Auto tosiaan 2001 mallinen variant Golf TDI 4motion, koneena ATD pumppari, varustetasoltaan comfortline. Jotain kalvojen tynkää pistetty laseihin ja semmosta.

Ostoviikonloppuna auto näytti tältä aamupäivän pesun ja vahauksen jälkeen.
samaa takaa ja pihalta
Vikoja oli tiedossa loppuunajetut iskarit ja jousiakaan tuskin oli vahdettu.
ne korjattiin Bilstein ja eibach yhdistelmällä.
ABS valo syttyili jo koeajolla, epäilys vasta tehtyyn jarruhuoltoon ja antureihin oli turha ja vika löytyi G251 anturista(pitkittäiskiihtyvyysanturi). Korjaus suoritettiin toki hellä varoen olohuoneen pöydällä ja sohvalla. vagcomilla perusasetus kohdilleen ja voila se pelaa.
Tuulilasi ja umpiot on vielä vaihtolistalla hoidetaan kun alkaa kevätaarinko paistaan ja lasiin ja löytyy sopivat umpiot.
Maalipinta oli kovasti tietä nähneen oloinen ja puhdistavat vahat eivät paljoa kiiltoa pintaan tuoneet, kaupasta purkki fareclaa auttoi asiaan, pikainen käsittely osoitti että kiiltoa vielä löytyy, kesällä varmaan pitää tehdä paremmin vielä niin kehtaa isommilla vanteilla ajaa.
Rengasasiat oli kohtuu heikolla hapella vakiopeltivanne - huono kitkarengas - loppuunajetut kesäkumit osastolla niimpä talveksi sai kelvata 15" alut ja niihin continentaalit nasta päälle, kesäksi haetaan 17"vanteet mutta katsotaan tuleeko millaiset sit loppujen lopuksi.
Puuttuvan radion virkaa hoitamaan palkkasin kenwoodin KDC-BT6544.
Kaikenlaisia nesteitä piti vaihdella ihan jo mielenkiinnon takiakin ja että aikakin oli kohdillaan pikku hiljaa, tehostimen nesteet on ainoot joita ei ole vielä tullut vaihettua.
etuovien kahvat löytyi slamitilta poistokorista niin sellaiset tuli vaihdettua kuluneiden tilalle.
sekä sitten vaihdevälinlyhennys R32 mallin osalla tuli samassa paketissa.
Normi settiä sit toki
- ovien mikrokytkimet etuoviin piti vaihtaa.
- Kontinlukkopesää piti sulatella moottorinpesuaineessa pari päivää että alkoi avain meneen sisään ja kääntyyn.
- Samoin ovien lukot käytin osina pöydällä jottei tule aamuyöllä tilannetta ettei pääse autoon.
- koiruudelle tuli ostettua verkko kun sopiva sopivaan hintaan osui silmään.
Autoon oli tosiaan juuri vaihdettu kaikki jarruhilut uutta tai ainakin levyt, palat ja nesteet.
Onhan tuolla 340tkm rullailtu mutta hyvin tuntuu ATD kone pelaavan kun hehkut ja termostaatti tuli vaihdettua sekä jo aijemmin oli käytetty dynolla ja otettu turhat hevoset laitumelta käyttöön, 136 hevosta sinne oli kaiketi saatu kaikenkaikkiaan mutta lappua ei tästä ole kyllä.
Mitähän vielä, no 12tkm tullut rälläiltyä, vaimoke kohtuu paljon ajellut työajojaan, on muka parempi ajella talvisin huonoja teitä pitkin tommonen nelikko kuin V6 moottorilla varustettu vectra.
Molemmat helmat ovat saaneet kipeää jossain vaiheessa elämää, niille vois jotakin harkita jos vain keksis miten se helposti tehdään.
lisää kuvia
Lopuksi vielä pitää muistaa mainita ettei Migu vaan pääse sanomaan niin, jotta kiitos hakemisavusta sekä noista kuvista mitä marraskuussa otettiin.