Golf3 1z hehku ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

Golf3 1z hehku ongelma

ViestiKirjoittaja RcTero » 9.1.2010 10:19

Tälläsillä pakkasilla huomasin ettei golffisa toimi hehkut...hehkut on vaihdettu, tosin vanhatkin oli ehjät. Rintapellissä oleva 50A sulake on vaihdettu. Onko se koko mötikkä hajalla missä tuo sulake on kiinni vai mistä tuota vikaa etsii seuraavaks? Kiitoksia avusta

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 9.1.2010 18:29

moottoin lämpötila-anturi..

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

ViestiKirjoittaja RcTero » 9.1.2010 18:44

no miten tätä vyyhtiä lähtee nyt purkamaan...mistä tuo anturi löytyy ja voiko sen mitata että onko ehjä??

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 9.1.2010 19:08

Siinä se o vesiletkulähdössä kannen etupuolella. Itse olen töissä mittaillu noita Vag-Com:lla ja sitten laser mittarilla letkun lämpötilan. Tosin voi mittailla katsoamalla oikean vastusarvon ko. anturille esim. huoneen lämmössä ja mitata sen sitten.

Lämpötila-anturihan heittää tiedon eculle koneen tilasta ja sitten sen mukaan hehkuttaa. Toinen voi olla hehkun rele jos hehkut palanu ja oikoseen napsahtanu sopivasti siinä palaessa niin hehkun rele ottanu lukua sitten..

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

ViestiKirjoittaja RcTero » 9.1.2010 19:53

Jos hehkun merkiivalo kuitenkin syttyy ja muutenkin tuntuu että lämpitla vaikuttaa hehkun pituuteen niin voiko vika edelleen olla lämpötila-anturissa? Hehkut on uusittu ja vanhatkaan ei olleet palaneita, joten hehkutulpista se ie johdu

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 10.1.2010 11:04

testaamalla selviää näyttääkö oikein se anturi. Noissa kun on vielä siinä samassa anturissa 2 anturia sisällä. toinen antaa tiedon mittaristolle ja toinen ECU:lle joten vaikka mittari sisällä näyttää oikein niin ECU ei välttämättä saa oikeaa tietoa. Esim. yhdessä audissa oli niin että tuo anturi näytti ECU:lle +20c liian lämmintä. Eli kun oli -10c niin ecu sai tiedon että jäähd. neste olisi +10C. Arvatenkin käyntiinlähtö oli sitten hankalaa..

Niin ja se rintapellissä oleva musta murikka missä on sellasen läpinäkyvän kannen alla se 50A tms. sulake niin se ei ole sylinteri-hehkujen rele vaan se ohjaa lisähehkujen toimintaa mitkä ovat sylinterikannen vaihteiston puoleisessa päässä. Sylinterihehkuja ohjaa rele kuskin jalkotilassa olevassa sulaketaulussa. ECU antaa sille releelle sitten tiedon millon hehkutella.

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

ViestiKirjoittaja RcTero » 11.1.2010 20:58

yks kysymys taas. Hehkurele löytyi ja todettiin toimivaks. Ja eikös ecu ohjaa relettä eli jos rele napsahtaa niin silloin piäisi hehkujenkin lämmetä? Jos näin niin taitaa jäädä enää jäljelle hehkuille menevä johdotus missä vika.Mites sen ison pyöreän liittimen,missä on melkoinen määrä johtoa, saa pois avattua(mm.hehkuille menevät piuhat kiinni tässä.)

batman
-
Viestit: 64
Liittynyt: 21.1.2009 14:43

ViestiKirjoittaja batman » 12.1.2010 9:06

Tarkista moottorin maadotus. Itellä rupes rokkaamaan kun putsas hapettumat pois.

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

ViestiKirjoittaja RcTero » 12.1.2010 20:28

no luulis että kone on aika hyvin maadotettu jos startti pyörittää moottoria hyvin...luulis sillon hehkujenkin saavan maata..korjatkaa jos olen pahasti väärässä...huomenna käydään vikakoodit lukeen uudestaan. Tänään katottiin vikakoodit niin lämpötila-anturia mutta voiko johtua siitä että käytin autossa virrat päällä kun anturi oli pistokkeesta irti?

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

ViestiKirjoittaja RcTero » 14.1.2010 22:17

yksinpohtimiseks menee mutta menkööt. Vikakoodit käytiin uudestaan lukemassa eikä herjannut yhtään vikaa. Joten onko enää ainoa mahdollisiuus että vika on releen ja hehkujen välillä olevassa johdossa. Eikai auta muutaku alkaa mittaileen että mihin asti sähkö kulkee. Edelleen kaivataan vinkkiä että miten sen ison pyöreän mustan muovisen liitinnipun siitä koneen vierestä saa auki...siinä nipussa mm. hehkun johdot kiinni

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 15.1.2010 6:23

Se aukeaa kiertämällä.. Omassa se oli ainakin ihan helkkarin tiukassa. Muistaakseni kuskinpuolelta katottuna sitä leveämpää osaa pitää kiertää myötäpäivään. Ihan tarkkaan en muista joten varovasti :)

ari.kivinen
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.11.2009 21:16

yhdyspätkä

ViestiKirjoittaja ari.kivinen » 15.1.2010 8:01

Itselä oli samanlainen ongelma kun kiesin hommasin, vm96 passatti ja 1z koneella.
Vanha omistaja oli vaihdellut hehkut ja "yhdyspätkä" hehkujen päällä oli vain huulillaan. Vaati aikas paljon voimaa kun painoi paikalleen mutta hyvin pelaa kun on paikallaan :)
Iso liitin tosiaan lähti kiertämällä, todella tiukassa oli. Siitähän pääsee helpolla mittaamaan mitä hehkut näyttää maita vasten (itsellä tosin näytti olevan ok, senverran kuitenkin kontaktia otti mutta hehkut kun lähti päälle niin eipä virtaa mennyt :) )
Eli varmista jotta yhdyspätkä on kunnolla paikallaan, toivotaan jotta sillä ratkee!

Ari

ari.kivinen
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.11.2009 21:16

Olikos apuja

ViestiKirjoittaja ari.kivinen » 22.1.2010 10:27

Joko on homma lähtenyt pelaamaan ja mikä mahtoi olla vikana?
Ihan näin mielenkiinnosta kyselin :)

-Ari-

RcTero
-
Viestit: 74
Liittynyt: 14.7.2009 22:42

ViestiKirjoittaja RcTero » 23.1.2010 17:38

no juu...nyt löytu vikakin. Ja oli niin yksinkertainen kuin sulake! Kojelaudan alla olevassa sulaketaulussa on joku 50 ampeerin sulake joka oli kärähtänyt. Senkin löysin vasta kuun tipautin sen sulaketaulun alas, tarkoituksena alkaa mittaileen johtoja releeltä eteenpäin. No tuon sulakkeen kun vaihto niin alkoi hehkut pelaamaan eikä tarvi pakkasia pelätä että lähteekö käyntiin vai ei. Ei sitte missään käyttöohjekirjassa mainittu tuollasta sulaketta. No aina oppii jotain uutta.

ari.kivinen
-
Viestit: 36
Liittynyt: 27.11.2009 21:16

sulakkeet

ViestiKirjoittaja ari.kivinen » 23.1.2010 17:56

eipä noista sulakkeista ja releistä paljon juttua ole missään. Itse kanssa purin tuon sulakerasian irti, aikas paljon on liittimiä takana vapaana lisävarusteille :)
Pari järeämpääkin sulaketta on, auto tosin passat tdi mut eiköhän ne aikas likelle toisiaan ole.
Mut hieno homma jotta pelaa, vähän vähemmällä rummutuksella lähtee käyntiin :)

-ari-


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa