Eberin EasyStart R+ kauko-ohjain

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

Eberin EasyStart R+ kauko-ohjain

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 31.1.2006 22:06

Ensinnäkin anteeksi että tälläinen nipponikuski kummittelee täällä.
Taitaa vaan täällä olla paras tietämys ebereistä jollainen tuli itselle viimein hommattua.

Käkätin on Eberin 5kw malli jossa EasyStart R+ kauko-ohjain.
(Päätöksen tein luettuani varmaan kaikki haulla löytämäni ja vähänkään aiheeseen liityvät tekstit.)

Ja nyt kun on mahdollista että unohdan joskus lämppärinhanan kiinni --> laite lukkiintuu...

Saako tuolla luettua vikakoodeja? (Autossa vain nappi)
Miten lukitus kuitataan?
Toimiiko ulkolämpötilan mukaan säätyvä lämmitys mielestänne hyvin?
(eli laitetaan lähtöhetki ja automatikka hoitaa, oli sitten +5 tai -30)
Onko muita hyviä/huonoja kokemuksia tuosta ohjaimesta? Mielipiteitä?
Viimeksi muokannut Sähköputkimies, 22.3.2006 20:41. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 31.1.2006 22:16

Ei se kerrasta lukitu. ainakaan d3wz ei lukittunut.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 31.1.2006 22:19

Ei kerrasta, mutta kun yrittää aina käynnistyä uudelleen ja ylikuumenee...

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 31.1.2006 22:34

Eikai se sitten enää yritä itsestään käynnistyä..

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 1.2.2006 0:11

Saa luettua vikakoodit ja ajastuskin toimii ihan hyvin.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 4.2.2006 21:50

Mitenkäs se koodit luetaan tuolla?
Jos laite menee lukkoon, saako sitä kotikonstein auki?

Pystyykö diagnoosikaapelia rakentamaan itse?

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 5.2.2006 2:20

Vikakoodit pitäisi näkyä (toisin kuin tp5 kapulassa näkyy vain että on jotain vikaa)
Käytönestoa ei voi purkaa. Kaapeli sisältää paljon elektroniikkaa joten helpoimmalla ostaa viikkokellon (myös moduli kellona tunnettu) ja purkaa sillä.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 5.2.2006 11:19

Mitenkäs se koodit luetaan tuolla?

Muistaakseni silleen, et lämmitin päälle ja sit hetken päästä mennään kellot tai ajastuksen kohdalle ja painetan kumpikin nuolinäppäin pohjaan.

^Eikö helpoin tapa sen lukituksen purkamiseen ole mennä huoltoon sen kanssa?

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 5.2.2006 11:37

Kyllä, mutta jos itse välttämättä haluaa purkaa.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 5.2.2006 19:02

No ihan mielenkiinnosta kyselen, kun läppäri ja elektroniikan taitoa löytyy.
Moneen autoonkin löytyy piuhan ohjeet.

Huomenna olisi eberin asennus.

Miten on muuten paristo kestänyt tuossa kakessa?
Aika erikoisen näköinen, varmaan kallis...

oikari
-
Viestit: 39
Liittynyt: 13.11.2003 10:37

ViestiKirjoittaja oikari » 5.2.2006 21:08

easystartin vikakoodien purku:
"Diagnostiikka: Kun lämmitin on päällä, paina < ja > yhtaikaa, näyttöön tulee AF:00 jos ei ole vikaa.
>-nappi kelaa muisteja, Ok:lla näyttöön tulee dEL ja Ok:lla voi nollata muistin. Diagnostiikka ei
aukea ihan heti käynnistyksen jälkeen, kannattaa odottaa hetki. Vikakoodit löytyy siitä
Niin ja se sinivalkoinen piuha pitää olla kytketty."
http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14805
myös tp5 kaukosäätimellä saa vikakoodit purettua.

Tästä linkistä löytyy manuaali josta löytyy vikakoodien merkitykset.
http://www.kotikone.fi/juha.ritala/eber_5kw_manuaali.pdf

Katso myös: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11936

Paristo kestää ainakin yhden talven, riippuu tietysti käytöstä. Ei se paristo mikään hirmu kallis ole n. 1.3 € http://www.servcat.com/catalog.asp?product=89-V28PXL

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 5.2.2006 21:29

^Juu noin se olikin se vikakoodien esillesaanti.
Patterin kestosta, että ostin ton laitteen syksyllä ja vielä ei ole yhtään tolppaa hävinny patteri-indikaattorista. ja käyttö on päivittäistä sekä useampaan kertaan lämpötilan tarkistelua lämmityksen aikana.

kahe
-
Viestit: 71
Liittynyt: 25.7.2004 22:38

ViestiKirjoittaja kahe » 6.2.2006 14:59

Onko tuo Easystart kake hankala kytkeä jälkikäteen? Käytössä on jo vanha viikkokello. Asennus on tehty Hämeen Autosähkössä.

Onnistuuko kytkentä tuohon kelloon vai tarviiko vetää johdot ohjainlaitteelle asti? Meneekö kytkentä samoin kuin TP5:lla?

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 6.2.2006 18:08

Tosi simppeli kytkeä. Tosin itse jätin pois sen kellon, kun laitteessa itsessään on viikkokello. Ohjeet oli kyllä kellojen kytkennällekin.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 6.2.2006 21:16

Aika sopivasti sain eberin, pakkasta -28

Tuossa kun on tuo lisätoiminto AD, miten se saadaan käyttöön.
Antaako se kärki tai jännitetietoa johon saa releen vai miten?

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 11.2.2006 18:37

Eikö olekkaan tietoa tuosta lisälaite toiminnosta?

Rakensin dipoliantennin ja se rupesi toimimaan pidemmälle.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 11.2.2006 23:55

Haluaisitko kenties kertoa lisää siitä miten teit tuon dipolin? Kiinnostusta olisi tietää enemmän!

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 12.2.2006 12:31

mulla on juuri asennettu 5kW eberi easystart R+ ohjaimella ja kiinnostais toi antenni-juttu.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 12.2.2006 16:45

Hommasin tuohon toisen liittimen ja RG-koaksia ettei tarvitse rikkoa alkoperäistä antennia.

Tein sitten normaalin dipolin niin että maat ja "ns" kuumalanka viedään erisuuntiin.
Tästä kaapelin kanssa muodostuu siis T-kirjain. Viiksien pituuden ovat sen 16.5 cm.
Tuon asensin sitten tuulilasin yläreunaan kattopahvin alle.

Voin olla ihan hakoteillä tuon suunnittelun, mitoituksen ja suuntauksen kanssa.
Yritin kysellä Googlen kaskusteluryhmissä tuosta antennitekniikasta mutta vastauksena tuli vaan pelkkää vi****lua että tuo on laitonta ja olen rikollinen.

Jostakin löysin jonkun 1/4-aaltodipolin mitoitukseen liittyvän kaavan...
0,95 * 300 / 433Mhz / 4 = 0,1645M

Odotan jos joku tietäisi kertoa lisää teoriaa tai kokemuksia.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 12.2.2006 20:49

lueskelin tuolta audiclubin palstalta että joku oli laittanut gsm-antennin tp5:sen oman antennin tilalle autoon ja kantama oli parantunut huomattavasti.käykö ko.kikka EasyStart R+ ohjaimen kanssa?

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 12.2.2006 21:03

Eipä oikeastaan. TP5:n ja iisistartin käyttämät taajuudet ovat eri. TP5 jotain 900Mhz ja iisi 433Mhz.

E: Ja sit kysymys Sähköputkimiehelle: Mistä hankit johtoa ja sen liittimen?

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 12.2.2006 21:43

Tuo antennihomma menee juurikin noin.

Ihan paikallisesta elektroniikkaliikkeestä ostin nuo.
Tilasivat jostakin tuon liittimen kun ei ollut hyllyssä.
HUOM: Eberin insinöörit ovat kaikessa viisaudessaan laittaneet normi SMB liittimen päälle tuon muovivirityksen jossa reikä on aavistuksen pieni.
Jouduin hieman ohentamaan tuota uutta liitintä että sopii.

Tuo RG-kaapeli on tietääkseni ihan kulutustavaraa.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 22.2.2006 18:54

Olisiko ihan hölmö idea laittaa kello tuon napin tilalle?
Silloin en itse tarvitsisi kuljettaa tuota avaimenperää aina mukana.
Mistä saisi halvalla EasyStart T:n?
Kenelläkään ylimääräisenä?

porkkis
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.10.2004 20:57

ViestiKirjoittaja porkkis » 22.2.2006 20:05

Kellon saa kytkettyä siihen rinnalle. En kyllä käsitä mihin sitä tarvitaan.

Ite vaihdoin tp5:n easystarttiin alkutalvesta. tp5:ssä oli gsm900-antenni ja kantavuus kyllä tällä "päivityksellä" suorastaan romahti.

Tuo dipolijuttu on itselläkin työlistalla siis. Minkä verran perstuntumalla sanoisit, että kantavuus parani dipolilla? Ei varmaan tuplaantunut, mutta?

Onko kokonaispituus tuo 16,5 senttiä vai toinen puolikas? Pitäisi tietää millainen antenni kaken sisällä on. Nimittäin sillä voisi vielä optimoida dipolia valitsemalla joko vaaka- tai pystysuuntaisen asennon. Lähettimen ja vastaanottimen antennin asento samana kuulemma paras kantama.

Teitkö P2-testin ennen/jälkeen antennin asennuksen?

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 22.2.2006 21:50

Kelloa voi käyttää esim. kesäisin tuuletukseen kun kapula ei ole avaimissa mukana. Ei tuo niin "huomaamaton" kuitenkaan ole.
Samoin ajaessa on helpompaa käyttää kelloa kuin avainnipussa roikkuvaa killutinta.
Muistuu mieleen myös tuo handsfree laki...

Antennissa kumpikin viiksi on 16,5 eli yhteensä n:33cm.
Edelleenkään kukaan ei ole todistanut tuon toimintaa teoriassa, joten en tiedä onko edes siellä päin.

Käytännössä P2 oli noin 4800-5100 auton vierestä orkkis antennilla.
Alunperin antenni oli asennettu ohjeittenmukaan A-pilariin kumin alle ja se kantoi 200-300m

Nyt tulee 6900-7100.
Luulin että 5865 olisi ollut maksimi kuten manuaali väittää.
Kantomatka lisääntyi ehkä 40-60% riippuen olosuhteista.
Olen tyytyväinen viritykseeni varsinkin kun en rikkonut tuon omaa antennia, vaan sain uuden liittimen väsättyä.

Lähettimessä antenni on rakenteeltaan kuten mustekynän jousi.
Sijaitsee näytön päällä vaakatasossa. Suuntaa kai eteenpäin.

porkkis
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.10.2004 20:57

ViestiKirjoittaja porkkis » 23.2.2006 9:26

Ookoo. Kyllä tuo 33cm pitäisi olla ihan ok. http://www.kwarc.org/ant-calc.html

Vaakataso tuulilasin päällä tms voisi olla paras paikka. Ehkä.

P2-testi ei anna yhtä lukua vaan kaksi. Esim 5865 = autosta kapulaan 58, kapulasta autoon 65.

Pitänee alkaa toimiin, että saisi itse tuota kantamaa myös. Yhteys pelaa kyllä noin 200m päähän sisältä betonirauta-faradaysta mutta tosiaan tp5+gsm-antenni oli paljon tehokkaampi paketti.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 26.2.2006 13:24

Olin jo unohtanut tuon dipolijutun, hyvä kun tuli taas esille, niin pääsee nyt lomalla väsäämään tollasen.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 22.3.2006 12:07

Ei ole dipolia tullut vielä rakennettua, mutta laitteen vaihto uuteen paransi kantamaa paljon.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 22.3.2006 20:34

Minulla kävi niin että eräänä päivänä kantama putosi kerrasta muutamaan metriin.
Noissa on kuulemma ollut tuollaisia vikoja jos laite on valmistettu viime vuonna.

Kai sitä pitää pistää palikat vaihtoon...

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 22.3.2006 21:15

mulle vaihdettiin juuri tuon kantaman tippumisen takia viikko sitten uusi keskusyksikkö ja kauko-ohjain.tänään huomasin kantaman romahtaneen taas n.20metriin.
eberin edustajakaan ei osaa kertoa mikä on vikana...

porkkis
-
Viestit: 75
Liittynyt: 18.10.2004 20:57

ViestiKirjoittaja porkkis » 22.3.2006 21:24

Susia kaukosäätimiä on vissiin liikkeellä ihan huomattavat määrät. Ei se purkki sieltä miksikään mene vaan kaukosäädin vetää palkokasvin keuhkoihin.

Mullakin on viikko sitten takuuvaihdettu kapula. Toivottavasti kestää.
Ei ollut muuten ihan läpihuutojuttu saksasta suoraan ostettuun tuo takuuvaihto. Sellainen maailmanlaajuinen takuu se. Maahantuoja sanoo että homma hoidetaan ja toteuttajaporras vaan vittuilee.

TP5 pelas ku buikki ja kaverilla pelaa edelleen. Ei pienintäkään vikaa, jos ei melko suurta patterien kulutusta lasketa viaksi. Saatanpa palata moisen käyttäjäksi vielä.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 22.3.2006 22:34

Mistä porkkis tilasit tuon ja kertoisitko lisää tuosta takuu operaatiosta?
Mistä tiedät että vika on aina kapulassa? Helpompi olisi postitella pelkästää se.

tapi0
-
Viestit: 62
Liittynyt: 19.12.2004 18:53

ViestiKirjoittaja tapi0 » 24.3.2006 7:48

Mulla on TP5:n patteri kestäny jo vuoden päivät...välillä on kyllä se mittari näyttänyt tyhjää, mutta sitten taas pompannut täyteen.
Mulla on joku 200m kantavuus tolla...mahtaiskohan saada lisää noilla virityksillä?

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 24.3.2006 9:18

GSM-antenni varmasti auttaisi.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 25.3.2006 12:52

Tuota paristo hommelia teki myös EsR+ alkuperäisellä paristolla kun pääsi kylmenemään. Lämpimänä toimi taas. Energizerilla ei ole temppuillut siitä.


Kuulemma ennen viikkoa 45/05 valmistetuissa laitteissa on ollut paljon ongelmia.
Tuon valmistus ajankohdan saa selville kun avaa paristokotelon. Tuo vko/vuosi on painettu sinne valkoiseen muoviin.


PS. Jätetäänkö pelkästään TP5:ttä koskeva keskustelu muualle ellei se ole esim. ominaisuuksien vertailua Easystart R+ kapulaan.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 5.4.2006 22:29

Nyt on uusi kalikka ja ohjain.
Hienosti toimii taas.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 6.4.2006 19:03

kuulin tuossa maailmalta huhun (wihurilta) että 45/05 jälkeen valmistetuissa ohjaimissa ei olisi enää tätä lastentautia.ovat eberillä vaihtaneet jonkin komponentin alihankkijaa.itsellä vielä tuo 44/05 valmistettu ohjain joka temppuilee.uuden (jo toisen) menen noutamaan kuhan ehdin.en aio ottaa vastaan sellaista ohjainta joka on valmistettu ennen 45/05 enkä ehkä vielä ko.viikollakaan valmistettua vaan myöhempää tuotantoa olevan.on sen verran aiheuttanut harmaita hiuksia...ihmettelen vaan miksi maahantuoja ei ole ilmoittanut viasta ja kutsunut viallisen laitteen ostaneita vaihtamaan ohjainta.vähän niin kuin autoissakin jos ilmenee valmistus virhe jossain erässä.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 7.4.2006 10:58

Munulla on tuo uusi kapula 43/05, että varmasti saapi senkin käydä vielä vaihtamassa.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 14.4.2006 11:09

Sanot vaan että se ei kanna lähellekkään sitä minkä lupaavat.
Vai yltääkö se kilometriin? ;)

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 18.8.2006 21:39

Olen tässä pyöritellyt muutaman kerran kuukaudessa lämmitintä ja aika usein käytän tuota tuuletusta kun on ollut niin helle kesä.

Kaukosäädin on toiminut hyvin joten bugi taitaa olla lopullisesti pois.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 27.10.2006 16:14

Mitenkäs kapulat on toimineet?
Minulla ei ole ollut enää ongelmia ja kantama on riittävä tuon antennimodauksen jälkeen.

Nyt tuota tulee taas aamuisin lämmitettyä.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 27.10.2006 20:21

Kävin vaihtamassa kapulan toiseen kertaan, nyt on leimattu tän vuoden puolella ja tuntuu toimivan ja kantamaakin on ihan hyvin.

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 30.10.2006 21:35

lainataan hieman.Ajelen lyhyttä työmatkaa ja käytän eberiä uskollisesti.Matkan lyhyyden vuoksi akkuhan tyhjenee vääjäämättä.Olen pitänyt Cetekin 3600 laturia kykettynä silloin tällöin koko päivän.Laturin ollessa kiinni olen käytänyt myös eberiä.Onko tästä haittaa?

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 2.11.2006 22:20

Ei ole mitään ongelmaa Ctekin älylaturilla, toisin kuin eräillä tavallisilla.

Tismalleen samasta syystä minullakin on identtinen systeemi autossani kiinteästi.
Sano nyt vielä että sinulla on vielä Optimakin...

jtmattila
-
Viestit: 283
Liittynyt: 27.10.2005 17:41

ViestiKirjoittaja jtmattila » 3.11.2006 20:24

eipä ole,ainakaan vielä.Mielessä on käynyt.Laturi on vielä mallia "irto" mutta pitäis laittaa kiinteäksi ettei tarttis aina konepeltiä availla.Tosin eihän tuota tarvitse joka päivä latailla...Nyt laturi on vaan ladatessa konehuoneessa ja jatkojohdolla seinäpistokkeessa-->johto pellin välissä-->menee varmaan kohta poikki

Peltsi
-
Viestit: 74
Liittynyt: 6.4.2005 19:37

ViestiKirjoittaja Peltsi » 4.11.2006 21:44

Miten tolla Easy Start R+ kapulalla saa vaihdettua noita C2-valikon tietoja.
Mulla ne arvot näkyy, mut niitä ei voi vaihtaa.

jesi
-
Viestit: 360
Liittynyt: 15.8.2003 12:14

ViestiKirjoittaja jesi » 19.12.2006 9:41

Menee luultavasti raadille essonbaarina, mutta itellä monesti 2-3h/pvä lämppäri päällä ja ajoa 15-30min/pvä.
Ajelen hyvin lyhyttä pätkäajoa ja olen vilukissa.

Akkuna on 77ah exide x-treme, lämppärinä eeperin 5kw ja sisäpuhallin asennossa 2-3.

Kertaakaan eijoo akku ollu sippi eikä tarvi latailla millään laturilla (toki auton omalla =)
Taikasana on se että tuo kyseinen akku imee virtaa itseensä myös kylmänä sen mitä laturi vaan työntää, taannoin mittailin virtapihdeillä.

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 12.3.2007 22:22

Ne C2 valikon kohdat asettuvat automaattisesti kun sulakkeet irrottaa. Näin ainakin olen itse pähkäillyt...

Itsellä on ongelmaa tossa Easystartissa. Mulla on autoon asennettuna se Easystart T ja sen lisäksi on R+. Ongelmana on että Diagnostiikka ei toimi. Se sinivalkoinen piuha on kytkettynä R+:saan ja olen sen eheyden mitannutkin. C2 valikossa asetuksina on 00:00 ja 01:01. kaiken järjen mukaan pitäisi olla 00:02 ja 02:02

kokeilin jättää R+:san pois kytkennästä ja diagnostiikka toimi (kerran kokeiltuna) sen jälkeen kytkin R+:san takaisin ja diagnostiikka toimi kerran...

Mitä teillä on C2 valikon asetuksina?

Ja toinen ongelma on T:n taustavalo. Se sammuu kun nappuloista painaa. onko muilla tällaista.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 8.7.2007 1:41

Onko selvinnyt?

Ehkä voisin itsekkin lisätä tuon kellon...

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 23.8.2007 17:39

Ei ole selvinnyt. Nyt on ilmaantunut täydellinen kukistuminen. T ja R+ herjaa molemmat conP. Pitäisi sopia aika testaukseen jotta saisi asian kuntoon ennen lämmityskauden alkua

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 9.9.2007 23:14

Minäkin vaihdoin vielä keväällä kerran tuon kalikan kun tuli taas samat oireet.
Eli kantama lyheni pariin metriin.

Muuten aivan loistava peli kun modasi tuon antennin. Kotoa parkkikselle toimii vaikka on talo välissä.

Joko Niken ongelma ratkesi?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 9.9.2007 23:48

Itsekkkin nyt kesän jäljiltä aloin Eberiä käyttelee mutta ei aluksi suostunut vörkkimään, vesipumppu vain surahti ja siihen jäi. Vikakoodina juurikin tuo conP. Irroitin Eberin sulakkeet hetkeksi, niin sen jälkeen lähti toimimaan.

audi1002.8
-
Viestit: 474
Liittynyt: 19.9.2004 19:20

ViestiKirjoittaja audi1002.8 » 10.9.2007 10:20

conP on vain koodina sille, että kaukosäädin ei saa yhteyttä itse laitteeseen. Jos Eberi ei oikeesti toimi, surahtelee vain, niin sille on omat ikakoodit, jotka on numeroita. Nekin saa esille Easystartilla.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 10.9.2007 13:05

OK, mulla ei käynnistynyt myöskään autossa olevasta napista, mutta tuolla sulakejumpalla selvisi.

Jay4
-
Viestit: 52
Liittynyt: 10.9.2006 22:29

ViestiKirjoittaja Jay4 » 14.9.2007 21:08

Tuota Ilpopi.

Voisitkohan vielä ystävällisesti neuvoa tyhmää ja kertoa mistä nuo sulakkeet löytyvät ??

Itellä on siis kapula 41/05 voi prrrklll ja kun käynnistää laitetta niin pyörähtelee, välillä saattaa jopa 5 min lämmittääkin normaalisti mut sitten sammuu ja haisee palaneelle.

Tosiaan tuota sulakekikkailua voisi ennen huoltoa kokeilla, nyt kun aamutkin alkaa olemaan jo aika viileitä.

Kiitos jos joku nyt viitsii jeesata.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 14.9.2007 21:52

Mulla Eber on itse asennettu. Mukana tuli sellainen noin tulitikkuaskin kokoinen sulakerasia, jossa läpinäkyvä kansi, sisällä kolme sulaketta.
Koita etsiä tuollaista jostain konehuoneen puolelta.
Tosin tuo sinun toiminta vaikuttaa sellaiselta, että saattaa olla jotain isompaa häikkää...

Edit: Jay4, oletko katsonut kaukosäätimellä vikakoodit, ilmoittaako mitään?

Jay4
-
Viestit: 52
Liittynyt: 10.9.2006 22:29

ViestiKirjoittaja Jay4 » 14.9.2007 22:58

Joo mulla kanssa auton edellinen omistaja itse asentanut sen. Eipä oo kauheesti hajuakaan minne sulakerasiat laitettu :D

Vikakoodeja en oo viel kattonu, aamulla vois tsekata, eli säädin vaan päälle ja molemmat nuolinäppäimet pohjaan ni se antaa jotain koodeja siitä.

Edit. Ja toiaan auto on mulla ollut jo yli vuoden verran toiminut muuten hyvin. Viime talvena alkoi välillä kenkkuilemaan, nyt sitten näköjään kesän aikana kosahtanut lopullisesti.

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 15.9.2007 11:19

Siis mulla se conP tuli myös easystart T:stä, eli en saanut lämmitintä ollenkaan päälle. kokeilin niitä sulakkeilla resetoida laitettta, mutta ei alkuun auttanut. jonki ajan kuluttuta kokeilin uudemman kerran, ja sitten auttoi. Tosin edelleenkään ei toimi tuo vikakoodien luku, eikä myöskään lämmittimen asetukset ole oikein (siis C2 -valikon asetukset). ärsyttävintä on kun bensaa on niin vähän että lämppäri ei käynnisty, niin Err -viestiä ei tule, vaan lämmityksen symbolit on päällä normaaliin tapaan.

Jay4
-
Viestit: 52
Liittynyt: 10.9.2006 22:29

ViestiKirjoittaja Jay4 » 15.9.2007 16:48

Aamulla tulin laittaneeksi kokeeksi eberin päälle kaukosäätimen kanssa ja hyvin lähti !
Vikakoodeja toki koitin samalla katsella mutta eihän sieltä mitään löytynyt...tai siis niitä nuolinapppuloita painaessa noin 10sec niin ei tapahtunut mitään.

Voiskos toi käynnistyminen johtua ulkolämpötilasta, tänä aamuna +11c mutta kylmällä ei kyllä varmasti lähde päälle. Muunmuassa noin viikko sitten kun lämpötila oli +4c niin sillon ei lähtenyt päälle.

Amideus
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.7.2003 12:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amideus » 6.11.2007 8:13

Onko tietoa saako tuon asennettua T4 Portteriin jossa on tehtaan D3WZ Eberi ja moduuliviikkokello. Mihin tuo kytketään?

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 14.11.2007 19:19

Nonniin!

Nyt on laitteet kunnossa (olleet ainakin 3 käyttökertaa...) Easystart T oli viallinen.

Vika vielä muuttui kun sitä tutkittiin liikkeessä.
Diagnoosi alkoi toimia kun laittoivat molemmat laitteet (R+ ja T) kiinni siihen sinivalkoiseen diagnoosipiuhaan (ohjeessa käsketään laittaa vain R+). Tämän jälkeen R+ ja T eivät enää vaihtaneet tietoja keskenään. Eli jos laitoit kaukosäätimestä päälle, et saanut autosta sammumaan, vaan piti kaivaa kaukosäädintä esiin jne.

Vaihdoin autosta easystart T:n ja laitoin R+ ja T: välisen kytkennän piirustusten mukaiseksi (mikä se oli jo ennen huollossa käyntiä) niin homma alkoi toimia oikein

Ja ihan vinkiksi vaan; kannattaa irroittaa ne liittimien pinnalukot ennenkuin rupeaa repimään pinnoja irti . helpottaa huomattavasti :)

Tommi.
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.8.2003 17:02

ViestiKirjoittaja Tommi. » 23.1.2008 20:48

mikähän häiriökoodi on AF:54?? eeberi yrittää starttailla ja yskii ja köhii aikasa ja sitte vaan jää hurisemaan paikoilleen ja kakeen tulee tuo 54 koodi kun painaa nuolinäppäimiä pohjaan.. mutta muuten lukee häiriö err

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 23.1.2008 22:16

Err, niin ei tuu löpöä. Itsellä imuputki ei aivan yletä tankin pohjalle, joten
pari kertaa tuo tullut, kun tankilla ajettu noin 950km.

Tommi.
-
Viestit: 185
Liittynyt: 12.8.2003 17:02

ViestiKirjoittaja Tommi. » 24.1.2008 22:13

juu ite asiassa muutama päivä sitte se veti ilmoja ku oli tankki niin tyhjä ettei yltäny saaha ainetta mutta tankkauksesta on jo muutama päivä aikaa ja sen jälkeenkin on käytetty ennen ku simahti.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.1.2008 9:52

Hieman samantyyppinen ongelma ilman kanssa: kun T4 2.4D Caravellen tankki oli alle puolessa, pidemmän lämmityksen jälkeen joutui sahaamaan pitkään, kun oli jostakin kiskonut ilmaa järjestelmään. Vaihdoin suuttimien hieman hikoilleet ylivuotoputket uusiin kudospäällysteisiin ja näytti siltä kuin ongelma olisi poistunut.

Wille87
-
Viestit: 17
Liittynyt: 12.3.2007 19:05

ViestiKirjoittaja Wille87 » 26.12.2008 10:46

mikähän minulla mättää tuossa kun ei onnistu toi vikakoodien luku.. ei tapahu mitään vaikka lämmitin pyörii ja painelen yhtäaikaa noita nuolinappeja

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 28.12.2008 10:28

onko diagnoosijohto kytketty varmasti?

Wille87
-
Viestit: 17
Liittynyt: 12.3.2007 19:05

ViestiKirjoittaja Wille87 » 28.12.2008 16:06

hmm.. tuosta en ole kyllä aivan varma.. minne sen pitäis olla kytketty? pitää se asia tutkia kuhan saapi auton taas lämpöseen talliin..

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 17.11.2009 14:11

Täräytetäämpäs ylös tämä samalla kun etsin dipolin ohjeet taas itselleni...
Johan tämä oli kerran pähkäilty joten samoilla ohjeilla taas liikkeelle.

Auto vaihtui ja edelliseen jäänyt eberi kapuloineen pelasi ongelmitta tämän välin, joten tilasin taas eberin ja se olisi tarkoitus tunkea tällä kertaa Subaruun.

Kapuloiden lapsokset on varmaan jo korjattu?

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 17.11.2009 19:30

Tekaisin taas samanlaisen dipolin ja tällä kertaa eberin omasta antennista. Nyt otin jopa kännykuvat jotka saa klikattua julmetun kokoisiksi.
Jos jotakuta tämä modaus mietityttää niin aina voi pätkäistä maaviiksen pois ja antenni on entisellään johdinkin on vain sentin lyhyempi.

Kuorin noin sentin koaksiaalista mustaa eristettä, purin punoksen ja surrasin sen.
Kuva

Seuraavaksi tinasin yksilankaista "paukkulankaa" pätkän kylkeen.
Tinaus on tehtävä suht nopeasti ettei sisempi kirkas eriste sula.
Kuva

Mitoitus niin että lyhensin kuorinnan verran keskijohdinta ja pätkäisin toisen puolen myös 16.5 cm mittaan.
Kuva

Kirkkaat kutistesukat päihin, tinaukseen, ja pätkä mustaa Y-haaraan.
Dipoli on valmis asennettavaksi.
Kuva

Asennus eberin ohjeen mukaan ja ei peltiin kiinni. Tuon voi vaikka teipata jonkin muovin taakse.
Jos joku innostuu tekemään saman niin laitahan palautetta tähän.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 24.11.2009 14:49

Nyt asensin tuon A-pilariin ja hienosti toimii joka kohdassa asunnossani, johon ei vakioantennilla kanna ollenkaan.

P2 testi auton vierellä antaa 6965 eli vastaanotto huomattavasti parempi kuin ohjeistettu.

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 28.1.2010 17:15

Onko kellään ollut vastaava ongelmaa easystartin kanssa?

Lämmittimen ajastus toiminnossa on jotain häikkää. Laite lähtee kellolla palamaan ihan niinkuin pitääkin ja asetettuun aikaan, mutta ei käy kuin viisi minuuttia vaikka asetus on 30 minuuttia. Lämmityksen lähdettyä päälle ei myöskään jäljellä oleva lämmitys aika näytä kuin maksimissaan viittä minuuttia.

Manuaalikäynnistyksellä lämmitys pelaa asetetun ajan ja jäljellä oleva lämmitys aika juoksee normaalisti. Eli ongelma vain ajastuksen kanssa.

Vikakoodeja ei eberi ei anna.

Vielä sen verran, että ajastuksella kun lämmitys on lähtenyt päälle niin voin lisätä lämmitys aikaa lennosta vaikka siihen 30 minuuttiiin ja homma pelaa niin kuin pitää.

Jostain syystä ajastus laittaa lämmitysajaksi aina viisiminuuttia oli asetus mikä hyvänsä.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 28.1.2010 18:11

Eihän tuota ajasteta lähtemään päälle vaan siihen asetetaan lähtöaika ja laite itse lämmittää tarvittavan ajan ennen lähtöä+ 5min sen jälkeen.

Vai mitä en ymmärtänyt?

Ves_ku
-
Viestit: 188
Liittynyt: 14.8.2003 16:16

ViestiKirjoittaja Ves_ku » 28.1.2010 19:00

No hitto niinpäs onkin.

Hyvällä menestyksellä oon pari vuotta lämmitelly niin, että oon ajatellu asettavani ajan milloin lämppäri lähtee päälle.

Lauhalla kelillä on auto ollu mukavan lämmin aamulla. En vaan oo tajunnu asiaa kun ei oo juurikaan ollu tämmösiä pakkasia.

Näillä keleillä auto ehtii jo kummasti jäähtyyn puolessa tunnissa. Pikku pakkasilla ei tuu edes kelloa käytettyä.

Sähköputkimies
-
Viestit: 50
Liittynyt: 31.1.2006 21:41

ViestiKirjoittaja Sähköputkimies » 28.1.2010 20:47

Hyvä että ratkesi sekin.
Minulla aina ajastus aamuin illoin heti kun mennään alle +5

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 29.1.2010 10:26

Onko kellään ollut vastaava ongelmaa easystartin kanssa?

Lämmittimen ajastus toiminnossa on jotain häikkää. Laite lähtee kellolla palamaan ihan niinkuin pitääkin ja asetettuun aikaan, mutta ei käy kuin viisi minuuttia vaikka asetus on 30 minuuttia. Lämmityksen lähdettyä päälle ei myöskään jäljellä oleva lämmitys aika näytä kuin maksimissaan viittä minuuttia.

Manuaalikäynnistyksellä lämmitys pelaa asetetun ajan ja jäljellä oleva lämmitys aika juoksee normaalisti. Eli ongelma vain ajastuksen kanssa.

Vikakoodeja ei eberi ei anna.

Vielä sen verran, että ajastuksella kun lämmitys on lähtenyt päälle niin voin lisätä lämmitys aikaa lennosta vaikka siihen 30 minuuttiiin ja homma pelaa niin kuin pitää.

Jostain syystä ajastus laittaa lämmitysajaksi aina viisiminuuttia oli asetus mikä hyvänsä.


Sama ongelma oli minulla nyt syksyllä, pari kertaa laitoin väärin ja sitten muistin että sehän piti olla lähtöaika tuo asetus...

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 29.1.2010 10:34

Itse käytän eberiä niin, että jos tiedän lähtöajan, laitan minikellolla ajastuksen esim. edellisenä iltana väh. puoli tuntia ennen lähtöä. Kaukosäädin on sisällä talossa: jos lähtöaika on epämääräinen, pistän eberin käymään ennakkoon, asetan lämmitysajaksi vaikka 60 min ja lähden tuon ajan sisällä.

jani_r
-
Viestit: 5
Liittynyt: 5.8.2010 11:14

eber easystart T ajastus

ViestiKirjoittaja jani_r » 29.11.2010 18:46

mulle vaihdettiin easystart T kello golfiin vanhan vuorokausikellon tilalle...olen tässä aamuisin ihmetellyt miksi lämmitin ei ole päällä 8.00 vaikka lämmitys ajaksi ohjelmoitu 60min ja lämmittimen käynnistys 7.10..täältä luin et näihin uusiin kelloihinko ohjelmoidaan LIIKKEELLE LÄHTÖAIKA,ei lämmittimen päälle lähtöaika..

eli jos lähden autolla liikkeelle n.8.00 ja lämmitys ajaksi ohjelmoitu tuo 60 min.niin kelloon on laitettava tuo em.8.00,niin lämm.käynnistyy 7.00...

jokohan huomen aamulla pääsis lämpimään autoon :) millon tuo ajastus on näin muuttunut?? koneissa käyttänyt webastoo&eberiä vuosia ja tämä easystart on kyllä eka tämmönen tapaus..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa