Golf iv aum kylmäkäynnistysongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

Golf iv aum kylmäkäynnistysongelma

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 7.1.2010 15:30

Terve kaikille. Auto on vm 2003 golf iv gti ja koneen malli aum. Ongelma on kylmäkäynnistyksessä. Starttailla saa useamman kerran, 1-3 kertaa startatessa hörähtelee(ei reagoi kaasuun ja ei käynnisty millään), 4 kerralla saattaa lähteä käyntiin ja reagoida kaasuun jos polkee. Sitten kun lähtee käyntiin niin pyörii hyvin ja ei mitään ongelmaa koko päivänä. Aina vaan pakkasaamuina(en ole kokeillu ilman roikkaa vielä). Autossa on letkulämmitin ja autopaikan lämmitystolpassa on automaattinen virransäätely(ei tietoa lämmitysajoista, on koko ajan roikassa). Yritin lueskella haun kautta löytyneiltä aiheista ja jotain hajua sain, mutta kysyisinkin teiltä vielä neuvoja. Nämä ajattelin tehdä seuraavaksi. Kaasuläpän putsaus. Tarviiko viedä sopeutettavaksi, kun on sähköinen kaasuläppä (kaveri väitti, että ei tarvitse). Ilmamäärämittarin putsaus. Joku mainitsi, että joku lämpöanturi tai lämpökytkin voisi olla vaihdon tarpeessa(ei tietoa missä sijaitsee). Kirjoitusten perusteella juuri tuossa lämpöanturissa/kytkimessä voisi olla vika ja letkulammittimen vastus sijaitsee akun ja koneen välissä(en tiedä onko merkitystä). Olisin kiitollinen avustanne, että mitä tehdä vian korjaamiseksi ja anteeksi näin pitkä tarina.

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 16.1.2010 13:56

Päivitystä: Nyt on vaihdettu lämpötila-anturi ja turbolta kanteen menevä huohotinletku(oli hapertunut). Ei vaikutusta. Kokeilin viikko sitten seuraavaa. Aamulla oli 23c pakkasta, klo 08.00 otin lämmitystolpasta johdon irti ja klo 08.45 starttasin auton niin lähti käyntiin ilman mitään ongelmia ensimmäisellä starttauksella. Mikähän voisi olla vialla, koska jos on lämpötolpassa niin monta kertaa starttauttaa ja ilman lämmitystä lähtee ongelmitta?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 16.1.2010 15:46

Kun auto on johdon päässä, niin lämpötila-anturi luulee että kone on lämmim vaikka ei ole. Ei rikasta seosta, josta syystä ei meinaa lähteä käyntiin. Minkälainen lämmitin ja mihin se on asennettu?

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 16.1.2010 16:05

Eli defan letkulämmitin ja vastuksen sijainti on akun (alareunan tasalla) ja lämpötila-anturin välissä, startti taitaa jäädä melkein sen alle. Se vastus on kyllä aika lähellä sitä anturia(olisiko matkaa n. 35-40cm). Tuossa jo mietin, että pitäisikö vaihtaa tuo letkulämppäri siihen säteilijään vai olisikohan tuolle letkulämppärin vastukselle parempaa paikkaa?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 16.1.2010 16:14

En nyt muista minkä paikan ohjeet antaa tolle letkuläppärille mutta siitä on nyt ongelma kyllä suurella todennäköiseyydellä kiinni.

pekkapoika
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.1.2010 15:03

ViestiKirjoittaja pekkapoika » 20.1.2010 8:00

Taisi vika selvitä, oli vastus laitettu väärään paikkaan eikä alavesiletkuun niinkuin kuuluisi.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 20.1.2010 10:14

noihinhan löytyy defan sivuilta melko pilkulleen olevat ohjeet.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa