Golf 2.0 8v ADY -94 päästöt

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kizu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.2.2006 23:16

Golf 2.0 8v ADY -94 päästöt

ViestiKirjoittaja kizu » 19.1.2010 21:42

elikkäs tarttis apua rupee ideat jo loppumaan, auto ei mennyt katsastuksesta läpi päästöjen takia.

vikakoodiksi antaa 00537 - Lambda (oxygen sensor) regulation 19-10 - lower limit - intermittent
tarkempi selitys koodille kertoo että vika voi olla missä vaan.

lambdan vaihdoin ja puristukset on mitattu eli ne on ok. ja jonkin verran antureita oon kerenny meneen läpi.

auto käy muuten hyvin, välillä vähän kakoo alakierroksilla.

hc tyhjäkäynnillä 1500 ja yli 2000 kierroksilla 550.
Viimeksi muokannut kizu, 19.1.2010 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 19.1.2010 21:54

Aika varmasti imuvuotoa jossain? Letkut, tiivisteet..

Toi 5 prossaa O2 on aika paljon.

kizu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.2.2006 23:16

ViestiKirjoittaja kizu » 19.1.2010 22:06

oho katoin vääri 02 oli 0,93. kovasti olen kyllä imuvuotuoa koittanut ettiä

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 20.1.2010 0:04

Mitäs CO arvo oli? Palamattomia näyttää läpi tulevan ihan reilusti. Koska sytystyspuolen osia on viimeksi uusittu; pyörijä, kansi, johdot, tulpat...?

kizu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.2.2006 23:16

ViestiKirjoittaja kizu » 20.1.2010 11:09

CO arvo oli 10. pyörijän, kannen ja tulpat vaihdoin, ei tuntunu auttavan.

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 20.1.2010 13:41

Autosta on siis mitattu päästöt korjaustoimenpiteiden jälkeenkin ja ja päästöravot poikkeaa sallituista arvoista korjaustoimenpiteistä huolimatta, ymmärsinkö oikein? Olitko jo muuten vaihtanut lämpötila-anturin?

Tiedot poimittuna
Tyhjäkäynnillä
CO =? (10%)
HC = 1500ppm
lambda = ?
co2 = ei raja-arvoja

Korotetulla pyörintänopeudella >2000rpm
CO = ? (10%)
HC = 550ppm
lambda = ?
co2 = ei raja-arvoja

Olisi mukava tietää noi lambda- arvot myös. Jos lambda alle 0,97 auto käy rikkaalla, jos yli 1,03 laihalla. CO päästöt kasvaa radikaalisti, jos katalysaattori on rikki tai auto käy rikkaalla, saa siis enemmän polttoainetta kuin tarvitsee. HC arvo kasvaa myöskin edellämainituista syistä ja myöskin silloin kun moottori käy erittäin laihalla (lambda yli 1,15), tosin ei niin radikaalisti kuin rikkaalla.

kizu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.2.2006 23:16

ViestiKirjoittaja kizu » 20.1.2010 15:30

ei ole mitattu korjausten jälkeen, kun se sama vikakoodi tulee aina takasin ja auton käynnistä ja kärytyksestä huomaa ettei suurta eroa ole tapahtunut. lämpötila-anturia en ole vielä vaihtanut, mittasin kyllä ja arvot näytti suurinpiirtein hyvältä. tuleeko siitä erikseen vikakoodi jos se on rikki?

tyhjäkäynti:
co = 10,00
hc = 1536
lambda = --
co2 = 8.14
o2 = 0.93

yli 2000rpm
co = 10,00
hc = 557
lambda = 0,72
co2 = 8.47
o2 = 0.22

nämä siis on ne arvot mitä lukee katsastus lapussa..

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 20.1.2010 15:34

Tuohan käy älyttömän rikkaalla.

Jos kerran lambdan olet vaihtanut ( ja liitinkin on kunnolla kiinni / johdot kolvattu hyvin) niin lämpötila-anturi voisi hyvinkin olla syyllinen.

kizu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.2.2006 23:16

ViestiKirjoittaja kizu » 20.1.2010 17:51

vika taisi löytyä, bensan paine on 6bar, eikä vaikutusta säätökellon letkun irrotuksesta.
tarviiko vaihtaa pumppu sekä kello?

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 20.1.2010 19:48

Tuota kelloa lähtisin ensin kokeilemaan. Tänään kun asiaan käytin muutaman minuutin, niin huomasin että tässä Simonsin ruiskussahan on myös imuilman lämpötila-anturi. Toi imuilmanlt-anturi sekoittaa kanssa pakkaa ihan kivasti, jos se on sekaisin kuin seinäkello.

Vaihoitko muuten lambdan yleismalliseen 4-johto malliin vai valmiilla liittimellä olevaan versioon?

kizu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.2.2006 23:16

ViestiKirjoittaja kizu » 20.1.2010 19:57

ihan vaan nelijohtoseen tarvikkeeseen. toivottavasti se nyt johtuu tosto paineesta, se on kuitenkin puolta normaalia isompi. onko siellä pumpulla mitään paineensäätäjä systeemiä vai tuleeko sieltä aina se vakio paine ja määrä

Turnipsi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 10.9.2009 11:29

ViestiKirjoittaja Turnipsi » 20.1.2010 20:19

Ainoa paineensäädin pitäisi olla siinä jakotukin päässä, kun tässä on kerran polttoaineen paluupuoli. Yleisesti järjestelmissä joissa taasen ei ole paluuta, paineensäädin on yleensä pumpun lähettyvillä.
Siitä en ole ihan satavarma miten sen määrän suhteen käy paineen vaihdellessa, koska ymmärtääkseni pumput pystyy kasvattamaan painetta ja tilavuusvirtaa tiettyyn rajaan saakka. Normaali systeemihän on, että kun paine kasvaa ->tilavuusvirta pienenee ja toisin päin.

kizu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.2.2006 23:16

ViestiKirjoittaja kizu » 21.1.2010 11:01

paineensäädin laakkosella 160euroo.

kizu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 12.2.2006 23:16

ViestiKirjoittaja kizu » 16.2.2010 18:02

säädin vaihdettu ja paineet ja päästöt kunnossa. kiitoksia neuvoista


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa