Transporter ACV 2.5 TDI ruiskutuspumpun ajoitus

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Taapero
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.1.2010 13:22

Transporter ACV 2.5 TDI ruiskutuspumpun ajoitus

ViestiKirjoittaja Taapero » 17.1.2010 13:30

Tossa ukolta sammus auto tien päälle, ja kun kokeilin niin oli tuo pumpun hihna ihan löysällä, ilmeisesti kiristäjä oli pettäny. Nyt kun vaihdettiin sinne uusi kiristin ja ohjain rulla ja hihna, käännettiin kaikki merkit kohdalleen ja hihna kiinni niin ei edes lupaa lähteä käyntiin. Vai onko tuon niin tarkka sitten siitä ajoituksesta että lähtisi käyntiin? Heittokelloa olen metsästäny että sais sillä katsottua sen mutta näin vkloppuna hieman vaikea saada mistään.

Pientä helppiä olisin vailla...

sike
-
Viestit: 165
Liittynyt: 20.10.2003 17:08

ViestiKirjoittaja sike » 17.1.2010 14:16

Mistä päin suomea meil olis kyllä kello.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.1.2010 16:10

http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=6518

Löysää suutinputkea, tuleeko polttoainetta reilusti suutinputkesta startatessa, jos ei tule niin ei lähde millään asennolla/säädöllä käyntiin.

Taapero
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.1.2010 13:22

ViestiKirjoittaja Taapero » 17.1.2010 16:37

orimattila ja luhtikylä on sijainti. Kyllä sieltä startatessa polttoainetta tulee ihan suihkaus kun avaa suuttimen paastä putkea, en sitten tiedä tuleeko tarpeeks. Mikäs sitten mahtaa olla vikana? Pumppu hajalla?

Kokeilin useampaan kohtaan sitä ajoitusta, siirsin sillain hammas kerrallaan mut ei tapahdu mitään muutosta. Voiko se olla niin pirun tarkka siitä että käy?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 17.1.2010 17:53

Hammas kerralla liikaa, löysää nokan päässä olevaa hammaspyörää ei ole siellä kiilaa, saat pienemmät siirrot. Lisään kohta ohjeet jos auttaisi säädössä.

http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page02
Mene tuolle sivulle, ja avaat tuollaisen tiedoston.
Volkswagen 2.4L Diesel engines: AAB, ACV Engine, disassembling and assembling (eng.)

Taapero
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.1.2010 13:22

pumpusta

ViestiKirjoittaja Taapero » 30.1.2010 17:32

joo, pääsin kiireiltäni taas auton kimppuun, hihnan paikalleen ja löysäsin sen pyörän siittä ja kellon kanssa kääntelin kohdilleen sen ajoituksen. mutta eipä lähde käyntiin, jotenkin tuntuu ettei tuu vaan tarpeeks polttoainetta ku löysää suuttimen päästä putkea, sellainen melko pieni suihkaus.

Pääsekös se kuinka paljon imasemaan ilmaa siitä reiästä minne kello laitetaan?
Vai onkos se sitten pumpussa vika?

jonttuh
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.3.2007 14:54

ViestiKirjoittaja jonttuh » 31.1.2010 17:32

eilen taistelin omani käyntiin ja sahuutti ihan helv#tin kauan kun oli seisonnan aikana päässyt ilmaa linjaan. löysäsin kaikki suuttimien putket ja starttasin aika kauan, kyllä siitä sitten viimein sytty.

Taapero
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.1.2010 13:22

pumpusta

ViestiKirjoittaja Taapero » 1.2.2010 18:35

Ei se nyt kyllä enää ilmasta voi olla kiinni, niin kauan on sahattu, pumppu on ainakin täynnä ainetta. Mut suutinputkia kun aivailee niiin muutamasta tuntuis tulevan suht huonosti ainetta, kaikki putket auki starttailtiin sitä tossa mut ei mitää elonmerkkejä. Savuja tulee pakoputkesta kyllä ja ennakko on 0.60mm säädetty mittakellolla, kun tuntu olevan niin pirun hankala saada siihe 0.55mm mitä mun saamat ohjeet kertoo tarkaksi ennakoksi.

Mikä neuvoksi?
Alkaa usko loppumaan pikkuhiljaa.

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 1.2.2010 21:34

Oisko kuitenkin se rele 107 vai 109 li sammutinsolenoidi vai ajonesto kunpi lie????
Harmaa heikko, Musta rele vahvistettu painos

jonttuh
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.3.2007 14:54

ViestiKirjoittaja jonttuh » 1.2.2010 22:44

mulla oli pumppu kellon mukaan 0.22 pielessä ja säädettiin 0,50 se tänään. hienosti toimii.

Taapero
-
Viestit: 5
Liittynyt: 17.1.2010 13:22

ViestiKirjoittaja Taapero » 5.2.2010 10:48

jees, saatiin auto käymään tossa keskiviikkona ja hienosti pelaa. Pumpun ajoitus oli vaan pikkusen vielä pielessä, näin ensikertalaisena hieman haasteellinen homma tehdä, mutta onnistu kun sain vähä tukea tosta yhdeltä dieseli mieheltä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa