ABS ongelmaa...
Valvoja: ffp jäsenet
ABS ongelmaa...
Elikkä abs:n valo syttyi aluksi palamaan kesken ajon ja kun sammutti auton ja lähti ajamaan niin taas muutaman minuutin ajon jälkeen syttyi. Näin teki muutaman kerran...Myöhemmin valo alkoi palamaan heti auton käynnistettyä.
Auto käytettiin vikakoodien luvussa ja vermeet kerto että jokaisessa nopeustunnistin anturissa vikaa, kolmessa mekaaninen vika ja yhdessä sähköinen vika.
Huoltomies ei osannut muuta sanoa kuin että taitaa olla jokainen anturi rikki todella huonolla tuurilla.
Voiko tosiaan olla näin vai kertooko tämä jostain muusta, että olisi hajonnut?
Ja auto on VR6 Golf -94.
Auto käytettiin vikakoodien luvussa ja vermeet kerto että jokaisessa nopeustunnistin anturissa vikaa, kolmessa mekaaninen vika ja yhdessä sähköinen vika.
Huoltomies ei osannut muuta sanoa kuin että taitaa olla jokainen anturi rikki todella huonolla tuurilla.
Voiko tosiaan olla näin vai kertooko tämä jostain muusta, että olisi hajonnut?
Ja auto on VR6 Golf -94.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Abs/luistonesto häiriövalo palaa, vetarink:n vaihdon jälkeen
Olisiko foorumilaisilla vinkkejä autoni ongelmaan.
Autohan on Passat 1.9tdi 96kw 05 variant.
Vaihdoimme eilen apukuskin puoleisen vetoakselin suojakumin ja tätä varten avasimme molemmat alapallonivelet tilan saamiseksi. Homma meni suhteellisen kivasti, mutta pajalta ulos pakittaessani jarruttaessani n.5km vaudilla jarruista kuului ja jarrupolkimesta tuntui rohinaa. Muutamia kertoja otin autoa eteen ja taakse ja sama toistui. Tämän jälkeen lisäsin vauhtia ,jolloin syttyi nämä varotus valot(abs/luistoneston). Otimme auton sisää ja irrotimme renkaan tarkistaaksemme, ettei mitkät piuhat ole saanut kipeetä rempassamme, ja sellaista emme huomanneet. Otin myös akun kengän irti ja valot paloivat edelleen. Kun häiriövalot paloivat ei tätä rohinaa enää tuntunut jarrupolkimessa.
Tänään kävin ajelulla ja valot sammuivat itsestään kesken ajon, jolloin rohina jarruttaessa taas ilmeni. Se tuntuu vasta silloin kun vauhti on hiljentynyt n 10 km tunnissa.
Olisiko porukalla kotikonsteja mielessä vai kutsuuko Laakkosen pajan palvelut?
Autohan on Passat 1.9tdi 96kw 05 variant.
Vaihdoimme eilen apukuskin puoleisen vetoakselin suojakumin ja tätä varten avasimme molemmat alapallonivelet tilan saamiseksi. Homma meni suhteellisen kivasti, mutta pajalta ulos pakittaessani jarruttaessani n.5km vaudilla jarruista kuului ja jarrupolkimesta tuntui rohinaa. Muutamia kertoja otin autoa eteen ja taakse ja sama toistui. Tämän jälkeen lisäsin vauhtia ,jolloin syttyi nämä varotus valot(abs/luistoneston). Otimme auton sisää ja irrotimme renkaan tarkistaaksemme, ettei mitkät piuhat ole saanut kipeetä rempassamme, ja sellaista emme huomanneet. Otin myös akun kengän irti ja valot paloivat edelleen. Kun häiriövalot paloivat ei tätä rohinaa enää tuntunut jarrupolkimessa.
Tänään kävin ajelulla ja valot sammuivat itsestään kesken ajon, jolloin rohina jarruttaessa taas ilmeni. Se tuntuu vasta silloin kun vauhti on hiljentynyt n 10 km tunnissa.
Olisiko porukalla kotikonsteja mielessä vai kutsuuko Laakkosen pajan palvelut?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ensinnäkin kiitoksia pikaisista vastauksista!!
Rohinaa voisi kuvailla äänellisesti ,kuin virvelin jarru huutaisi (gggrrrrrr) ja jarrupolkimessa tunne on ,kuin abssä tykyttäisi.
Ylimmääräinen tavara tämä tuskin on ,koska tämä rohina loppuu heti kun häiriövalot syttyivät ja abs jarrut/esp lopettivat toiminnan, eli normaali jarrut jäävät toimimaan.
Johdot näyttävät ehjiltä, liittimiä en ole uskaltanut repimään irti, työnsin paremmin kiinni, vaan ei auttanut.
Osaatteko sanoa pystyykö tämän anturin ottamaan irti mahdollista puhdistusta/tarkastusta varten hajottamatta sitä?
Rohinaa voisi kuvailla äänellisesti ,kuin virvelin jarru huutaisi (gggrrrrrr) ja jarrupolkimessa tunne on ,kuin abssä tykyttäisi.
Ylimmääräinen tavara tämä tuskin on ,koska tämä rohina loppuu heti kun häiriövalot syttyivät ja abs jarrut/esp lopettivat toiminnan, eli normaali jarrut jäävät toimimaan.
Johdot näyttävät ehjiltä, liittimiä en ole uskaltanut repimään irti, työnsin paremmin kiinni, vaan ei auttanut.
Osaatteko sanoa pystyykö tämän anturin ottamaan irti mahdollista puhdistusta/tarkastusta varten hajottamatta sitä?
Anturin pystyy ottamaan pois ehjänä. Itseasiassa se pitäisi aina irroittaa jos ottaa pois jotain joka saa tuon "härdellin" johon se on kiinnitetty putoamaan normaalia alemmas - muuten voi syntyä liitin tai johtovaurio.
Anturin tuhoutuminen ei ole kovin suuri tappio - n. 40 euroa varaosaliikkeestä.
Tässä kuva missä anturi sijaitsee (ekalla sivulla kohta 1):
http://volkswagen.msk.ru/brake/b5/b5_45-06.pdf
Anturin tuhoutuminen ei ole kovin suuri tappio - n. 40 euroa varaosaliikkeestä.
Tässä kuva missä anturi sijaitsee (ekalla sivulla kohta 1):
http://volkswagen.msk.ru/brake/b5/b5_45-06.pdf
No niin, anturit tarkistettu ja puhdistettu, ja oikealla edessä anturi oli 2 mm päästä siitä reikälevystä, johon vikakoodien luku ilmoitti sähköisen vian juuri. Anturia ei keritty vielä vaihtaa, koska ehjänäkään sitä siitä ei siirrettyä saatu :D
Mutta siis kaveri vaan sanoi, joka on autoasentaja, että muulle kolmelle anturille vikakoodien luku on ilmoittanut siksi mekaanisen vian, koska se yksi on siis paskana ja ne muutkaan ei tietysti ole "toiminnassa", koska abs:tkään eivät toimi...
Onko mitään perää?
Mutta siis kaveri vaan sanoi, joka on autoasentaja, että muulle kolmelle anturille vikakoodien luku on ilmoittanut siksi mekaanisen vian, koska se yksi on siis paskana ja ne muutkaan ei tietysti ole "toiminnassa", koska abs:tkään eivät toimi...
Onko mitään perää?
Nostetaampa vanhaa topicia ylös.
Itsellä lähti tänään Passatti absin vikatilan vuoksi huoltoon. Ajotietokoneen näyttö vilkkuu kuin joulukuusi ja abs:n toimintahäiriöstä vihjailee. Ja kyseessä lieneepi johtovika koska syttyy välittömästi kun virta-avainta kääntää eikä vasta liikkeelle lähdettäessä niinkuin anturiviallisessa. Tämäkin on taas niitä mielenkiintoisia sähkövikoja kun saattaa mennä päiviäkin että ei pala ja sit taas kun sille päälle sattuu niin killuttaa koko ajan. Samassa yhteydessä pitäisi tarkistella öljyn määrästä herjaavaa vikatilaa, joka sekin on mielenkiintoinen, koska ei anna vikatilaa muutenkuin lämpimällä koneella ja sillekin vain silloin kun olet tunnin verran ajellut, että kone on "oikeasti" lämmennyt eikä vain lämpötilamittarin mukaan lämmin! Kirjoittelempa tänne mitä löytyy ja sanotaan jos jollakin on samanlaista vikaa niin tietää mistä ruveta etsimään.
Itsellä lähti tänään Passatti absin vikatilan vuoksi huoltoon. Ajotietokoneen näyttö vilkkuu kuin joulukuusi ja abs:n toimintahäiriöstä vihjailee. Ja kyseessä lieneepi johtovika koska syttyy välittömästi kun virta-avainta kääntää eikä vasta liikkeelle lähdettäessä niinkuin anturiviallisessa. Tämäkin on taas niitä mielenkiintoisia sähkövikoja kun saattaa mennä päiviäkin että ei pala ja sit taas kun sille päälle sattuu niin killuttaa koko ajan. Samassa yhteydessä pitäisi tarkistella öljyn määrästä herjaavaa vikatilaa, joka sekin on mielenkiintoinen, koska ei anna vikatilaa muutenkuin lämpimällä koneella ja sillekin vain silloin kun olet tunnin verran ajellut, että kone on "oikeasti" lämmennyt eikä vain lämpötilamittarin mukaan lämmin! Kirjoittelempa tänne mitä löytyy ja sanotaan jos jollakin on samanlaista vikaa niin tietää mistä ruveta etsimään.
jos itse ei viitsi
Kyllä viitsis, mutta taitaa mennä noissa sähkötöissä itsellä peukalo keskelle kämmentä.:)
Vaasasta löytyy pulju joka noita tekee jatkuvalla syötöllä
Kyllä tuo tuttu asentaja meinas täällä ylivieskassa korjailla nii ei tartte lähetellä.:)
Mutta orpoa on ilman autoa olla kun ei ole tietoa milloin tulee valmiiksi!
No nyt antautui täällä ABS (ja ESP).
Auto on 3Bg Passatti -05 ja reilu satku ajettu.
Auravallin ylitys oli liikaa ja vikavalot paukahti palamaan. Myös vasempaan jyrkästi käännettäessä valo syttyy. Sammuttamisen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen valo sammuu.
Päällisin puolin johdot on ehjät, joten eppäilen vahvasti jommankumman etupyörän anturin muuttaneen hieman paikkaa.Nyt sitten äärikäännöksissä ja penkan ylityksissä anturi liikahtaa sen verran että vikatila menee päälle.
Oli pyörän koteloissa lunta enemmän kuin VR:n lähiliikenteen junien alustoissa ja varmaan ollut anturin piuha tiukalla lumen seassa.
Nyt sulatin alustan, mutta vika tulee vielä sillointällöin päälle.
Kysymys: Mikähän mahtaa olla anturin oikea etäisyys hammaskehältä?
Jos kokeilis hienosäätää rakotulkilla ja hyvällä tuurilla...
VAG COM:ia ei tietenkään ole joten mutuilla mennään vian selvityksessä.
Mitähän kustantaa se ABS poksi jos se on menny?
Auto on 3Bg Passatti -05 ja reilu satku ajettu.
Auravallin ylitys oli liikaa ja vikavalot paukahti palamaan. Myös vasempaan jyrkästi käännettäessä valo syttyy. Sammuttamisen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen valo sammuu.
Päällisin puolin johdot on ehjät, joten eppäilen vahvasti jommankumman etupyörän anturin muuttaneen hieman paikkaa.Nyt sitten äärikäännöksissä ja penkan ylityksissä anturi liikahtaa sen verran että vikatila menee päälle.
Oli pyörän koteloissa lunta enemmän kuin VR:n lähiliikenteen junien alustoissa ja varmaan ollut anturin piuha tiukalla lumen seassa.
Nyt sulatin alustan, mutta vika tulee vielä sillointällöin päälle.
Kysymys: Mikähän mahtaa olla anturin oikea etäisyys hammaskehältä?
Jos kokeilis hienosäätää rakotulkilla ja hyvällä tuurilla...
VAG COM:ia ei tietenkään ole joten mutuilla mennään vian selvityksessä.
Mitähän kustantaa se ABS poksi jos se on menny?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 13 vierailijaa