1.8T käy hetken kolmella ja nykii (kansi vuotaa sylinteriin)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

1.8T käy hetken kolmella ja nykii (kansi vuotaa sylinteriin)

ViestiKirjoittaja A.I » 20.1.2010 17:57

Moro.

Ongelma on että kun käynistän auton se käy hetken kolmella ei väliä onko kylmä tai kuuma kone, myön nykii hieman kierroksilla, ja jäähdytysnestettä katoaa mystisesti eikä vuotoa löydy..

Autoon on vaihdettu n.5kk sitten uudet puolat & tulpat ja lastutettu
myös uusi N.75venttiili on vaihdettu jolloin nykiminen paheni...

Mikä voisi olla syynä että käy hetken käynistäessä kolmella. vag-com ei anna mitään vikakoodeja.

Auto: Audi TT 1.8T 165kw vm-99
Viimeksi muokannut A.I, 21.1.2010 18:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 20.1.2010 22:02

No aikoinaan mun Golffi käyttäytyi juuri noin kun kannentiiviste vuoti, ja se vuoti vain sinne sylinteriin päin eli ei minkäänlaista kuplintaa ym. paisuntasäilliössä mitä yleensä neuvotaan seuraamaan.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 20.1.2010 23:41

Puristukset mittaukseen.

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 21.1.2010 1:18

hienoo... tota pelkäsinkin... millanen homma oli vaihtaa tiiviste ja mitä makso? huomenna selvitän mikä pytty on kyseessä... nyppimällä vuorotellen suuttimien sähköjohtoja irti sitten kun ääni ei muutu niin vika on löytynyt..

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 21.1.2010 17:27

tulpista yksi oli tosi karstanen ja yksi vähän karstanen vaihdoin uudet, ja paremmin tutkittuani löysin akvaarion ykköspytystä eli kans vuotaa...

onko korjausvinkkejä olisi tarkotus ensiviikon aikana pistää atomeiksi toi...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 21.1.2010 19:22

Kansi irti ja se plaanattavaksi ja koeponnistettavaksi jos se onkin halki, loput on aika ykselitteistä osien vaihtoa.

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 21.1.2010 22:24

jepo.

mites se irrotus käytännössä tapahtuu?
pakosarjan pultit on varmaan kovin kiinni.. mahtaakohan katketa :S

mitenkäs jakopään purkaminen? nokkia ei kuulemma tarvitse irrotella turhaan...
imusarja kannattaa varmaan irrottaa kannesta vasta kun saan kannen pöydälle?

pitää kyllä samalla reissulla katsoa kaikki letkut ja liittimet että ovat kunnossa kun on "ylinmääräiset" osat pois tieltä... ja tietenki kiillotellaan / maalaillaan osia esim. imusarja... ;)


tilasin tiivisteitä:

imusarjan tiiviste
pakosarjan tiiviste
kannen tiiviste
venttiilikopan tiiviste
joku 4rinkulainen tiiviste keskelle kantta. sytystulppien kohdalle..
uudet kannen pultit... (10kpl)
sekä 6-päkki lonkeroa

puuttuuko listasta jotain?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 21.1.2010 23:29

Nokkia ei kannata irroittaa, vaan jako kohdilleen ja eikun hihna pois päältä.Kannenpultit aukaistaan muistaakseni tietyssä järjestyksessä joissain koneissa. Reunalta keskelle.
Imusarjaakaa ei kannata turhaan irrottaa autossa paikalla ollessaan.

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 22.1.2010 21:52

imusarja olisi kyllä tarkotus irroittaa sen alta on letkut / johdot öljysiä niin saan tutkittua sen samalla ja maalattua / kiilotettua imusarjan samalla.

A.I
-
Viestit: 78
Liittynyt: 30.4.2009 23:10

ViestiKirjoittaja A.I » 26.1.2010 20:08

kansi on matkalla koneistamolle mutta pakosarja on halki... osaako joku suositella mistä saisi orkkis tai viritys pakosarjoja halvalla?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa