Syncron toiminnasta taas..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

Syncron toiminnasta taas..

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 18.1.2010 10:28

Voiskohan joku vähän selventää tuota Syncro-nelivedon toimintaa vielä. Viskon toiminta on aikalailla selvillä.

Mutta tässä aamulla piti repiä kesän jäljiltä perässä vedettävä henkilönostin lumen alta. Ensin kokeiltiin trukilla mutta pitoa ei löytynyt. Sitten laitoin Rallyeen peräkoukun paikallensa ja kokeiltiin sillä. Sieltähän se lähti, mutta pitoa ei meinannut silläkään löytyä. Renkaat on kyllä jo todella huonot.
Kuopimisen jälkiä jäi vain apukuskin puolelta edestä ja takaa? Miksi noin? Kuskin puoli ei vetänyt ollenkaan. Mistä johtuu? Onko vika vai ominaisuus?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 18.1.2010 10:52

Syncrossa ei ole etu- ja takaperässä lukkoja, paitsi joissain T4 yms on takaperässä lukko. Eli se vetää vain yhdellä etupyörällä ja yhdellä takatöppösellä.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 18.1.2010 10:55

ja absin läpi toimiva EDL tuskin auttaisi tuommoisessa pahemmin.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 18.1.2010 12:42

Ei meillä syncroissa oikeasti ole nelivetoa vaan kaksveto sen normaalin yhden sijaan. KAikki neljä pyörii kyllä silloin kun sopivasti on liukkautta ja liikkuvuutta.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.1.2010 12:51

Aika toispuoleista on syncron neliveto liukkaalla, mutta kun kiskaisee napista takaperän sähköisen lukon päälle, paranee veto ja kulun tasaisuus melkoisesti.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 18.1.2010 13:43

Olen miettinyt, että olisko se mahdollista kestävyyden yms hirveästi kärsimättä. G2/Passat B3 Syncrohan(ja muutkin?) laittaa pakille mentäessä lukon päälle perään eli toimisiko ok etupäinkin ajettaessa?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 20.1.2010 23:32

on tainnut eräskin jakolaatikko särkyä ihan ''normi'' rallillakin syncroissa?

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 25.1.2010 0:35

Olen miettinyt, että olisko se mahdollista kestävyyden yms hirveästi kärsimättä. G2/Passat B3 Syncrohan(ja muutkin?) laittaa pakille mentäessä lukon päälle perään eli toimisiko ok etupäinkin ajettaessa?


Ei ole perälukkoa noissa em. peleissä, vaan vapaakytkimen lukko. Ja sen tehtävänä mahdollistaa "nelivedon" pakillakin.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 31.1.2010 9:29

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126757

Tuossa olikii jo yks topikki syncrosta. Itelläni jäi syncro kiinni kun ajoin kuskin etunurkan penkkaan, niin että takarengas oli olemattoman 3 sentin ulosjouston takia ilmassa ja auto vähä mahastaan kiinni. Se kuskin puolen syvällä hangessa oleva rengas suttas, muuten oltiin voimattomia. Kitkat yllätti jäisellä ja kiillottuneella lumella, kun muualla oli kuivaa ja sulaa. Lähti kyllä kivuttomasti vetämällä ylös.

redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 31.1.2010 15:27

Mitäs tapahtuis jos laittais Peloquinssin tai jonkun laatikkoon ja taakse portterin lukko? Ihanan kallista :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 31.1.2010 15:59

Portterin lukko taitaa olla 100%, eli ei ihan paras jatkuvaan käyttöön. Tosin Peloquinsilla on myös takaperään lukko.... Tonni eteen ja tonni taakse, halpaa kuin saippua :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa