Vaihdelaatikkoremonttiko?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 7.1.2010 15:03
Vaihdelaatikkoremonttiko?
Elikkäs auto on -03 golf gti (aum, karalan ohjelma ja 162tkm ajettu) ja seuraavaa vika olisi: Rauhallisessa ajossa toimii vaihdelaatikko normaalisti, mutta jos on kierrokset korkeammat niin vaihtaessa 1-2 rusahtaa. Muuten toimii laatikko hyvin, ei pidä ääntä, eikä heilu keppi vaikka kuinka rutkäyttelisi. Ainoastaan 2-vaihde rusahtaa, mutta ei aina. Olisiko siitä mennyt jotkut synkrorenkaat vai mikähän voisi olla vikana? Kiitoksia vastauksistanne etukäteen.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 7.1.2010 15:03
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 7.1.2010 15:03
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 7.1.2010 15:03
Päivitys. Vaihdettiin laatikkoon Castrol TAF-X ja ei korjaantunut. Kuulemma 2-vaihteen synkro menny. Normaaliajossa(eli hidasta kaupunkiajoa ja rauhallista vaihtamista) ei rutise 2v. Sitten kun vauhti on yli 40h Silloin rusahtaa parhaiten vaihtaessa 2 vaihdetta niin rusahtaa. Meinasin viedä korjaamolle ja laatikkoremontin yhteydessä myös uusi kytkinpaketti. Olisiko kellään tietoa missä kuopion seudulla saisi tehtyä halvimmilla kyseisen remontin? Minkä hintaisia ovat kyseiset remontit? Olisin kiitollinen avustanne.
Kyllä se kytkinremontin ja vaihdelaatikon purkamisella menee osineen lähemmäksi 1000 euroa, jos riittääkään. Riippuu tietty ihan tuntiveloituksesta. Samaan konkurssiin toki kannattaa tarkastaa vaihdelaatikko muutenkin, ettei seuraavaksi tarvi laittaa laakereita tms. uusiksi. Nekin on sitten kyllä suolaisen hintaisia.
Itellä kans samaa ongelmaa, korostuu näin talvella kun öljyt on jähmeitä.. Muutamia eri öljyjä nyt kokeiltu, ja joka kerran on parantunut hetkeksi, mutta eipä sitä mikään öljy korjaa jos alkaa olla synkat loppu..
Kyselin marmoritiskiltä osien hintoja: 2-vaihteen synkronointi on kolmeosainen, kahden messinkisen synkronirenkaan välissä on teräksinen välirengas (siis kolme eri osaa) ja olikohan nuot messinkiset osat jo 100€ kappale. Lisäksi jos on kauan aikaa rutissut, on kakkosen ratas saattanut saada siipeensä, samoin myöskin siirtoholkki.. Anyway, tarvittavat osat olis maksanut omaan käyttikseen muutamaa kymppiä vaille 1000€ (ei sisällä uusia öljyjä eikä töitä)
Kallista lystiä tuntuu olevan..
Kyselin marmoritiskiltä osien hintoja: 2-vaihteen synkronointi on kolmeosainen, kahden messinkisen synkronirenkaan välissä on teräksinen välirengas (siis kolme eri osaa) ja olikohan nuot messinkiset osat jo 100€ kappale. Lisäksi jos on kauan aikaa rutissut, on kakkosen ratas saattanut saada siipeensä, samoin myöskin siirtoholkki.. Anyway, tarvittavat osat olis maksanut omaan käyttikseen muutamaa kymppiä vaille 1000€ (ei sisällä uusia öljyjä eikä töitä)
Kallista lystiä tuntuu olevan..
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 7.1.2010 15:03
Taitaa olla kallista tuo remontti jos pelkät laatikon osat melkein 1000,-. En tiedä antavatko kuopion marmoritiskiltä(Laakkonen) osista paperille, että voisi kysellä slamitista.
Käykö tuohon gti-malliin muiden golf-mallien laatikot vai onko se oltava justiinsa gti-mallista? Entäs jos ostais koko laatikon joltain takuupurkaamolta(hinnat n.1000 - 1400,-) ja vaihdattaisi sen kytkinremontin yhteydessä?
Silloinhan työn osuus olisi pienempi ja vähemmän maksettavaa.
Joku motorteam tuo saksasta vähänajettuja/käytettyjä varaosia ja antaa 3kk:n takuun.
Taitaa täällä kuopiossa olla harvassa laatikkoremppaajat ja tuntipalkat alkaen 55,-/h.
Käykö tuohon gti-malliin muiden golf-mallien laatikot vai onko se oltava justiinsa gti-mallista? Entäs jos ostais koko laatikon joltain takuupurkaamolta(hinnat n.1000 - 1400,-) ja vaihdattaisi sen kytkinremontin yhteydessä?
Silloinhan työn osuus olisi pienempi ja vähemmän maksettavaa.
Joku motorteam tuo saksasta vähänajettuja/käytettyjä varaosia ja antaa 3kk:n takuun.
Taitaa täällä kuopiossa olla harvassa laatikkoremppaajat ja tuntipalkat alkaen 55,-/h.
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 7.1.2010 15:03
-
- -
- Viestit: 17
- Liittynyt: 7.1.2010 15:03
Päivitys. Marmoritiskiltä selvisi vaihdelaatikon malli. EVS on laatikko ja uuden vaihdelaatikon hinta on 1800,-, ja 24kk: takuun, kun vie vanhan vaihdossa. Motorteamista saisi 40-60tkm ajetusta autosta laatikon hintaan 1350,- ja 3kk:n takuun. Eikä varaosamyyjäkään osannut sanoa käykö muut laatikot tuohon. Tuohon laittaisi vielä uuden kytkinpaketin, kun pitää purkaa entinen pois. Kysyisinkin sellaista, että kannattaako laittaa uusi laatikko tuohon vanhaan kotteroon vai säästää ja ostaa "vähän käytetty" josta ei ole varmuutta kilometreistä. Koska jos ostaisi käytetyn niin vanhan ja uuden välirahalla saisi kytkimen ja työt kuitattua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 44 vierailijaa