J2 nop.mittari/laatikon pään kiinnitys
Valvoja: ffp jäsenet
J2 nop.mittari/laatikon pään kiinnitys
Eli autona -88 Jetta, 1.6td koneella. Mittarinvaijeri meni poikki, hain uuden ja lykkäsin paikalle, mittari ei inahdakkaan. Koska mittarin päässä vika tuskin on, epäilisin että laitoin sen laatikkoon jotenkin väärin. Sehän vain lykätään sinne, kyllä ainakin tuntu kuin se olis mennyt johonkin "koloon" tms. Vaijerihan oli sillä peltilevy/13mm pultti kiinnityksellä. Mitä tein väärin?
Jaahas.. Eli sit vissiin on se ratas tippunu laatikkoon. Onko odotettavissa ongelmia sen vuoksi? Eli onko siitä jotain haittaa kun se leviää sinne lootaan, vai pitäiskö asiasta sen takia huolestua? Mitä nyt sit seuraavaks?
Edittiä: Millanenkohan tuo laatikon pohja on, tai siis millain ne rattaat siä on, meinaan jos laskis öljyt ulos niin saattaskohan se rataskin samalla tulla, sehän kun melkovarmasti siä jossain pohjalla pyörii..
Edittiä: Millanenkohan tuo laatikon pohja on, tai siis millain ne rattaat siä on, meinaan jos laskis öljyt ulos niin saattaskohan se rataskin samalla tulla, sehän kun melkovarmasti siä jossain pohjalla pyörii..
Viimeksi muokannut hiksi, 21.5.2006 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eipäs tullu se ratas sen uuden vaijerin mukana toisin kun luulin..no enpä oo tarvinu vielä uutta vaijeria ostaa..käy ostaa ratas siihen päähän ja kokeile alkaako toimimaan,en tiiä pystyykö se ratas hajottaa mitä mut kuulema vaihteet voi mennä juntturaan yms.viisaammat valaiskoon.mut kato nyt vielä ettei se oo puona mihinkään asennuspaikan ympäristöön.poishan sitä ei taida saada kuin lootan halkaisemalla
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
Jaha, kokemuksia on tuosta muovirattaan tippumisesta lootaan..
Eli lootaan putosi, ajattelin että olkoon siellä. Kyselin kuitenkin vähän tietävämmiltä, niin tuumasivat että hajoaa laatikko kun sopivasti käy. Jos vetää laatikon jumiin niin se on pientä, on tullut laatikosta entinenkin joskus tuon takia. Kaivoin sitten käytännön gynekologian opeilla sen sieltä laatikosta pois siitä vaijerinreijästä kopeloimalla, pitkänokkaiset pihdit apuna. Ennen ei kyllä kopeloitavat kolot ole syöneet nahkoja pois sormista, tuossa kolossa oli aika terävät reunat niin oli aika tuskaa se rassaaminen, mutta onnistui se sitten lopulta saada pois sieltä.
Toinen vaihtoehto olisi ollut irrottaa laatikko, ja joko purkaa tai sitten lämmittää ja sulattaa se muoviratas ja valuttaa öljyntäyttöreijästä tai mittarivaijerin reijästä sulana pihalle.
Eli lootaan putosi, ajattelin että olkoon siellä. Kyselin kuitenkin vähän tietävämmiltä, niin tuumasivat että hajoaa laatikko kun sopivasti käy. Jos vetää laatikon jumiin niin se on pientä, on tullut laatikosta entinenkin joskus tuon takia. Kaivoin sitten käytännön gynekologian opeilla sen sieltä laatikosta pois siitä vaijerinreijästä kopeloimalla, pitkänokkaiset pihdit apuna. Ennen ei kyllä kopeloitavat kolot ole syöneet nahkoja pois sormista, tuossa kolossa oli aika terävät reunat niin oli aika tuskaa se rassaaminen, mutta onnistui se sitten lopulta saada pois sieltä.
Toinen vaihtoehto olisi ollut irrottaa laatikko, ja joko purkaa tai sitten lämmittää ja sulattaa se muoviratas ja valuttaa öljyntäyttöreijästä tai mittarivaijerin reijästä sulana pihalle.
Niin kyllä se minullakin meni reipas puoli tuntia kaivellessa sitä rissaa sieltä pihalle, ja siis koko ajan sormi reijässä... kellui öljyssä se hammaspyörä muistaakseni, laatikko oli aika täynnä öljyä ja auto rinteessä keula ylhäällä niin aika hyvin tuli sinne mittarivaijerin reijälle se osa. Se reikä on kyllä nin pieni että hankalaa se sitäkautta on poistaa.
Hyvä kikka tuo ylämäki, sillä ja tajuttomalla kierrättelyllä ja vaihteitten rämppäämisellä sain sen rattaan pari kertaa sormituntumalle, mutta ulos en sitä saanut, ja miksi? Koska se on väärinpäin, eli niin, että se paksumpi pää koittaa tulla ensin, se ei mahdu kääntyyn sieltä välistä jossa se on. Tarviipa ajella vaan ja kattoo josko muuttuis asento. Ja työkalujakin tars hakee.
Juu, just tuollaisen hain tänään.. Makso 1,40e.
Mutta enpä silläkään saanut, räpelsin ~3h tänään tuon kanssa, ei enää jaksa, on kädet verillä ja kalsareita myören vaatteet öljyssä. Ja tuo vekotinkin hajos. Kaikki on mua vastaan :) Kai se vaan on irrotettava laatikko ja pistettävä palasiks. Tai no, taidan vaan ajaa, toivotaan ettei mikään hajoo. Huomenna kyl tas jaksaa hetken ehkä räpeltää, mutta eipä se sieltä varmaan huomennakaan tuu.
Pari kertaa oli lähellä ettei tullut ulos, jos sillo0in olis tuo työkalu ollut niin olis tullut, mutta eipä se sitten tullutkaan, tippu takas laatikon syövereihin eikä sen jälkeen tullut oikeinpäin takas. Aina vaan se oikee rataspää eli paksunpi edellä, ei mahdu taittuun. Kun se on siellä koneen päässä, tulee kyllä siihen hollille muttei koskaan ulos asti. Tai siis ei se tuu lähellekkään ulos, aina vaan "niin lähellä, mutta silti niin kaukana".
Hajoohan tässä jo pää ja kädet ja varmaan pian autokin kun hermot lopullisesti palaa. (Ja mikä parasta, kun tän saa kuntoon niin pääsee oikein varsinaisia korjaustoimenpiteitä tekeen, tää nyt vaan on tällänen alkusähellys. Ja autoo tarviin joka päivä työmatkoille)
EDIT: Tulipa järkyttävä avautuminen :P
Mutta enpä silläkään saanut, räpelsin ~3h tänään tuon kanssa, ei enää jaksa, on kädet verillä ja kalsareita myören vaatteet öljyssä. Ja tuo vekotinkin hajos. Kaikki on mua vastaan :) Kai se vaan on irrotettava laatikko ja pistettävä palasiks. Tai no, taidan vaan ajaa, toivotaan ettei mikään hajoo. Huomenna kyl tas jaksaa hetken ehkä räpeltää, mutta eipä se sieltä varmaan huomennakaan tuu.
Pari kertaa oli lähellä ettei tullut ulos, jos sillo0in olis tuo työkalu ollut niin olis tullut, mutta eipä se sitten tullutkaan, tippu takas laatikon syövereihin eikä sen jälkeen tullut oikeinpäin takas. Aina vaan se oikee rataspää eli paksunpi edellä, ei mahdu taittuun. Kun se on siellä koneen päässä, tulee kyllä siihen hollille muttei koskaan ulos asti. Tai siis ei se tuu lähellekkään ulos, aina vaan "niin lähellä, mutta silti niin kaukana".
Hajoohan tässä jo pää ja kädet ja varmaan pian autokin kun hermot lopullisesti palaa. (Ja mikä parasta, kun tän saa kuntoon niin pääsee oikein varsinaisia korjaustoimenpiteitä tekeen, tää nyt vaan on tällänen alkusähellys. Ja autoo tarviin joka päivä työmatkoille)
EDIT: Tulipa järkyttävä avautuminen :P
Nyt se sit on sit varma että ei se tuu sieltä ulos. Kädet verillä, ääretön vi**tus, eikä ratasta enää ees tunnu. Pakko kai se on viedä johki kyläsepälle huoltoon, avatkoon sit vaikka laatikon jos se ei muuten sieltä tuu. Millanen projekti se mahtaa olla? Ei varmaan itte kannata koittaa, mutta jos sen johonkin vie, onko se parin tunnin vai koko päivän homma, eli mikä mahtaa tulla hinnaksi?
EDIT: Tossa hommia mietin ja laskin, että koska itse tuskin sitä uskallan alkaa avaan, ei sitä kannata ollenkaan korkata (?). Meinaan jos se hajoo niin kait sen siltikin saa vielä korjattua, muutama uus ratas tms, vai meneekö se totaalisen romuks sit laakista?
EDIT: Tossa hommia mietin ja laskin, että koska itse tuskin sitä uskallan alkaa avaan, ei sitä kannata ollenkaan korkata (?). Meinaan jos se hajoo niin kait sen siltikin saa vielä korjattua, muutama uus ratas tms, vai meneekö se totaalisen romuks sit laakista?
No joo.. Välillä oli kolmonen, välillä nelonen hiukan jumissa.. Mutta tänään se ratas tuli kuin tulikin sieltä ulos.. Vähän se oli osumaa ottanut, mutta kuitenkin kokonainen. Menipä siinä hommassa sitten kaks tuollaista vaijeri-kurkotin sun muita työkaluja, sormia meni ainakin parin ihmisen edestä, mutta lopulta rataskin tuli. Hieno homma!
Ja vielä muille jotka joskus tän kans joutuu taisteleen: joka päivä kun yrittää niin joskus se on kulunut sen verta että sattuu tuleen sopivassa asennossa hollille ja tulee ulos!
Ja vielä muille jotka joskus tän kans joutuu taisteleen: joka päivä kun yrittää niin joskus se on kulunut sen verta että sattuu tuleen sopivassa asennossa hollille ja tulee ulos!
Perkele, sinnehän se saatanan palikka sitte putosi. 6h(!) taistelin tänään sen kanssa mutta ei millään. Pari kertaa oli jo hollilla, kerran sain rautalangasta väännetyllä koukulla jo kurkkaamaan siitä reijästä, mutta ei vaan saanu ylös saakka, %#&"!&!
Eli kysymys kuuluukin, heti tuosta vaijerin reijästä auton kulkusuuntaan päin, se ratas muljahti sinne (joidenkin rattaiden päälle, tavallaan laatikon etupuolelle), eli pääseekö se sieltä kulkeutumaan itekseen laatikon pohjalle? Laatikon avanneet kertokaa.
Tietäs että uskaltaako tuota nyt käytellä käynnissä että se ratas sieltä kulkeutuis taas sormituntumalle, vai vetääkö jumiin koko paskan. Toisaalta tuossa kanittaa noi pykälät muutenki vaikka vivusto on timmi, liekkö siellä jo kuin monta nuita lillumassa..
Edit: sinnehän se lootan pohjalle kulkeutu kun tuossa pyöritteli..
Eli kysymys kuuluukin, heti tuosta vaijerin reijästä auton kulkusuuntaan päin, se ratas muljahti sinne (joidenkin rattaiden päälle, tavallaan laatikon etupuolelle), eli pääseekö se sieltä kulkeutumaan itekseen laatikon pohjalle? Laatikon avanneet kertokaa.
Tietäs että uskaltaako tuota nyt käytellä käynnissä että se ratas sieltä kulkeutuis taas sormituntumalle, vai vetääkö jumiin koko paskan. Toisaalta tuossa kanittaa noi pykälät muutenki vaikka vivusto on timmi, liekkö siellä jo kuin monta nuita lillumassa..
Edit: sinnehän se lootan pohjalle kulkeutu kun tuossa pyöritteli..
Viimeksi muokannut Jak3, 4.8.2007 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No joo, meni sitten kokonaiset 5min että sai sen rattaan lootasta ylös, kun oli tuo kuningaskeksintö (lue, tartuntakynsi) apuna.
Totta ne pykälät sillä kanittaa kun ollu aiemmin väljä vivusto missä joutunu sorvaamalla laittaa joka pykälän.. Muuta en ainakaan keksi. Jospa se "oppii" tuon uuden vivuston kun aikansa ajelee.
Totta ne pykälät sillä kanittaa kun ollu aiemmin väljä vivusto missä joutunu sorvaamalla laittaa joka pykälän.. Muuta en ainakaan keksi. Jospa se "oppii" tuon uuden vivuston kun aikansa ajelee.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mulla edellisellä kerralla lähti ihan nostamalla, että oli ihan vapaasti siellä ruuvin alla kiinni.
Noh, tarvii ajella ja odotella jos se tärinästä tms. löystyisi.
Aattelin luirauttaa siitä öljyt mutta auto on vielä pukeilla ni kallistetaan sen verran että menee loputkin muutama desiä siitä väärällä korkeudella olevasta täyttöaukosta (laatikko vanhempi kuin auto) :)
Noh, tarvii ajella ja odotella jos se tärinästä tms. löystyisi.
Aattelin luirauttaa siitä öljyt mutta auto on vielä pukeilla ni kallistetaan sen verran että menee loputkin muutama desiä siitä väärällä korkeudella olevasta täyttöaukosta (laatikko vanhempi kuin auto) :)
Joo, siksi itekin menin sitä irti repimään, ja onneksi muistin lisätä sinne muutaman desin sitä öljyä tuossa taistelun lomassa. Tosin tarkemmin en tiiä onko siellä se 2 litraa, mutta ei se öljypinta enää kovin monen sentin päässä siitä reijästä ollu.
Joku viikko ainaki menee ennenku uskallan mennä lähellekkään sitä vaijeria taas kattelee :)
Joku viikko ainaki menee ennenku uskallan mennä lähellekkään sitä vaijeria taas kattelee :)
Kertokaas, oliko tuossa vaijerin asentamisessa joku merkitys missä asennossa se menee sinne laatikkoon? Eli se ratas mikä on siinä vaijerin päässä, niin pitääkö se laittaa vaan suoraan aukosta sisään vai jotenkin viistosti? Kun aina sama juttu tuon kanssa jos joutuu irroittamaan. Ratas menee kyllä helposti sinne laatikon sisään, mutta mittari ei sitten toimi. Täytyykö se "kuppi" mikä tulee reiän täytteeksi olla ihan pohjassa? Viimeksi taisin käydä ostamassa uuden rattaan että sai pelaamaan, mutta en tiedä oliko loppupeleissä siinä vika. Taisi vaan tuurilla löytyä oikea kohta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa