A4 2,5tdi V6 -04 Quattro 132kw

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rokk
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.1.2010 1:14

A4 2,5tdi V6 -04 Quattro 132kw

ViestiKirjoittaja rokk » 15.1.2010 1:18

Kannattaako tommoseen rahojaan sijoittaa. Autolla ajettu n 210tkm. Kuinka todennäköistä on että se kosahtaa?? :D

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.1.2010 8:52

Todennäköistä, mut ei se niin kallista ole korjata kuitenkaan. Halvempaa kuin monien longlife-huollot. -04 malli on nokkien osalta jo hieman paremmassa asemassa.
Pumppu voi ottaa itseensä joskus.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 15.1.2010 8:54

Joskus matematiikkaa opiskelleena, ja todennäköisyyslaskennan kurssin suorittaneena vastaan että on tasan 50% mahdollisuus että kosahtaa. Eli joko kosahtaa tai sitten ei.

Kannattaa kokeilla hakua täällä ja audiclubin puolella, hakusanaksi 2.5tdi.
Iloista luettavaa.

Itselläni on vastaavalla tekniikalla varustettu, -05 kansanauto, mittarissa 249tkm, turbo vaihdettu 230tkm kohdalla, nokat tarkastettu 245tkm kohdalla. Mitään kulumaa ei havaittu.

Mutta edelleen, noin 50% mahdollisuudella tämäkin auto kosahtaa.
Viimeksi muokannut dr_ink, 15.1.2010 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 15.1.2010 13:03

No ei sitä todennäkösyyttä ihan noin yksioikoisesti lasketa. Vaihtoehtoja on kyllä kaksi (kosahtaa tai ei kosahda), mutta ei niiden molempien todennäköisyys ihan sama ole. Mitä kauemmin autolla ajat, sitä todennäkösemmin se kosahtaa. Jos ajat äärettömän kauan, niin 100%:n varmuudella hajoaa. Jos heität kilometrin lenkin ja myyt pois, niin todennäköisyys hajoamiselle on hieman matalampi. Loppujen lopuksi muuttujia taitaa olla sen verran hankala määritellä, että mitään absoluuttista arvoa ei alkuperäiseen kysymykseen taideta saada, mutta

todennäköisesti kestää kauemmin kun ennen -04 valmistetut 2.5 tdi:t,
todennäköisesti kestää vähemmän kuin 1.9 tdi:t,
todennäköisesti kestää kauemmin jos on manuaali ja
todennäköisesti kestää vähemmän jos on automaatti ja askin öljyjen vaihdoista on lintsattu.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 15.1.2010 13:12

Edelleen se todennäköisyys on kuitenkin 50%. Vaikka ajaisit sen kilometrin lenkin, laskelmieni mukaan se joko hajoaa tai ei siinä kilometrin aikana. Turha siitä on niin monimutkaista tehdä ja päätään vaivata turhilla laskeskeluilla.

Over and out!

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.1.2010 13:18

Mikään auto ei ole ikuinen. Jos se hajoaa, sit se hajoaa ja korjataan. Eiks je?

veskola
-
Viestit: 366
Liittynyt: 8.12.2004 13:46
Viesti:

ViestiKirjoittaja veskola » 15.1.2010 14:05

Ei ***tu mitä todennäköisyysneroja :)

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 15.1.2010 14:50

Pelkkien vaihtoehtojen määrästä, joita tässä tapauksessa on kaksi kappaletta, ei voi päätellä niiden todennäköisyyttä. Vai onko lotossakin 50%:n todennäköisyys voittaa 7 oikein, joko voittaa tai sitten ei?

rokk
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 15.1.2010 1:14

ViestiKirjoittaja rokk » 15.1.2010 18:33

Tästä ei ollu nyt taas mitään apua :D

diffas
-
Viestit: 878
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 15.1.2010 18:57

Siis vastaus alkuperäiseen kysymykseen; kannattaako rahojaan sijoittaa ollenkaan autoon?

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 15.1.2010 20:14

Itse uskaltaisin jos olisi varaa laittaa se touhutonni tai kaksi hyllylle odottamaan ja auton 100%:nen liikenteessä olo ei ole vaatimus. Noitahan rupeaa näistä em. syistä kyllä saamaan törkeän halvalla.

Autohan on hyvin rakennettu ja jos sopivasti varustellun löydät niin autoa siitä on todella pitkään. Jos vain se VP44 ja nokat eivät hermostuta. Joillakin nuo vain kestävät, voihan tuossa käydä säkäkin?

En ostaisi lainalla, enkä viimeisillä rahoillani. Jos rahaa on rempata niin ostos voisi olla järkeväkin.

Hain äsken A4 1.9 TDIq avantin ja ennen sitä selailin mobile.de sivustoa. Ekalla sivulla hakutuloksissa oli yksi 1.9 TDI, muut kaikki sahapukilla. Tokalla sivulla jo sentään pari-kolme 1.9 TDI:tä, muuta edelleen V6:ia.

Voisiko veskola laittaa välejä profiilinsa pilkkujen jälkeen ettei vasemmasta sarakkeesta tulisi niin leveä kiitos.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 16.1.2010 10:29

Eihän tuossa enää pitäisi olla nokka ongelmaa koska 02-> nuo koneet on varustettu jo rullakeinuilla eikä laahareille. Pumppuhan noista voi mennä mutta kaikista autoista niitä tyyppivikoja löytyy.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 16.1.2010 18:05

joo ei kannata ostaa. kannattaa hankkia samalla rahalla bussikortti tai ajella taksilla, ei oo pelkoa että omat autot hajoaa. Ei tolle kannata mun mielestä mitenkään allerginen olla, hieno moottori ajella, jos hajoaa niin korjaa. Onhan 1.9 pumppareissakin ollut nokka ongelmaa, uusissa 2.0tdi koneissa siirtopumppuvikoja jne jne, tiedän jopa yhden civicin josta on moottori hajonnut, uskokaa tai älkää.

Ja edelleen, varaa popkornia ja isopullo virvokkeita, kirjoita searchiin 2.5tdi audiclubin puolella ja nauti olostasi.

Ja viitaten tuohon haraldin postaukseen, jos lainalla/osarilla joutuu ostamaan. Silloin kannattaa ehdottomasti ostaa ihan uusi 30keur citroen/kia/peugeot/renault tms ns, järkiauto, saa vielä takuunkin kaupan päälle. Pari vuotta ajelee onnellisena takuunalaisella autolla ja myydessäkin siitä joku voi vielä 8000eur maksaa.

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 17.1.2010 10:49

Kyllä saa uusi tulokas fiksun kuvan tämän foorumin tasosta kaikkine tilastomatematiikkoineen... ;-)

Ei vm. -04 2,5tdi ole enää sen suurempi riski kuin mikään muukaan vaihtoehto. Kaikkiin käytettyihin autoihin sisältyy riskejä ja yksilöiden kunto on kiinni aikaisemmasta omistajasta. Jos auton huoltohistoria on aukoton ja edellinen omistaja on pitänyt muutenkin huolta autosta niin osta vaan.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 17.1.2010 21:31

Kyllä saa uusi tulokas fiksun kuvan tämän foorumin tasosta kaikkine tilastomatematiikkoineen... ;-)


No ainakaan ei saa sitä kuvaa että täällä pipo kiristää ja kaikkea sanomaansa joutuu miettimään. Saa olla niiq aidosti tyhmä juu nou!

Ja tulokkaalle sellaisia terveisiä että, jos auto vaikuttaa asialliselta ja hyvin pidetyltä niin en itse ainakaan näe mitään syytä jättää hankkimatta.

jp_olli
-
Viestit: 52
Liittynyt: 23.7.2003 8:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jp_olli » 17.2.2010 20:21

VP44 ei välttämättä ole enää iso ongelma, kun tulee korjattua noihin ohjainbokseja.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.2.2010 23:17

Joko jp_ollin pitäisi siirtyä tuonne yhteistyökumppaneiden puolelle hyvän asiansa kanssa?

jp_olli
-
Viestit: 52
Liittynyt: 23.7.2003 8:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jp_olli » 20.2.2010 10:14

TDIfreak, kiitos palautteesta.

Eiköhän linkki löydy tuolta puolen piakkoin uudemman kerran. =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa