Yleistä pähkäilyä poltto-aineen kulutus mittauksesta...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Yleistä pähkäilyä poltto-aineen kulutus mittauksesta...
Tunnetusti nämä VAG Tdi:t ovat erittäin taloudellisia.Olen alusta asti pitänyt tarkkaa kirjaa tankkauksista ja myöhemmin siirsin vihkosen tiedot tankkaus.comiin.
Seuraavia kysymyksiä tuli mieleen tankkaustavoista.Itse toimin seuraavasti:Tankkaan aina samalla asemalla,samalla mittarilla ja tietenkin auto samoin päin.Pistooli reikeliin ja kahva pohjaan,siiten kun katkasee ensimmäisen kerran niin 5 sekunnin tauko ja taas kahva pohjaan kunnes katkaisee.Tämän toistan 5 kertaa.
Edellinen (diesel) kulkineeni tuli tunnetuksi erittäin vaikeasta tankkauksesta,olen joskus tankannut 70l tankkiin yli 80 litraa...Siinä alkaa jo kulutusmittaus oleen aikas epätarkkaa.
Nyt kun kävin paskatilla tankilla niin koitin saada piripintaan tankin.Siinähän on se pieni muovitappi vasemmalla täyttöputken aukossa.Ilmeisesti jokin paisuntatilan venttiili? Sitä kun paineli että ilmat sihahti pois niin sai aina pinnan laskemaan.Tässä tulee vain se ongelma että mittarista lopuu aika ennenkuin saa piripintaan tankattua.
Kysymys kuuluupi että kuinka tarkkoina pidätte kulutusmittauksianne? Ja millä eri tavoin toimitte tankkaamisen suhteen?
Seuraavia kysymyksiä tuli mieleen tankkaustavoista.Itse toimin seuraavasti:Tankkaan aina samalla asemalla,samalla mittarilla ja tietenkin auto samoin päin.Pistooli reikeliin ja kahva pohjaan,siiten kun katkasee ensimmäisen kerran niin 5 sekunnin tauko ja taas kahva pohjaan kunnes katkaisee.Tämän toistan 5 kertaa.
Edellinen (diesel) kulkineeni tuli tunnetuksi erittäin vaikeasta tankkauksesta,olen joskus tankannut 70l tankkiin yli 80 litraa...Siinä alkaa jo kulutusmittaus oleen aikas epätarkkaa.
Nyt kun kävin paskatilla tankilla niin koitin saada piripintaan tankin.Siinähän on se pieni muovitappi vasemmalla täyttöputken aukossa.Ilmeisesti jokin paisuntatilan venttiili? Sitä kun paineli että ilmat sihahti pois niin sai aina pinnan laskemaan.Tässä tulee vain se ongelma että mittarista lopuu aika ennenkuin saa piripintaan tankattua.
Kysymys kuuluupi että kuinka tarkkoina pidätte kulutusmittauksianne? Ja millä eri tavoin toimitte tankkaamisen suhteen?
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
No joo,ehkä huono aihe...Tuossa vaan olen alkanut miettimään asiaa kun lueskelee noita kulutuslukemia mitä porukat tälläkin foorumilla ilmoittelee...Että nyt vei 1,5 desiä enemmän kun oli se ja se anturi rikki tms...Ja kyllä se mahdollisimman tarkka kulutuslukema kiinnostaa kun sattuu olemaan pers'aukinen duunari.
Niin ja se edellinen vaikeasti tankattava peli oli vanhempikorinen Transit.Sinne todellakin meni yli 80l ja tankin tilavuudeksi ilmoitetaan 70l.
Pidin tätä foorumia erittäin tasokkaana jossa saa ihan asiallisia vastauksia...Olin näköjään väärässä...
Niin ja se edellinen vaikeasti tankattava peli oli vanhempikorinen Transit.Sinne todellakin meni yli 80l ja tankin tilavuudeksi ilmoitetaan 70l.
Pidin tätä foorumia erittäin tasokkaana jossa saa ihan asiallisia vastauksia...Olin näköjään väärässä...
Niin minäkin luulin tätä tasokkaaksi, mutta kaiken maailman pilkunviilaajat ja millilitra mittaajat höpöttävät joutavia.
Eikä tuossa kyselyssä mitään ihmettä ole, mutta toi tankkaaminen sun tapauksessa kuulostaa jo sairaalloiselta.
En todellakaan ymmärrä tämänlaista toimintaa, mutta ei kai mun tarttekkaan. =)
Tai sitten se että tulet kertomaan tänne tapasi tankata aina samalla tavalla noinkin tarkkaan häiritsee mun suppeaa mieltä...
No annetaapa olla ja jatketaan.
Itselle riittää myös kulutusmittarin lukemat. Olen persaukinen työtön.
Eikä tuossa kyselyssä mitään ihmettä ole, mutta toi tankkaaminen sun tapauksessa kuulostaa jo sairaalloiselta.
Tankkaan aina samalla asemalla,samalla mittarilla ja tietenkin auto samoin päin.Pistooli reikeliin ja kahva pohjaan,siiten kun katkasee ensimmäisen kerran niin 5 sekunnin tauko ja taas kahva pohjaan kunnes katkaisee.Tämän toistan 5 kertaa.
En todellakaan ymmärrä tämänlaista toimintaa, mutta ei kai mun tarttekkaan. =)
Tai sitten se että tulet kertomaan tänne tapasi tankata aina samalla tavalla noinkin tarkkaan häiritsee mun suppeaa mieltä...
No annetaapa olla ja jatketaan.
Itselle riittää myös kulutusmittarin lukemat. Olen persaukinen työtön.
Viimeksi muokannut hb81, 12.1.2010 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
pääsääntöisesti samalla asemalla ja samalla mittarilla ja auto samoinpäin. lopetan kyllä tankkauksen heti ensimmäiseen pistoolin naksuun ja tiristelen pistoolista tipat tankkiin ettei keittimen kylki paskaannu. tuon tarkempaa tapaa tuskin tarvii?
nim. 2005 vuodesta täytellyt tankkaustietoja tankkaus.com palveluun nykyisestä autolla.
nim. 2005 vuodesta täytellyt tankkaustietoja tankkaus.com palveluun nykyisestä autolla.
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Tarkennan eli juurikin tuota tarkoitin että missä vaiheessa kukin lopettaa tankkauksen kun ns. täyteen ottaa.Että jäisi jokin järkevä mittatarkkuus jos kulutuksia seuraa.Jos saa meneen ihan täyteen ja seuraavalla kerralla lopettaa heti kun pistooli katkaisee niin siinähän tulee useamman litran heitto joka heijastuu tietenkin kulutusmittaukseen.
Ja kun näissä tdi vekotimissa on noita antureita sun muita kikkareita jotka rikkoutuessaan vaikuttaa moottorin toimintaan ja usein myös kulutukseen.Se on ainakin minulla isoin syy miksi kulutusta seuraan...
Ja ettei mene ihan vittuiluksi ja muutenkin pään rääpimiseksi nuo minun "sairaat" tankkaustapani niin sairas oikeasti olen,ei sen vian tarvitse iso olla kun se on korvien välissä...Tosin käyn tankilla 2-3 kertaa kuussa joten sen kestää kun lääkitys on kohdallaan
Ja kun näissä tdi vekotimissa on noita antureita sun muita kikkareita jotka rikkoutuessaan vaikuttaa moottorin toimintaan ja usein myös kulutukseen.Se on ainakin minulla isoin syy miksi kulutusta seuraan...
Ja ettei mene ihan vittuiluksi ja muutenkin pään rääpimiseksi nuo minun "sairaat" tankkaustapani niin sairas oikeasti olen,ei sen vian tarvitse iso olla kun se on korvien välissä...Tosin käyn tankilla 2-3 kertaa kuussa joten sen kestää kun lääkitys on kohdallaan
Jos nyt ruvetaan tutkiskelemaan asiaa syvällisemmin, kuinka tarkkoja asemien mittarit mahtaa olla?
Ei tankkia saakkaan täyteen jos heti lopettaa kun tankkauspistooli on katkaissut polttoaineen virtauksen, yleensä johtuu siitä että tankista "kuohahtaa" täyttöputkea pitkin polttoainetta kun kaikki ilma ei pääse niin nopeasti pois kuin pitäisi...
Eikai sun tarvikkaan. Jätät vaan postaamatta jos ei aihe sua kiinnosta :D
Ei tankkia saakkaan täyteen jos heti lopettaa kun tankkauspistooli on katkaissut polttoaineen virtauksen, yleensä johtuu siitä että tankista "kuohahtaa" täyttöputkea pitkin polttoainetta kun kaikki ilma ei pääse niin nopeasti pois kuin pitäisi...
En todellakaan ymmärrä tämänlaista toimintaa, mutta ei kai mun tarttekkaan. =)
Eikai sun tarvikkaan. Jätät vaan postaamatta jos ei aihe sua kiinnosta :D
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Kummaa vittuilua asiallisesti ja ymmärrettävästi kirjoitetusta topicista. Jokainen tallaa tyylillillään. Toiset käyttää aikaansa jälkiasennus kaistanvaihtovilkkujen, xenoneiden, vakkareiden, polttoainelämmittimien ja/tai alustasarjojen etsimiseen/asentamiseen sekä niistä keskustelemiseen ja toisten ratkaisuille vittuilemiseen foorumeilla. Toiset kirjaa ylös tankkauksiaan.
Itse olen syöttänyt omista autoista tankkaukset tankkaus.comiin jo vuodesta 2003(?) ja paria vuotta myöhemmin myöskin emännän autoista.
Tankkaan missä sattuu polttoainetta tarvimaan ja aika useasti tulee samasta mittarista tankattua. Eron huomaa asemien välillä, että toisaalla joutuu 4-5 kertaa antaa pistoolin naksahtaa, että saa tankin täyteen. Toisaalla taas tankki tulee riittävän täyteen jo ekalla naksulla. Ajotietokone kertoo litran parin tarkkuudella jäljellä olevan polttoaineen määrän, niin siitäkin voi laskeskella paljonko ainetta pitäisi mennä. Muuten ei sitte paranekaan ajotietokoneen kulutuslukemiin luottaa, näyttää reilua litraa pienempää kulutusta kuin todellinen. Näillä kylmillä keleillä pari kolmekin litraa heitto.
Tuloksista voi analysoida esim. miten rikkinäinen termostaatti vaikuttaa ilmojen kylmetessä kulutukseen, talvinopeusrajoitusten astuminen voimaan kesäkeleillä pienentää kulutusta yms.
P.S. Olen keskustellut tällä foorumilla myös jälkiasenteisista vakkareista, alustoista ja webastoista
Itse olen syöttänyt omista autoista tankkaukset tankkaus.comiin jo vuodesta 2003(?) ja paria vuotta myöhemmin myöskin emännän autoista.
Tankkaan missä sattuu polttoainetta tarvimaan ja aika useasti tulee samasta mittarista tankattua. Eron huomaa asemien välillä, että toisaalla joutuu 4-5 kertaa antaa pistoolin naksahtaa, että saa tankin täyteen. Toisaalla taas tankki tulee riittävän täyteen jo ekalla naksulla. Ajotietokone kertoo litran parin tarkkuudella jäljellä olevan polttoaineen määrän, niin siitäkin voi laskeskella paljonko ainetta pitäisi mennä. Muuten ei sitte paranekaan ajotietokoneen kulutuslukemiin luottaa, näyttää reilua litraa pienempää kulutusta kuin todellinen. Näillä kylmillä keleillä pari kolmekin litraa heitto.
Tuloksista voi analysoida esim. miten rikkinäinen termostaatti vaikuttaa ilmojen kylmetessä kulutukseen, talvinopeusrajoitusten astuminen voimaan kesäkeleillä pienentää kulutusta yms.
P.S. Olen keskustellut tällä foorumilla myös jälkiasenteisista vakkareista, alustoista ja webastoista
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Jaakko,kiitokset asiallisesta vastauksesta....Samoja asioita ajoin takaa.Itselläni on vain sen verran vanhempi peli (-94) että siinä ei ole ajotietokonetta josta voisi suoraan verrata kulutuksia.
Ihmettelin tuossa jokun aika sitten kun kuukauden keskikulutus pompsahti yli litran.Ajattelin ekana että talvipyörät+eberin käyttö tekeen sen.Sitten otin jonkun remontin yhteydessä etupuskurin pois ja huomasin että välijäähdytin on märkänä öljystä.Tarkenmpi tutkimus osoitti että muovipääty halki.Onneksi oli erästä "ihmeliimaa" tarjolla jolla sain halkeaman korjattua.Ja kyllä sen kulutuksessa huomasi että paineet alkoi pysyyn sisällä.
Kai sitä vähän meikäläisessä pedantin vikaa on....Tosin eräs ex-kumppani järjesti liinavaate kaapissa kaikki lakanat yms väri järjestykseen mikä minusta tuntui "sairaalta"...No,minä pidän kirjaa tankkauksista ja laskeskelen kulutuksia mitä taas jotkut pitää sairaana.
Hälläkö väliä,hulluna on kiva olla
Ihmettelin tuossa jokun aika sitten kun kuukauden keskikulutus pompsahti yli litran.Ajattelin ekana että talvipyörät+eberin käyttö tekeen sen.Sitten otin jonkun remontin yhteydessä etupuskurin pois ja huomasin että välijäähdytin on märkänä öljystä.Tarkenmpi tutkimus osoitti että muovipääty halki.Onneksi oli erästä "ihmeliimaa" tarjolla jolla sain halkeaman korjattua.Ja kyllä sen kulutuksessa huomasi että paineet alkoi pysyyn sisällä.
Kai sitä vähän meikäläisessä pedantin vikaa on....Tosin eräs ex-kumppani järjesti liinavaate kaapissa kaikki lakanat yms väri järjestykseen mikä minusta tuntui "sairaalta"...No,minä pidän kirjaa tankkauksista ja laskeskelen kulutuksia mitä taas jotkut pitää sairaana.
Hälläkö väliä,hulluna on kiva olla
Tarkennan eli juurikin tuota tarkoitin että missä vaiheessa kukin lopettaa tankkauksen kun ns. täyteen ottaa.Että jäisi jokin järkevä mittatarkkuus jos kulutuksia seuraa.Jos saa meneen ihan täyteen ja seuraavalla kerralla lopettaa heti kun pistooli katkaisee niin siinähän tulee useamman litran heitto joka heijastuu tietenkin kulutusmittaukseen.
Kyllä minäkin seuraan kulutusta ja käytän tankkaus.comia ,mutta ei tällä ole kulutuksen seurantaan mitään merkitystä että tankkasinko nyt 3 litraa vähemmän kuin viimekerralla.
Keskiarvo kulutuksesta lasketaan kuitenkin sen mukaan paljonko sinne on tankattu ja paljonko sillä on ajettu.Ei sillä että paljonko tankkasin nyt ja paljonko edelliskerralla.
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Se on totta kun esim. kuukauden keskiarvoa seuraa niin ihan sama miten tankkaa kunhan kuukauden kokonaislitrat ja kilometrit ovat tiedossa.Ja mielemmin niin että kuun viimeinen päivä täyteen---välissä tankkauksia miten sattuu,litrat ylös---taas kuun viimeinen päivä täyteen ja kilsat ylös.
Mutta jos yhden tankillisen kulutusta laskeskelee ja haluaan mahdollisimman tarkan tuloksen niin siinä saa olla tarkkana että tankki tulee täytettyä samanlailla jotta ei nyt monen litran heittoa tule.
Mutta ei tässä nyt mitään hiuksia ole tarkoitus lähteä halkomaan vaikka siltä tuntuukin....
Yllättävän paljon on eroja eri merkkisten dieseleiden tankkaamisen kanssa,esim. työautona mulla on C5 Shitikka ja siinä saa tankin täytetty aikas helpolla ihan piripintaan,niin ettei se enään laske siitä vaikkapa sen aikana kun käy kahvilla tankkauksen jälkeen.
Mutta jos yhden tankillisen kulutusta laskeskelee ja haluaan mahdollisimman tarkan tuloksen niin siinä saa olla tarkkana että tankki tulee täytettyä samanlailla jotta ei nyt monen litran heittoa tule.
Mutta ei tässä nyt mitään hiuksia ole tarkoitus lähteä halkomaan vaikka siltä tuntuukin....
Yllättävän paljon on eroja eri merkkisten dieseleiden tankkaamisen kanssa,esim. työautona mulla on C5 Shitikka ja siinä saa tankin täytetty aikas helpolla ihan piripintaan,niin ettei se enään laske siitä vaikkapa sen aikana kun käy kahvilla tankkauksen jälkeen.
jos tankillisella päästää semmoset 800km menemään ja tankkaus on luokka 50 litraa niin voiko kovin isoja heittoja olla tankkauksen tekemässä erossa, ei kyllä ymmärrä.
toki jos pitää tietää tietää just millilitralleen absoluuttinen kulutus joka kerta niin kansii ehkä miettiä joko ajotietokoneen laittoa autoon tai kotona desimitalla tankaamista ja elämän hankkimista.
omissa olen tankannut mistä sattuu ja miten satuu välillä foliohatun kanssa ja ilmankin, tankkaus tietoja on tullut syötettyä jostain 2004 lähtien ylös tankkaus.comiin autojakin on ollut vissiin 4 ja yksi mp. kulutuserot on tulleet kohtuu selviksi aina. autoilla oon aina tankannut kunnes ensimmäisen kerran napsahtaa joskus jopa vähän eli.
pyörällä se on toki melko tarkka kun sitä tahtoo valuttaa täyteen ja kun pinnan näkee silmällä ja tankkaus määrä on luokassa 17 litraa kerta niin tahtoopi 6-7 ltr kululla ottaa sillai että riittää mahdollisimman pitkään.
toki jos pitää tietää tietää just millilitralleen absoluuttinen kulutus joka kerta niin kansii ehkä miettiä joko ajotietokoneen laittoa autoon tai kotona desimitalla tankaamista ja elämän hankkimista.
omissa olen tankannut mistä sattuu ja miten satuu välillä foliohatun kanssa ja ilmankin, tankkaus tietoja on tullut syötettyä jostain 2004 lähtien ylös tankkaus.comiin autojakin on ollut vissiin 4 ja yksi mp. kulutuserot on tulleet kohtuu selviksi aina. autoilla oon aina tankannut kunnes ensimmäisen kerran napsahtaa joskus jopa vähän eli.
pyörällä se on toki melko tarkka kun sitä tahtoo valuttaa täyteen ja kun pinnan näkee silmällä ja tankkaus määrä on luokassa 17 litraa kerta niin tahtoopi 6-7 ltr kululla ottaa sillai että riittää mahdollisimman pitkään.
Mielenkiintoinen aihe, itse seuraan noita kanssa, osittain juurikin kulutuksen / vikojen takia ja osin ihan mielennkiinnosta. Huvinsa kullakin. Tosin bensa autoilla, en tiiä miten mahdun tähän ketjuun... ;-)
xls tiedostoon noita laittelen ja siihenhän saa vaikka mitä hilavitkuttimia mukaan jos haluaa / osaa, itse en juuri osaa.
Samalla laitan myös litra hinnan ylös ja siitä ekseli piirtää kuvaa, miten hinnat on muuttuneet ajankuluessa.
Se litran puuttuminen tankkauksesta saa aikaa 850km ajolla / 55l bensalla ~1dl muutoksen kulutuslukemassa.
Vakavalla mielellä kärjistäen, vaikkei uskois:
Niin ja tietysti miten mittarivirhe ylipäätää rengas koon / paineenvaihteluluiden takia vaikuttaa kertyneisiin kilometreihin ja sitä kauttaa kulutuslukemiin..
Pitäs käydä ajamassa noihin nopeusnäyttöihin talvi ja kesärenkailla.
Ja tosiaan se bensa aseman mittarivirhe vielä.
Näistä tietysti pitäs saada väännettyä korjatut luvut ekseliin jos haluaa absoluuttisia arvoja.
xls tiedostoon noita laittelen ja siihenhän saa vaikka mitä hilavitkuttimia mukaan jos haluaa / osaa, itse en juuri osaa.
Samalla laitan myös litra hinnan ylös ja siitä ekseli piirtää kuvaa, miten hinnat on muuttuneet ajankuluessa.
Se litran puuttuminen tankkauksesta saa aikaa 850km ajolla / 55l bensalla ~1dl muutoksen kulutuslukemassa.
Vakavalla mielellä kärjistäen, vaikkei uskois:
Niin ja tietysti miten mittarivirhe ylipäätää rengas koon / paineenvaihteluluiden takia vaikuttaa kertyneisiin kilometreihin ja sitä kauttaa kulutuslukemiin..
Pitäs käydä ajamassa noihin nopeusnäyttöihin talvi ja kesärenkailla.
Ja tosiaan se bensa aseman mittarivirhe vielä.
Näistä tietysti pitäs saada väännettyä korjatut luvut ekseliin jos haluaa absoluuttisia arvoja.
-
- -
- Viestit: 199
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Eihän sitä absoluuttista kulutusta voi oikeen saada kuin virtausmittarilla tai erillisellä irtotankilla esim. perämoottorin tankki.Ja kaikkihan vaikuttaa aina kaikkeen...
Eikös noi asemien mittarit ole vakautettu,muistaakseni vakaus koskee 5 litraa ja siitä yli meneviä litroja...
Mainitsen nyt vielä että en nyt mitään pilkuntarkkaa kulutusmittausta ole hakemassa vaan kiinnostaa että miten muut seurailee kulutuksia ja miten eri olosuhteet ja tekijät vaikuttavat mittauksiin.
Eikös noi asemien mittarit ole vakautettu,muistaakseni vakaus koskee 5 litraa ja siitä yli meneviä litroja...
Mainitsen nyt vielä että en nyt mitään pilkuntarkkaa kulutusmittausta ole hakemassa vaan kiinnostaa että miten muut seurailee kulutuksia ja miten eri olosuhteet ja tekijät vaikuttavat mittauksiin.
Joo, bensa-asemien mittareissa ei pitäisi olla kovin suuria heittoja. Nehän tarkastetaan aika tiheästi. Samoin kuin torimyyjien kapat jne.
Itse olen ollut siinä käsityksessä, ettei ole mitään hyötyä naksutella pistoolilla monta kertaa. ainakin bensa-autossa jo ehtii siinä naksuttelun aikana haihtua enemmän kuin sinne menee lisää tavaraa sisään. Ekasta napsusta riittää tarkkuudeksi. Ja tankkaus-comiin on syötetty nyt reilun vuoden ajan. Kylä eniten näyttävät vaikuttavan q-kelit ja ajojen jakautuminen kaupunki/maanite. Joissain kuukausissa on yllättävnkin pieniä kulutuksia, kun on ollut paljon reissua.
Sitäpaitsi bensa maksaa aina smana verran, koska kaikki menee, mitä sinne tankkiin kaataa...
Itse olen ollut siinä käsityksessä, ettei ole mitään hyötyä naksutella pistoolilla monta kertaa. ainakin bensa-autossa jo ehtii siinä naksuttelun aikana haihtua enemmän kuin sinne menee lisää tavaraa sisään. Ekasta napsusta riittää tarkkuudeksi. Ja tankkaus-comiin on syötetty nyt reilun vuoden ajan. Kylä eniten näyttävät vaikuttavan q-kelit ja ajojen jakautuminen kaupunki/maanite. Joissain kuukausissa on yllättävnkin pieniä kulutuksia, kun on ollut paljon reissua.
Sitäpaitsi bensa maksaa aina smana verran, koska kaikki menee, mitä sinne tankkiin kaataa...
Cordoban tankin kooksi ilmoitetaan myöskin 47 litraa, olen tankannut autoon kuitenkin parhaillaan jopa 55 litraa. Painamalla tankin aukon suussa olevaa ilmausnappia, tankkiin mahtuu 10 litraa lisää siihen nähden jos sitä ei paina. Tankatessa kuulee äänestä (ja näkee litramäärästä, suhteessa polttoainemittarin asentoon ennen tankkausta) milloin tankki alkaa täyttymään --> liipaisimesta hölläystä ettei vahingossakaan roiskahda polttoainetta ulos, ja sen jälkeen napukka pohjaan ja hiljakseen lorottelua viimeset 10 litraa niin kauan että polttoaineentaso tulee täyttöaukon reunalle. Tällä on menty viimeiset 150 tkm tuolla autolla.
Timangiin ei paljoa mahdu, ekoja kertoja kun tankkasin ja polttoainemittari hivutteli E:tä, syötin löpökioskiin 30e. 22.5 litraa meni, jolloin tankki täyttyi piripintaan ja vielä jäi euro jäljelle. Jatkuvaan saa olla tankkaamassa :D
Tankillisellä (tankkausmäärä yleensä 50-53 litraa) köröttelee yleensä sen 800-850km painavajalkaista seko-ajoa. 100:n vauhtia maantiellä tuolla ajelisi tonnin, mutta eihän sitä tohdi kun joutua pittää, aika on rahaa ja polttoaine toistaiseksi vielä järkihinnoissa.
Timangiin ei paljoa mahdu, ekoja kertoja kun tankkasin ja polttoainemittari hivutteli E:tä, syötin löpökioskiin 30e. 22.5 litraa meni, jolloin tankki täyttyi piripintaan ja vielä jäi euro jäljelle. Jatkuvaan saa olla tankkaamassa :D
Tankillisellä (tankkausmäärä yleensä 50-53 litraa) köröttelee yleensä sen 800-850km painavajalkaista seko-ajoa. 100:n vauhtia maantiellä tuolla ajelisi tonnin, mutta eihän sitä tohdi kun joutua pittää, aika on rahaa ja polttoaine toistaiseksi vielä järkihinnoissa.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Vakavalla mielellä kärjistäen, vaikkei uskois:
Niin ja tietysti miten mittarivirhe ylipäätää rengas koon / paineenvaihteluluiden takia vaikuttaa kertyneisiin kilometreihin ja sitä kauttaa kulutuslukemiin..
Pitäs käydä ajamassa noihin nopeusnäyttöihin talvi ja kesärenkailla.
Ja tosiaan se bensa aseman mittarivirhe vielä.
Kannattaa sitten ajaa siihen samaan nopeusnäyttöön molemmilla, koska helposti useampi km/h eroa eri näytöille samalla vauhdilla ajaessa. Eivät todellakaan ole erityisen tarkkoja. Ei muutaku mamman mittanauhalla mittaamaan vierintäkehä kummista ja laskeskelemaan. Bensamittareissa en usko paljoa virheitä olevan, mutta paikka toki vaikuttaa paljon. Kuinka paljon kallellaan mihinkäkin suuntaa ja kuinka herkästi pistooli katkaisee jne. Itse en tosin kulutusta pahemmin omassa autossa ynnäile. Niin kauan ku sitä letkusta saa niin antaa mennä vaan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa