. Kasaaminen on vielä 5 vuoden jälkeenkin kesken, eikä koskaan valmistukkaan.
Siis siinä on 2 laakeria? Äsken tuossa -20 pakkasessa otin käteen tuon lämppärin moottorin ja öljysin sitä alempaa laakeria, ulina loppui ainakin hetkeksi.
Toimisikohan siinä alemman laakerin voitelussa vaseliini jota laittais siihen laakerin päälle tulevaan muovikorkkiin ja voitelu toimis samaan tyyliin kun pyöränlaakerissa?
Toimisikohan siinä alemman laakerin voitelussa vaseliini jota laittais siihen laakerin päälle tulevaan muovikorkkiin ja voitelu toimis samaan tyyliin kun pyöränlaakerissa?
-
- -
- Viesti:
Laitoin tuollaista liukujohderasvaa jota meillä töissä käytetään. Kaippa tuonkin saa uuden hakea ensviikolla.
Äiteen mersuun tuo vaihdettiin 300tkm lukemassa, silloin se oli jo niin loppu että heilui koko koetaulu, omaan -77 malliin en vaihtanut tuota koskaan, ei edes hiiliä tarvinnut vaihtaa koskaan.
Äiteen mersuun tuo vaihdettiin 300tkm lukemassa, silloin se oli jo niin loppu että heilui koko koetaulu, omaan -77 malliin en vaihtanut tuota koskaan, ei edes hiiliä tarvinnut vaihtaa koskaan.
Kyllä mulla toi nykyinenkin moottorikin varsinkin kovilla pakkasilla saatta aluksi vikistä, mutta voi johtua siitäkin että on tarvike malli.
Tarvike moottori maksoi silloin 80€ kun alkuperäinen 180€. Nyt en muista vaan oliko tarvike mallissa sitä ropellia, kun alkuperäisessä se kai on?
Mulla on ollu reilu 15 vuoden aikan 3 volkkaria ja kaikista olen rasvaillu noita moottoreita, eikä mulla ole ollu muuta ongelmaa kun että muutaman päivän on voinu voiteluaine tuoksua.
On riippunu ihan mitä ainetta on laittanu.
Sekin moottori mikä rikku, niin teki sitä että poltti sulakkeen, ei vinkunu.
Tarvike moottori maksoi silloin 80€ kun alkuperäinen 180€. Nyt en muista vaan oliko tarvike mallissa sitä ropellia, kun alkuperäisessä se kai on?
Mulla on ollu reilu 15 vuoden aikan 3 volkkaria ja kaikista olen rasvaillu noita moottoreita, eikä mulla ole ollu muuta ongelmaa kun että muutaman päivän on voinu voiteluaine tuoksua.
On riippunu ihan mitä ainetta on laittanu.
Sekin moottori mikä rikku, niin teki sitä että poltti sulakkeen, ei vinkunu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”