Kulkine on profiilin mukainen ESP:llä varustetuna.
Tilanne on yksinkertaisesti sellainen, että jarrut ovat OK muuten, mutta etenkin näin kovemmilla pakkasilla tuntuisi tehostajasta katoavan päivän aikana alipaine, kun auto ei käy. Tehostin toimii kuten pitää, kun moottorin käynnistää, eli pedaali painuu hieman pohjaan. Jarruissa ei ole ilmaa ja eihän se tähän ongelmaan vaikuttaisikaan.
Pedaali siis on kova ja voimaa joutuu käyttämään hillittömästi jarruvoiman saamiseksi ennen kuin auto käy, jos se on seissyt päivän pakkasessa. Tuostahan voi vetää päätelmän, että alipaine pääsee pois tehostajasta.
Itselle tulee mieleen se takaiskuventtiili siinä alipainepumpulta tulevassa letkussa, jos se ei toimisi aivan kunnolla. Saako sitä erikseen? Entä kuinkas tuo liitos tuohon jarrutehostajaan sen letkun osalta, eli miten tuo kiinnitys on toteutettu? Onko se letku siinä vain painamalla vai sisältyykö liitokseen joku lukitus? Ei viitsisi lähteä koittamaan irroittamista, kun ei tiedä miten se on siihen liitetty ts. rikkoa turhaan.
Jarrutehostimen paineet katoaa päivän aikana
Valvoja: ffp jäsenet
kuinkas monta autoa sulla on ollut joissa alipaineella toimiva jarrutehostin toimii auton ollessa sammuksissa? tai siis toimiihan se yleensä yhden tai kaksi painallusta heti sammuttamisen jälkeen. itse en ole vielä törmännyt autoon jossa jarrutehostin toimisi auton ollessa pitempään sammuksissa. tiedä sitten uudemmista kotteroista...
Emäntä siitä mainitsi, että jarrut eivät tahdo ottaa kiinni ennen käynnistymistä. Ts. auto lähtee valumaan naisen voimilla polkemalla, jos se on kaltevalla pinnalla (ellei kässäriä käytä ja kuka sitä 25 asteen pakkasella käyttää???). En ole havainnut tuota kesäkeleillä, vaan näillä talvikeleillä.
Jos se alipainejärjestelmä olisi tiivis, niin se tehostus riittäisi vielä pariin polkaisuun vielä iltapäivälläkin.
Jos joku on irroittanut sen alipaineletkun siitä tehostimesta, niin minulle riittäisi se tieto, miten se irtoaa ehjänä.
Jos se alipainejärjestelmä olisi tiivis, niin se tehostus riittäisi vielä pariin polkaisuun vielä iltapäivälläkin.
Jos joku on irroittanut sen alipaineletkun siitä tehostimesta, niin minulle riittäisi se tieto, miten se irtoaa ehjänä.
kuka sitä 25 asteen pakkasella käyttää???
Ne jotka haluaa että se toimii jatkossakin. Asiasta kukkaruukkuun, mä ainaki kattelisin ne jarrut ensin, koska toi tuntuu todella oudolta. Voihan siellä toki olla alipainevuoto, mutta kyllä sen auton silti paikallaan pitäisi pysyä ilman järjetöntä voimaa, auton pysäyttäminen vauhdista on asia erikseen.
-
- -
-
- -
Viime kesänä tuli vaihdettua Motonetin tarjoamat vaijerit muun takajarrurempan yhteydessä ja hienosti uskaltaa parkkeerata käkkärin kanssa, vaikka täällä päin on ollut yli 20 raatia pakkasta jo jonkin aikaa. Pesun jälkeen toimii myös hienosti. Noita ei ole rasvattu mitenkään, koska joku viisaampani joskus sanoi, että on parempi olla työntämättä noihin mitään, mikä kerää likaa itseensä.
No en tiiä miten se kovalla pakkasella irtoaa ehjänä, mutta repäset kuitenkin poispäin tehostajasta niin se lähtee nippoineen päivineen pois. Ja takaisin menee painamalla. Mutta koko uus letku maksoi marmorilla noin 50€ ja siinä on kaikki mukana.
Mulla oli halki se letku aika pitkältä matkalta, välillä piti paineet ja välillä hävis maantievauhdista tehostus, oli naurussa pitelemistä.
Niin eli alipainepumpulta tehostajalle menevä letku kokonaisuudessaan maksoi sen melkein 50€
Mulla oli halki se letku aika pitkältä matkalta, välillä piti paineet ja välillä hävis maantievauhdista tehostus, oli naurussa pitelemistä.
Niin eli alipainepumpulta tehostajalle menevä letku kokonaisuudessaan maksoi sen melkein 50€
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”