Passat TDI (afn) Öljyt Pihalla..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

Passat TDI (afn) Öljyt Pihalla..

ViestiKirjoittaja ryynanen » 22.1.2010 19:32

Kertokaapas nyt viisaat. Polkasin tuossa passatilla just semmosen 350km reissun pakkasta oli -22c. Lähtiessä olin kattovinani, että putkesta tms. olis tiputtanu sellasia tummien vesipisarojen tapasia. Auto kuitenkin pelas matkalla ihan hyvin, välipysäkillä n.puolessa matkassa olin haistelevinani jotain erikoista asfaltin tyypistä hajua..sit siitä lähtökiihdytyksessä pakokaasu näytti mun mielestä vähän sinertävältä, mut auto pelas kyl pintakaasulla 100km/h ajettaessa ihan hyvin. Nyt ku saavuin perille, koneen pohja on ihan öljyssä, et tiputtaa ihan maahan asti. Vaikuttais et olis enemmän koneen oikeella puolella. Öljyt vaihdatin vasta viikko sitten.. Autonahan on tuo AFN Passatti. Jos se huohotin hommeli on nyt sit syypäänä, ni oliskohan tuolle ite tehtävissä mitään, ja missä kyseinen putki siajitsee..?? Kiitoksia!

ja sen verta asiaa jo tutkiskelin, että tod.näk öljyt on tullu pihalle sieltä huohotinletkun juuresta joka on siellä suodattimen läheisyydessä, siellä on ainakin ihan märkää, mut putki tuntui olevan ihan auki ja puhdas, sekä se kotelo siinä koneen päällä.. Suodattimenkin se 10cm kertaa 10cm ko0telo oli lämmin, että tuskin se sekään jäässä. Mistähän se tuon paineen sinne nyt sitten..

Öljyt oli valahtanu tikun mukaan ihan minimiin.

ja lisää tutkiskeltuani, huohotin systeemi tuntus olevan auki joka suuntaan. puhaltelin läpi. ahtimesta käytin sitä putkee irti ja siellä tuntu kyllä olevan öljyä ihan sormen kostukkeeks asti. sormella pyöräytin siipiä ja hyvin tuntu pyörivän. Auttakee!!!

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 22.1.2010 21:51

Mitä itsellä näitä 1.9 dieseleitä on ollut, niin jokaisesta on haprastunut ja hajonnut sen lohkosta lähtevän muovisen huohotinputken laippa. Siitä se sitten vuotaa öljyt pihalle ja jättää ihan miehekkäitä lammikoita seistessään. Laippa kun on muovia, niin se on aika hankala korjatakkin niin että siitä pitävän saa. Itse olen teräksestä tehnyt uuden putken laippoineen ja ongelmat loppuvat.

Tuntuko muuten turbon siipiä pyöritellessä akselissa väljää pitkittäis- tai poikittais-suunnissa? Imuputkessahan nyt aina on sitä öljysumua jos on alkuperäinen huohotinjärjestelmä. Se on suht normaalia.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 22.1.2010 22:37

joo, no voipihan se kyllä olla siitäkin vuotanu. On vaan sen verta kettumaisessa paikassa, et ei siitä oikein selkoo saa onko se paskana vaiko eikö. Paljonko lie uus maksaa?
Ei ollu ahtimen akselissa tuntuvaa väljyyttä. .

Count
-
Viestit: 77
Liittynyt: 20.10.2006 20:05

ViestiKirjoittaja Count » 22.1.2010 23:30

Uusi maksoi jotain 80 euron luokkaa kun viime vuonna kyselin. On perin paha paikka näprätä. Saattaisi löytyä siihen alapäähän laserilla leikattu laippa ja putkentumppi josta voi vetää vaikka silikoniletkulla jatkon venakoppaan. Pistä YV:tä jos kiinnostaa niin koitan kaivella.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.1.2010 0:29

Jos siitä öljyä valskaa niin se on halki. Omien kokemuksien perusteella sitä ei tarvitse arvailla. Pitkällä kuusioavaimella saa pultit hyvin auki kun vaan näkee mihin avaimen tökkää. Olikohan 6mm avain. Takaisin laitto on haasteellisempi, muttei mahdoton.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 23.1.2010 9:19

no ei nyt vielä voi sata varmaks sannoo, voipihan se olla et se huohotin on ollu jäässä ja paineella ampunu siitä huohotin putkin alapään juuresta, ja samalla tukos auennu. Pitää hommata tuota öljyä tänään lisää ja laittaa peli tulille, ja seurailla sitä kohtaa siitähän se sitten selviää...

sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 23.1.2010 12:52

Joo tuo huohottimen lohkon puoleinen pää on sen verran tyypillinen vuotokohta, että joku ammattilainen vois tekaista läjän tuohon sopivia laippoja letkulähdöllä hyllyynsä. Voisin moisesta läjästä ostaa jo heti muutaman itselleni, jos hintapyyntö ei ole ihan älyttömiä.

Toinen perinteinen vikakohde vanhemmiten on suodinjalan ja lämmönvaihtimen välinen o-rengas. Tai suodinjalan ja lohkon välinen tiiviste. Kumpikin merkkikohtaista tavaraa.
Viimeksi muokannut sami_p, 8.2.2010 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 23.1.2010 15:21

no laitoin nyt auton tulille, eikä nyt näyttäs ainakaan lorottamalla tulla ...kilometrinäyttöön tuli oil service , onko normaali 15tkm välein näkyvä ilmotus, miten nollataan?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 23.1.2010 21:10

Juup, itellä kans meni tuo sama putki. Aivan haperoksi päässy.
Tietty tuo vag-muovin hinta on tossa vielä suht kohillaan.

Huoltovälin nollaus meni jotenkin näin:
1. trippinuppi pohjaan
2. virrat päälle ja näyttöön ilmestyy OIL tjsp.
3. päästä trippinuppi ja kellonupista käännetään ja tripin näyttöön tulee ---

Kun tripistä painaa uudelleen, pääsee nollailemaan vuosihuoltoja.

Hervast
-
Viestit: 352
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja Hervast » 1.2.2010 23:21

Kas kas

Kuinka ollakkaan muijan passatista myös moinen putki rasahti poikki kun sitä epähuomiossa taivuttelin. No tein sen laipan+putkenpätkän sitten teräksestä uusiksi ja yhdistin muoviputkeen.

Siellä ahtimen päässä on se lämmityselementti, kai sinne menee johdot ja elementti toimii ? Meidän passatissa oli ennen kansiremppaa piuhat irti siitä elementistä, mut ei tuo ainakaan ekoilla pakkasilla jäätänyt siltikään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa