golf III tyhjäkäynti ongelma ja lisäksi pätkii ajossa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

valkoinen sotaratsu
-
Viesti:

golf III tyhjäkäynti ongelma ja lisäksi pätkii ajossa

ViestiKirjoittaja valkoinen sotaratsu » 26.1.2010 0:25

Elikkäs autoni golf III 1.4 aex moottori vuosimallia 1997. Tässä paripäivää sitten lähdin ajamaa ja pysähdyin hakemaan kahveeta kytkintä painaessa kone ottikin ja sammui. no kone lähti käyntiin ja pysyi nippanappa käynnissä n 600 kierrosta. no auto huilasi hetken ja otin kahvini lähdin ajamaan tyhjäkäynti oli normaali. no mitäs seuraavaksi kun olin pysähtymässä, kone päättä alkaa käymään tyhjäkäyntiä n 2500 kierroksella. no sitten loppupäivän sai aina veikkailla millähän kierrosluvulla nyt mennään, kun painoin kytkintä.

noniin nykyään tyhjäkäynti on vakioitunut siihen noin 600 kierrokseen ja kylmänä kone ei jaksa käydä ollenkaan tyhjäkäyntiä ja lämpösenäkin sammuu joskus risteyksiin kun painaa kytkintä.

no sitten lisäksi on tullut pätkiminen. kone pätkii / nykii, mutta nykimistä on havaittavissa ainoastaan pienellä kaasulla ( samalla kaasupolkimen asennolla millä ajetaan autoa maantiellä 90km/h ) kun kaasua painaa hieman enemmän nykiminen / pätkiminen loppuu.

no itse olen veikkaillut villejä veikkailuja
voisko olla kääsuläpän asento anturi tai sitten tyhjäkäynti moottori

ps: ei ole ollenkaan ainut tyhjäkäynti ongelma mistä on tehty oma aihe mutta tein kumminkin kun en ihan vastaavaa aihetta löytänyt.

caddy mään
-

ViestiKirjoittaja caddy mään » 26.1.2010 22:33

voisiko olla imusarjan ilmavuoto? kaverilla oli samanlaiset oireet!vuoti golffissa imusarjan tiivisti, kun sen vaihtoi niin ei ollut enää ongelmia! suihkuta auton käydessä starttipilottia imusarjan tiivisteeseen ja kuuntele lähteekö kierrokset nousuun!

valkoinen sotaratsu
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja valkoinen sotaratsu » 27.1.2010 18:50

noniin vika paikallistettiu paikallisella autokorjaamolla. vikana olin tyhjäkäynti moottori. Hain romarilta uuden kaasuläppäkotelon joka täytyy vaihtaa tähän autoon kokonaan. palikassa on kaasuläpän asentoanturi ja tyhjäkäynti moottori. no se romari kauppias anto osan 140 egellä mutta osa on 2000 vuotisesta 1.4 golffista. (väitti et on sama osa, varaosa numero on kyllä eri) no vikakoodit sai kuitattua ja auto käy paljon kivemmi mutta tyhjäkäynti pikkasen hakee ja muutenkin käy pikkasen korkeilla kierroksilla.

pitääkö ko laite jotenkin parittaa / säätää autoon sopivaksi.

Elementti
-

ViestiKirjoittaja Elementti » 27.1.2010 23:39

Tosiaan itselläni oli Vr6 kanssa vastaava ja tyhjäkäyntimoottorin putsasin, taas toimii vanhalla. Itselläni jäänyt 1.4 kolffista ihan uusi Boshin tyhjäkäyntimoottori ja sekä vanha ehjä varastoon. Vanhan olisit parilla kympillä saanut. Samassa kyljessä taitaa olla koko tukkoinen kaasuläppähomma.

valkoinen sotaratsu
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja valkoinen sotaratsu » 28.1.2010 13:27

Mulla anto vikakoodin "tyhjäkäyntimoottorin ohjauspiiri".

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”