Vento rengaskeskustelua
Valvoja: ffp jäsenet
Vento rengaskeskustelua
Saa poistaa
Viimeksi muokannut SharoX, 8.11.2010 21:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mulle cabrioon tulossa varmaan ens kesänä 10" levee vanne takse.
Vanteet ovat et 25 ja pari milliä jää tilaa taka-akseliin. Nyt noissa on vielä korkea rengas 225/45 r 17 ,menee vielä sisälle mankelointuun kaareen. Tarkoitus renkaiksi 225/35 r 17.
Kuva mulla on jossain niistä kun olivat syksyllä alla.
Vanteet ovat et 25 ja pari milliä jää tilaa taka-akseliin. Nyt noissa on vielä korkea rengas 225/45 r 17 ,menee vielä sisälle mankelointuun kaareen. Tarkoitus renkaiksi 225/35 r 17.
Kuva mulla on jossain niistä kun olivat syksyllä alla.
Mulla oli 8,5x17 edessä, ja takana 10x17 Ventossa. Et edessä 30 luokkaa muistaakseni, sekä takana 27. Kumit edessä 205/40-17 ja takana 215/40-17. Takakumit veny aika tunteella, oli jopa turhan rumat, mutta muuten ei kyllä mennyt kaarien sisään. Vanne oli kirjaimellisesti tolpassa kiinni, piti tehdä oikeankokoiset spacerit.
Ihan liian isot vanteet Ventoon. :) Kuviakin on jossain..
16" on oikea koko mikäli haluaa korin matalalle jotenkin muutenkin kuin lasikuidulla.
Ihan liian isot vanteet Ventoon. :) Kuviakin on jossain..
16" on oikea koko mikäli haluaa korin matalalle jotenkin muutenkin kuin lasikuidulla.
Joo no toi 215-40-17 on aivan liian pieni 10" leveelle vanteelle. Noilla sun rengastuksilla kehäerokin on jo ihan jäätävä :) Uskon et näytti rumalta.
Itse meinasin pistää tolle 8" leveelle 205-45-17 ja 10" leveelle 235-40-17. Noilla pitäis kehä olla aika lähellä sama ja näyttää viel hyvältä. Etupään vanteisiin ET 30 ja taakse 25.
Takakaaret pitää luultavasti viedä pullistettavaks mut ei se onneks oo mikään kallis toimenpide.
Niin ja kyllä sen noilla 17" vanteillakin saa samaan tasoon tonttiin ku 16" vanteilla. Kaarien pullistus ni se on siinä :)
Itse meinasin pistää tolle 8" leveelle 205-45-17 ja 10" leveelle 235-40-17. Noilla pitäis kehä olla aika lähellä sama ja näyttää viel hyvältä. Etupään vanteisiin ET 30 ja taakse 25.
Takakaaret pitää luultavasti viedä pullistettavaks mut ei se onneks oo mikään kallis toimenpide.
Niin ja kyllä sen noilla 17" vanteillakin saa samaan tasoon tonttiin ku 16" vanteilla. Kaarien pullistus ni se on siinä :)
215/40 r17 on jopa halkaisiltaan suurempi kuin alkuperäinen koko. Kyllä isoillakin vanteilla saa tontiin , nyt vielä cabriossa 205/35 r 18 joka on pienempi kuin 215/40 r17.
Tarviit kyllä pienempää renkasta. Noi rengaskoot mitä laitoit on 16":lle sopivat kehältään. Ainakin jos meinaat madaltaa vähäänkään.
Tosin esim 225/45 r17 ja 205/50 r 17 mahtuu pyörimään mutta aika maasturi on ja pysty kauheesti tiputtaa, Kokeiltu on. Tosin madallusmulla on mitä sattuu kun on ilmabägit.
Tarviit kyllä pienempää renkasta. Noi rengaskoot mitä laitoit on 16":lle sopivat kehältään. Ainakin jos meinaat madaltaa vähäänkään.
Tosin esim 225/45 r17 ja 205/50 r 17 mahtuu pyörimään mutta aika maasturi on ja pysty kauheesti tiputtaa, Kokeiltu on. Tosin madallusmulla on mitä sattuu kun on ilmabägit.
8" leveälle 205-45-17 on aikas passeli ja tuohon 10" 235-40-17. Näillä se rengastus näyttää hyvältä. Kyllä tällä rengastuksellakin saa auton ihan tarpeeksi tonttiin. En sitä ajatellutkaan laskea nuolemaan maata. Hillitysti mut vähän enemmän :)
Lopuksi tarvii sit aina miettiä et kun mä esimerkiksi laitan noi gummikoot noille vanteille ni molemmat venyy siihen päälle paljon ja kehä pienenee. Edessä ei nyt niin paljoa ku takana.
Lopuksi tarvii sit aina miettiä et kun mä esimerkiksi laitan noi gummikoot noille vanteille ni molemmat venyy siihen päälle paljon ja kehä pienenee. Edessä ei nyt niin paljoa ku takana.
Siihen pyrin että vanteiden reuna tulis about sentin ulos kaaresta edessä ja takana(näyttää hyvältä kun kumi on pinkeenä päällä).
Jos tämänkin kriteerin haluaa toteutuvan, etuvanteisiin kannattaa ottaa kapeampi esim. 195/40/17. Itselläni oli aikoinaan kakkiksessa ja Ventossa 8x17 pyörät 205/40 renkailla, eikä yhdistelmää voinut kyllä "venytetyiksi" kutsua.
Eteen 195/40/17 (halkaisija 588 mm, kehä 1846mm),
taakse AnttiL:n mainitsema 225/35 (halkaisija 589 mm, kehä 1849 mm)
voisi olla passeli yhdistelmä.
molemmat venyy siihen päälle paljon ja kehä pienenee
Korkealla profiililla voi paikata puuttuvaa renkaan leveyttä, mutta en usko, että renkaan runko antaa kehän pienentyä (?).
Halkaisijat ja renkaiden ympärysmitat on laskettu Vannetukun rengaslaskurilla.
Viimeksi muokannut jii_bee, 13.1.2010 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siis en tuolla hakenut sitä et vanteiden ja renkaiden pitäis olla ihan tappiin asti "gyntterit". Tarkoitin että vanteen reuna voisi tulla about sentin ulos ja rengas myös tulis vähän siinä ohessa. Kunhan kuvio jää sisälle ni ei kissalan pojat käy heti kiinni. Laittomathan ne silti on kun renkaat on liian kapeat noille vanteille Siten en meinannut venyttää et vanteen ja renkaan reunas on sentin väli.
Itsellä on ollut 205-45-17 renkaita 8" leveillä vanteilla ja on tullut sopiva gynter look. Sekin on aivan renkaan merkistä kiinni et mitä laittaa. Joissakin on löysempi runko, joissakin on pyöreäolkainen reunus ja joissakin aika jyrkkä reuna. Nämä asiat vaikuttaa siihen miten se kumi istuu siihen vanteelle. Kiinalaisissa renkaissa on yleensä se ongelma että ne ei veny yhtään. Ovat aivan pelkkää paskaa ja runko on ku kallio :D on myös kovarunkoisia merkkirenkaita.
Tiedän kyllä nuo kehäerot ym kun olen rengasliikkeessä ollut jo pitkään töissä. Halusin vaan täällä kysellä et millaisella ET:llä porukka on tollasia pistänyt ventoon.
Itsellä on ollut 205-45-17 renkaita 8" leveillä vanteilla ja on tullut sopiva gynter look. Sekin on aivan renkaan merkistä kiinni et mitä laittaa. Joissakin on löysempi runko, joissakin on pyöreäolkainen reunus ja joissakin aika jyrkkä reuna. Nämä asiat vaikuttaa siihen miten se kumi istuu siihen vanteelle. Kiinalaisissa renkaissa on yleensä se ongelma että ne ei veny yhtään. Ovat aivan pelkkää paskaa ja runko on ku kallio :D on myös kovarunkoisia merkkirenkaita.
Tiedän kyllä nuo kehäerot ym kun olen rengasliikkeessä ollut jo pitkään töissä. Halusin vaan täällä kysellä et millaisella ET:llä porukka on tollasia pistänyt ventoon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”