Skoda Fabia vrs

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

Skoda Fabia vrs

ViestiKirjoittaja Samu.L » 25.1.2010 20:06

Eli autona on otsikon mukaisesti Skoda Fabia vrs vuosimallia -04 ja tällä hetkellä mittariin on kertynyt 126 tuhatta kilometriä eli ei kovinkaan paljoa ole ajettu.
Auto oli täysin vakio lukuunottamatta eibachin -25mm jousia. Itse en ole juurikaan ehtinyt vielä mitään merkittävän suuria muutoksia toteuttamaan, mitä nyt on laitettu vv-suodatinta alkuperäiskoteloon ja suurempaa PD160 moottorin imuputkea. Myös Seat Leon Cupra R:n muovinen etulippa on löytänyt tiensä keulalle oman käden kautta.
Muutoksia on luvassa jatkossa ainakin valkoisten vakiovanteiden muodossa (kuvissa 15" talvivanteet) sekä ainakin powerflexin puslasarjan muodossa. Harkinassa on myös ollut Whitelinen takakallistuksen vakaaja, mutta sen kohtalo selviää lähempänä kesää rahatilanteen mukaan.

Lopuksi vielä muutamat kuvat autosta. Perä näissä töppäperäsissä autoissa tuppaa likaantumaan pahoittelut siitä.

Kuva

Täältä löytyy loput kuvat. http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2e29j+s ... s--04.html
Viimeksi muokannut Samu.L, 3.2.2010 21:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Cede
-
Viestit: 416
Liittynyt: 27.5.2008 8:59

ViestiKirjoittaja Cede » 25.1.2010 22:31

piristävän värinen poikkeus,
niin tavallisten mustien joukossa.

hmpniemi
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.6.2009 15:18

ViestiKirjoittaja hmpniemi » 25.1.2010 22:42

itsellä samanlainen kulkine ja miettinyt tota cupran lippaa kanssa, oliko minkä hintanen ja mitenkä asennuksen kanssa?

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 26.1.2010 13:44

Ei tuo kovinkaan hankala ole asentaa. Melko paljon sommittelua ja testailua, helpottaa jos saa kaverin mukaan auttamaan. Hieman pitää päistä nappasta pois ja keskellä on kaks sellasta "tukipalkkia" joita varten leoneissa on puskureissa reijät niin niistä pitää päät nappasta pois. Itse tein vielä lippaan 2 kohtaan kummallekin puolelle sellaiset "taitosviillot" eli sahasin lippaan poikkisuuntaisesti mikä auttaa taittamisessa. Sahausjäljet viimeistelin vanhalla kolvilla siisteiksi.
Olikohan hinta ~50€ slamitilta. Etsi seat leonin korinosat osastolta ni pitäs löytyä.

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 27.1.2010 13:01

Fiksu rs! Tuo cupra lippa antaa kyllä mukavasti ilmettä, itse yritin ibizaan moista kesällä suunnitella kiinni. Mutta loppui sitten kärsivällisyys kesken. Kun tuo puskuri silleen v- mäisesti kaareva on! Mitäs muuta mielessä tähän tehä on?

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 27.1.2010 15:05

no aluksi ajattelin että ohjelmointia, mutta sitte ku lueskelin tuolta internetin syvyyksistä että aika herkästi alkaa kytkin lipsumaa näissä pd130 koneissa ni se sitte vähän jäi.

Tosiaan noi powerflexit on 100% varmat ja takakallistuksen vakaaja on ensimmäisiä asioita kanssa mitä on tulossa. Oon ajatellu että sitte ku iskari remppa tulee ajankohtasesti ni bilsteinin iskarit laittasin. Myös jarrujen päivitys on käynyt mielessä, mutta tämän hetken rahatilanteen varjossa jää varmaankin vaan parempiin jarrupaloihin ne parannukset.

Tässä lähipäivinä olisi tarkoitus asentaa komentosillan puolelle ahtopaine mittaria, mut vähä arveluttaa ku pitäs ahtoputkee porata reikä =D. Eiköhä se kuiteki laiteta sinne.

Tulipa pitkä tarina taas.

nikob
-
Viestit: 112
Liittynyt: 11.10.2008 15:21

ViestiKirjoittaja nikob » 27.1.2010 21:47

Okei. Ihan mukavia suunnitelmia. Kaippa noi väännöt nousee niin koviksi että alkaa se kytkin oleen herkkänä! Itsellä odottaa hyllyssä brembon reikä levyt alle pääsyä ibbeen! Sitten keväällä, varmaan hommata kaveriksi Ferodon palat :)
Oon kuullut että näihin saa enemmän hyötyä juuri tuolla takakallistuksen vakaajan vaihdolla, kuin se että vaihtais vain eteen! Että varmasti hyötyä tuosta on.
Itsekin pitäisi ahto mittari hommata, itseä enemmän jänskää niitten sähköjen vetäminen. Keskellä kämmentä peukalo sähkö töissä! Ja power flexit varmaan hyvä valinta, itsellä löytyy myös edestä. Ainakin seateis heikkoi noi vakio puslat!

Macce-
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.11.2009 16:56

ViestiKirjoittaja Macce- » 27.1.2010 22:41

Kivan näkönen vekotin, mulla samanlainen mustana ja 210 ajettuna. Onko tosta PD160 imuputkesta oikeesti jotain käytännön hyötyä vai puhuvatko kaikki vaan?

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 27.1.2010 23:05

No näin talvikeleillä on vähän paha tietty mennä antaa luotettavia persdyno tuloksia jäisten teitten ja nastarenkaitten takia mut kun tossa fabiassa alkaa "jyristämään" jossain 1400 kohilla ja alle ni kun laitto ton vv-suodattimen ja pd160 imuputken ni se ainaki väheni. Kesäsin ainakin tulee hirmuiset omanmielen mukaa määräytyvät polttoaine säästöt ku imuilman hankinassa ei ole niin isoa vastusta =D

hmpniemi
-
Viestit: 15
Liittynyt: 11.6.2009 15:18

ViestiKirjoittaja hmpniemi » 28.1.2010 10:11

Tuli kans tehtyä jarrujumppa tossa muutama kuukaus takaperin..ja kyllä kannatti. Noi vakiojarrut rohisi ja rahisi ja toimi silloin kun huvitti.
Nyt on zimmermannit + ebc greenstuff, joka kulmassa.

Itsellä kanssa suunnitelmissa lastuttaa toi oma koppi, kaipa se kytkin kestää, jos ei hirveesti rääkkää sitä (: ..niin ja kilometrejä kertynyt se 112 000.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 28.1.2010 20:27

Juu oon lukenu että noi zimmermanin levyt on hyvä vaihtoehto. Tossa myyntipalstan puolella olisi itse himoimamat 312mm octavia rs1 jarrusetti myynnissä, mutta eihän sitte tietysti löydy tarpeeksi oravannahkoja niiden hommaamiseksi =S

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 9.2.2010 19:49

Vähän ongelmaa ilmestynyt. Oli pyyhkijöiden sulake palanut minkä vaihdoin. Nyt ei toimi pesurit ollenkaan kun sitä vipua vetää itseenpäin (pesurin käyttö). Vetämällä nykyään alkaa takapyyhkiä pyyhkimään vaikka sen pitäisi toimia työntämällä vipua. Eli loppuvetona pesuri ei toimi ollenkaan ja aina kun pesuria käyttää sulake palaa.

Olisko jollain vinkkejä?

fribbe
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.10.2007 18:55

ViestiKirjoittaja fribbe » 9.2.2010 20:04

On, viiksi rikki. Itsellä kävi samoin joulukuussa. Eli pyyhkität toimi tai ei toiminut miten sattui ja persurit ei ollenkaan. Ibizassa 6l, Polo 9n ja fabiassa sama viiksipaketti. Boorit kuulemma menee koska ovat muovisia. Viiksipaketti sitten sisältää molempien puolien viikset. Itse otin vakkarimallisen koska hintaeroa oli 3e.

Voi sielä olla jokin muukin vika, mutta jos tuo yllämainittu skenaaria tulee niin 100% varma että viiksipaketti mennyt rikki, koska siitä ei tule vikakoodia.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 10.2.2010 20:31

No nyt selvis vika. Oli kaverin tallissa sulamassa tän päivää, ilmeisesti nesteet jäätyny pissapojan pumppuu ja kun paino pesuria ni pumppu ei päässy liikkumaa ja sulake palo.

fribbe
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.10.2007 18:55

ViestiKirjoittaja fribbe » 10.2.2010 21:36

No helpolla selvisit. Olisin melkeen voinut lyödä vetoa että viiksi on rikki :)

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 11.2.2010 12:52

No onneks joskus pääsee vähä helpomalla ettei mee ihan vararikkoon.

fribbe
-
Viestit: 81
Liittynyt: 2.10.2007 18:55

ViestiKirjoittaja fribbe » 11.2.2010 22:29

Hyvä että menin manailemaan, oma viiksi meni tänään rikki. Kestihän se sen kuukauden

VGBad
-
Viestit: 6
Liittynyt: 24.9.2007 8:15

ViestiKirjoittaja VGBad » 18.2.2010 15:28

Tuli kanssa hommattua itelle työmatka-autoksi 04-vuosimallinen Fabia vRS. Suunnitelmissa on hommata PD160 imutorvi, vv-suodatin, Eibachin jouset, Zimmermannin levyt, Cupran etulippa, PowerFlexin/Cupran puslat ja Ibizan poikittaistuki.

Samu.L
-
Viestit: 59
Liittynyt: 25.1.2010 19:55

ViestiKirjoittaja Samu.L » 23.2.2010 20:16

No nyt on saatu vähä jotaa "edistystä" elikkäs tänää laitettii ahtopainemittari ja meni vaatimattomat 5½h mut siit oli kyl ruokatuntii 30minuuttia =D

VGbad: Vaikuttaa fiksulta ostokselta =) isäpappa kuka ajelee noin 80-100 tonnia vuotee kehu miten kiva auto on ajaa ku ajeli tolla meikäläisen kipolla. Isämies ajelee ite 2.0 tdi sciroccolla tällä hetkellä.



Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa