Golf 2.0 8v ADY -94 päästöt
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2.0 8v ADY -94 päästöt
elikkäs tarttis apua rupee ideat jo loppumaan, auto ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia.
vikakoodiksi antaa 00537 - Lambda (oxygen sensor) regulation 19-10 - lower limit - intermittent
tarkempi selitys koodille kertoo että vika voi olla missä vaan.
lambdan vaihdoin ja puristukset on mitattu eli ne on ok. ja jonkin verran antureita oon kerenny meneen läpi.
auto käy muuten hyvin, välillä vähän kakoo alakierroksilla.
hc tyhjäkäynnillä 1500 ja yli 2000 kierroksilla 550.
vikakoodiksi antaa 00537 - Lambda (oxygen sensor) regulation 19-10 - lower limit - intermittent
tarkempi selitys koodille kertoo että vika voi olla missä vaan.
lambdan vaihdoin ja puristukset on mitattu eli ne on ok. ja jonkin verran antureita oon kerenny meneen läpi.
auto käy muuten hyvin, välillä vähän kakoo alakierroksilla.
hc tyhjäkäynnillä 1500 ja yli 2000 kierroksilla 550.
Viimeksi muokannut kizu, 19.1.2010 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autosta on siis mitattu päästöt korjaustoimenpiteiden jälkeenkin ja ja päästöravot poikkeaa sallituista arvoista korjaustoimenpiteistä huolimatta, ymmärsinkö oikein? Olitko jo muuten vaihtanut lämpötila-anturin?
Tiedot poimittuna
Tyhjäkäynnillä
CO =? (10%)
HC = 1500ppm
lambda = ?
co2 = ei raja-arvoja
Korotetulla pyörintänopeudella >2000rpm
CO = ? (10%)
HC = 550ppm
lambda = ?
co2 = ei raja-arvoja
Olisi mukava tietää noi lambda- arvot myös. Jos lambda alle 0,97 auto käy rikkaalla, jos yli 1,03 laihalla. CO päästöt kasvaa radikaalisti, jos katalysaattori on rikki tai auto käy rikkaalla, saa siis enemmän polttoainetta kuin tarvitsee. HC arvo kasvaa myöskin edellämainituista syistä ja myöskin silloin kun moottori käy erittäin laihalla (lambda yli 1,15), tosin ei niin radikaalisti kuin rikkaalla.
Tiedot poimittuna
Tyhjäkäynnillä
CO =? (10%)
HC = 1500ppm
lambda = ?
co2 = ei raja-arvoja
Korotetulla pyörintänopeudella >2000rpm
CO = ? (10%)
HC = 550ppm
lambda = ?
co2 = ei raja-arvoja
Olisi mukava tietää noi lambda- arvot myös. Jos lambda alle 0,97 auto käy rikkaalla, jos yli 1,03 laihalla. CO päästöt kasvaa radikaalisti, jos katalysaattori on rikki tai auto käy rikkaalla, saa siis enemmän polttoainetta kuin tarvitsee. HC arvo kasvaa myöskin edellämainituista syistä ja myöskin silloin kun moottori käy erittäin laihalla (lambda yli 1,15), tosin ei niin radikaalisti kuin rikkaalla.
ei ole mitattu korjausten jälkeen, kun se sama vikakoodi tulee aina takasin ja auton käynnistä ja kärytyksestä huomaa ettei suurta eroa ole tapahtunut. lämpötila-anturia en ole vielä vaihtanut, mittasin kyllä ja arvot näytti suurinpiirtein hyvältä. tuleeko siitä erikseen vikakoodi jos se on rikki?
tyhjäkäynti:
co = 10,00
hc = 1536
lambda = --
co2 = 8.14
o2 = 0.93
yli 2000rpm
co = 10,00
hc = 557
lambda = 0,72
co2 = 8.47
o2 = 0.22
nämä siis on ne arvot mitä lukee katsastus lapussa..
tyhjäkäynti:
co = 10,00
hc = 1536
lambda = --
co2 = 8.14
o2 = 0.93
yli 2000rpm
co = 10,00
hc = 557
lambda = 0,72
co2 = 8.47
o2 = 0.22
nämä siis on ne arvot mitä lukee katsastus lapussa..
Tuota kelloa lähtisin ensin kokeilemaan. Tänään kun asiaan käytin muutaman minuutin, niin huomasin että tässä Simonsin ruiskussahan on myös imuilman lämpötila-anturi. Toi imuilmanlt-anturi sekoittaa kanssa pakkaa ihan kivasti, jos se on sekaisin kuin seinäkello.
Vaihoitko muuten lambdan yleismalliseen 4-johto malliin vai valmiilla liittimellä olevaan versioon?
Vaihoitko muuten lambdan yleismalliseen 4-johto malliin vai valmiilla liittimellä olevaan versioon?
Ainoa paineensäädin pitäisi olla siinä jakotukin päässä, kun tässä on kerran polttoaineen paluupuoli. Yleisesti järjestelmissä joissa taasen ei ole paluuta, paineensäädin on yleensä pumpun lähettyvillä.
Siitä en ole ihan satavarma miten sen määrän suhteen käy paineen vaihdellessa, koska ymmärtääkseni pumput pystyy kasvattamaan painetta ja tilavuusvirtaa tiettyyn rajaan saakka. Normaali systeemihän on, että kun paine kasvaa ->tilavuusvirta pienenee ja toisin päin.
Siitä en ole ihan satavarma miten sen määrän suhteen käy paineen vaihdellessa, koska ymmärtääkseni pumput pystyy kasvattamaan painetta ja tilavuusvirtaa tiettyyn rajaan saakka. Normaali systeemihän on, että kun paine kasvaa ->tilavuusvirta pienenee ja toisin päin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa