Golf -00 hehkuttaa vain pari sekunttia vaikka kova pakkanen
Valvoja: ffp jäsenet
Golf -00 hehkuttaa vain pari sekunttia vaikka kova pakkanen
Emäntä valitteli, että golfi lähtee todella huonosti käyntiin. Kyselin vähän niin kuulemma hehkuttaa vain 2-5 sekunttia vaikka työpaikalla seissyt 8h -20c pakkasessa. Kuulemma auttaa vähän käyttää virrat alhaalla ja hehkuttaa pari kertaa lisää. Mutta kuitenkin saa pyörittää älyttömän kauan ennen kuin jaksaa käydä.
Eikö tollasen pitäis itse tajuta, että nyt on kylmä, täytyy hehkuttaa pidempään? Ainakin toi passatti hehkutti varmaan minuutin kun kerran joutui ilman tolppaa käynnistämään.
Onko siis joku lämpötila-anturi rikki?
Voihan ne hehkutkin olla huonot, mutta luulis että se edes yrittäis hehkuttaa pidempään?
Lämppäritolppaa ei löydy työpaikalta, joten pitäis saada kylmässäkin käyntiin.
Vag-comia ei ole, muutto meneillään niin ei viitsi ebaysta tilailla kun ei tiedä vielä missä saapumishetkellä tulee asuttua.
Eikö tollasen pitäis itse tajuta, että nyt on kylmä, täytyy hehkuttaa pidempään? Ainakin toi passatti hehkutti varmaan minuutin kun kerran joutui ilman tolppaa käynnistämään.
Onko siis joku lämpötila-anturi rikki?
Voihan ne hehkutkin olla huonot, mutta luulis että se edes yrittäis hehkuttaa pidempään?
Lämppäritolppaa ei löydy työpaikalta, joten pitäis saada kylmässäkin käyntiin.
Vag-comia ei ole, muutto meneillään niin ei viitsi ebaysta tilailla kun ei tiedä vielä missä saapumishetkellä tulee asuttua.
Keposeen se dieselkin noin lämpösessä käynnistyy. Vialliset autot erikseen. Arvannet, että ilman vag-comia on turha tehdä juurikaan mitään. Toki voi tehdä perinteiset foorumikorjaukset vaihtamalla hehkut, akun, startin, laturin, ahtopainesolenoidin ja MAFfin. Turhaan.
Jos et ole itse, etenkään ennen talvea, ajoitusta tarkistanut voinee katsoa peiliin. Toki voi olla, että pelkän säätämisen lisäksi voit todella joutuakin anturi- tai hehkukauppaan.
Jos et ole itse, etenkään ennen talvea, ajoitusta tarkistanut voinee katsoa peiliin. Toki voi olla, että pelkän säätämisen lisäksi voit todella joutuakin anturi- tai hehkukauppaan.
Talvi tuli
Kyllä ensimmäiseksi tulee hehkut sen jälkeen polttoaine ja vesi siellä. Eiköhän ajoituksen korjaaminen ole niitä viimeisiä. Ainakin oman 25 vuoden kokemuksella.
-
- -
Paljonko gloffilla on ajettu? Hehkutuksen teho heikkenee huomattavasti jos esim. osa hehkuista alkaa olemaan tiensä päässä, mutta yleensä taitavat kerrasta olla entisiä kun hajoavat.
Hehkujen vastusarvot kun yleismittarilla mittailee, pääsee selville mikä on rikkinäinen. Jos hehkutulpan resistanssi on yli 1,5 ohmia, on se tällöin viallinen. Omasta mielestä kannattaa uusia kaikki kerralla niin ei ole hetken päästä ainakaan hehkutuspuolella vikaa jos ei lähde kippo käyntiin. ;)
Tollasta vikaa mulla oli 306 1,9D:ssä.. loppu oireet kun vaihto hehkut, 2 tulppaa 4:stä oli pimeenä...
Hehkujen vastusarvot kun yleismittarilla mittailee, pääsee selville mikä on rikkinäinen. Jos hehkutulpan resistanssi on yli 1,5 ohmia, on se tällöin viallinen. Omasta mielestä kannattaa uusia kaikki kerralla niin ei ole hetken päästä ainakaan hehkutuspuolella vikaa jos ei lähde kippo käyntiin. ;)
Emäntä valitteli, että golfi lähtee todella huonosti käyntiin. Kyselin vähän niin kuulemma hehkuttaa vain 2-5 sekunttia vaikka työpaikalla seissyt 8h -20c pakkasessa. Kuulemma auttaa vähän käyttää virrat alhaalla ja hehkuttaa pari kertaa lisää. Mutta kuitenkin saa pyörittää älyttömän kauan ennen kuin jaksaa käydä.
Tollasta vikaa mulla oli 306 1,9D:ssä.. loppu oireet kun vaihto hehkut, 2 tulppaa 4:stä oli pimeenä...
Kyllä ensimmäiseksi tulee hehkut sen jälkeen polttoaine ja vesi siellä. Eiköhän ajoituksen korjaaminen ole niitä viimeisiä. Ainakin oman 25 vuoden kokemuksella.
Heh, kyllä tilanne vaan on juuri päinvastoin. Ei suoraruiskut välttämättä nykytalvissa hehkujaan tarvitsisi. Tärähtävät silti käyntiin. Wanhoissa kammiokoneissa tilannehan on toinen jo kesällä. 25 vuoden luja uskokaan ei auta. Olipa vanha tai uus, on ajoitus oltava kohdallaan.
Samaa vikaa itellä, hehkuttaa ehkä sekunnin korkeintaan ja sammuu. Mutta tänään ku laitoin apukäynnistimellä käyntiin (akku täysin tyhjäks päässy) hehkutti ihan ok, n.30 - 40 sekuntia.. missä vika? Omasta mielestä viittais ehkä akkuun, auto oli seisonnassa kaks ja puoli viikkoa ja siinä ajassa oli purkanu akun.
Jarnon kanssa samoilla linjoilla. Miltei poikkeuksetta kun jonkun vasta hankitun tai muuten vieraan auton käyttää piuhan nokassa, niin ajoitukset on poskellaan. Polttoainepuolen viat ovat olleet harvinaisempia, jos ei lasketa suuttimien paluuletkupätkiä. Pajathan viis veisaa ajoituksista, jos asiakas ei osaa vaatia. Ehkä se ennen vanhaan oli vähän ikävähkö tarkistella ajoituksia, mutta ei enää tänäpäivänä.
Toisaalta, sama virsihän se aina on kun erehtyy "uuden" auton pihaansa hakemaan, olipa bensa/dieseli:: tee kaikki tekemättömät työt, huollot ja säädöt.
Toisaalta, sama virsihän se aina on kun erehtyy "uuden" auton pihaansa hakemaan, olipa bensa/dieseli:: tee kaikki tekemättömät työt, huollot ja säädöt.
Samin kanssa kyllä prikulleen samaa mieltä, kaikki säädöt ja perusasiat on yleensä aina retuperällä ja sitten valitetaan "vioista". Mitä tulee itse hehkutustapahtumaan, niin hehkuvalohan sammuu paljon ennen kuin itse päähehku lähtee pois päältä -> eli odotellaan hehkuvalon sammumisen jälkeen vielä hetki että rele päästää ja (sisä)valot kirkastuu, oletettaen toki että hehkutulpat ovat ehjät ,ja sitten vasta konetta tulille. Jää tietääkseni startillekin enemmän virtaa kun hehkut eivät ole päällä, ellei hehkut sitten kytkeydy päältä/päälle käynnistäessä.
Tulipahan hetki sitten vastaan yksi auto missä jakohihnan vaihtanut paja oli säätänyt ajoitusta "vähän aikasemmalle" paremman käyntiinlähdön toivossa asiakkaan valitettua huonosta käynnistyvyydestä. No, ei yllättänyt kyllä yhtään että aivan p*rseelläänhän se oli sitten laitettu :D
Tulipahan hetki sitten vastaan yksi auto missä jakohihnan vaihtanut paja oli säätänyt ajoitusta "vähän aikasemmalle" paremman käyntiinlähdön toivossa asiakkaan valitettua huonosta käynnistyvyydestä. No, ei yllättänyt kyllä yhtään että aivan p*rseelläänhän se oli sitten laitettu :D
Mulla kans hehkuttaa vaan 2-3s riippuen pakkasesta mutta ku oottaa valon sammumisen jälkeen joku 7-10s niin lähtee paljon paremmin käyntiin. Sitten reilummilla pakkasilla hehkutan varmuuden vuoksi 2 tai 3 kertaa tolleen pitkään niin lähtee aina hyvin käyntiin, jos ei oo ollu roikassa.
Vaikuttaa ettei tuo hehkujen valo kerro kuinka kauan todellisuudessa hehkuttaa.
Vaikuttaa ettei tuo hehkujen valo kerro kuinka kauan todellisuudessa hehkuttaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”