audi a4 1.9 tdi huolia!!!
Valvoja: ffp jäsenet
audi a4 1.9 tdi huolia!!!
moro!! ostin audi a4 1.9tdi vm.96..siinä on sellainen vika että kun ajaa n.130km/h niin siitä hukkuu tehot..lähtee niinku turbo pois pelistä..sitten kun auton sammuttaa ni alkaa pelaamaan taas normaalisti!! mikähän olisi vialla?
-
- -
Mulla sama vika??
Mulla on -97 A4 TDI AFN koneella..Samaa vikaa tekee.Varsinkin pakkasilla.Kone kylmänä.Lähtee moottoritielle kiihdyttään nelos/kolmos vaihteella 100 kohdalla hyytyy..Kun sammuttaa ja käynistää uudestaan niin vika häviää??Lämpimänä ei ole vikaa?Autolla voi ajaa mutta on todella laiska..alakieroksilla menee mut pikkuisenkaan kieroksia niin vauhti loppuu..Misä kohtaa tuo n75-vena sijaitsee?
Itsellä aivan vastaava vika alkoi noin 320tkm kohdalla AFN koneessa: varsinkin vajaalämpöisellä koneella (turbolla) ahdot nousivat kiihdyttäessä 1,5 bariin ja vikatilaan meni. Lämpöisellä koneella ongelmaa ei välttämättä tullut, mutta kiihdyttäminen yli 2000rpm oli kuitenkin nykivää, kun ahdot seilasivat edestakaisin.
Vika oli juuttuilevassa turbossa (VNT) ja kuntoon tuli kun sain vähemmän ajetun mutkan tilalle. Valitettavasti turbon suhinakin katosi lähes kokonaan, se oli mun mielestä hieno ääni :) Kunnossa olevalla vakio AFN-koneella näyttäisi 0,8 - 0.9bar olevan maksimi ahto.
Vika oli juuttuilevassa turbossa (VNT) ja kuntoon tuli kun sain vähemmän ajetun mutkan tilalle. Valitettavasti turbon suhinakin katosi lähes kokonaan, se oli mun mielestä hieno ääni :) Kunnossa olevalla vakio AFN-koneella näyttäisi 0,8 - 0.9bar olevan maksimi ahto.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=179589
tuolla on asiasta kovastikkin keskustelua ja siellä on ohjeet molemmin päin tapahtuvaan limpmodeen eli liikaa ja liian vähän ahtamiseen
tuolla on asiasta kovastikkin keskustelua ja siellä on ohjeet molemmin päin tapahtuvaan limpmodeen eli liikaa ja liian vähän ahtamiseen
joo ostin auton liikkeestä..kulut menee puolix ku tekivät jakopään rempan puoli ilmasex. ja samalla vaihtovat muitakin hihnoja keulalle. maksoin siitä 100€ liikkeelle makso 700€..puhallin remppa maksaa n.1000€..eli n.1700 rempat maksaa mulle 600 €..kävi mieles purkaa kaupat,mut autohan on tuon käsittelyn jälkeen kuin uusi.
menikin sitten puhallin vaihtoon!!! surullisen kuuluisa vnt!!
Tämä on kans niitä ikuisuuskysymyksiä. Hukkaportillisella turbolla olisi joko alavääntö hukassa tai yläkierroksilla tukehtuminen. Säätyvällä turbolla saa niin paljon paremman moottorin aikaiseksi, että tuon ongelman kyllä 300tkm välein kestää.
Samahan se on tuon kaksoismassakytkimen kanssa. Sehän on suorastaan mahtava arkisessa ajossa, kun ei täristä eikä jyristä vaikka vähän vedättää. Miksei se tietenkin viri-viri autossa hajoa, mutta itse en kyllä jäykällä kytkimellä käyttöautoani pilaisi. Eri asia jos olisi mahdollista pitää jotain harrasteautoa erikseen.
Vähän vertauksena voisi haukkua ilmastointilaitetta, että surullisen kuuluisia, kun menevät joskus rikki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”