G2 1,8 starttien erot? / vika

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

G2 1,8 starttien erot? / vika

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.1.2010 16:30

Mitä eroja on kakkosgolfien starteissa kun on G60:een omansa ja tuntuu olevan kuudella eri osanumerolla noita? Sitten tarvikkeena myydään noin yhtä? Meneekö kolmosgolfin startti täysin heittämällä?

Ebaystä kattelin että jotkut olisi 1,1 kW ja jotkut 0,8 kW mutta sopivuudet ilmoitetaan kumminkin ristiin. Tuo tehokkaampi tietty olisi näille leveysasteille soveltuvampi.

Ajatus oli että kun motonetissä kävin kattomassa yhtä starttia niin se oli niin epämääräisen näköinen että mitäs jos katselisi muualta. Tuossa yksi esimerkki. Ainakin kuvien mukaan ulkoisesti prikulleen sellainen kun mun alkuperäinen...
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 12.1.2010 8:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Naxxu » 10.1.2010 19:49

Laita suoraa se diesel-moottoreille tarkoitettu startti (muuten ihan sama mutta vähän pidempi) ja alkaa pyöriä kunnolla vaikka olis vähän enempiki pakkasta

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 10.1.2010 23:18

dieselin 1.8kW startti niin lähteny kakkiskin aina käyntiin :)

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 10.1.2010 23:52

Dieselin on hyvä. Itse jouduin aikoinaan laittamaan kun vakio ei jaksanut pyörittää pienten kansioperaatioiden yms jälkeen ;-)
Tuon jälkeen ei ongelmia.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.1.2010 8:57

Alkoikin tuo dieselin startti houkuttamaan... Vaikka on se tampereen ilmastossa ilman lämmitystä toistaiseksi vielä aina lähtenytkin. Olis jo dieselin 74 Ah akkukin paikallaan :)

Mitäköhän eksoottista tuossa G60:n startissa sitten on?

Mites se kolmosgolfin startin sopivuudet? Eikö tekniikka oo jokseenkin sama?

Ja miksi joissain on alennusvaihde?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.1.2010 8:58

G60 startti on 02A laatikkoon, se ei sovi 020 laatikoihin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.1.2010 9:04

Tänk juu! Jätetään se siis pois laskuista.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 11.1.2010 15:43

Alennusvaihde on sitä varten että saadaan pienemmällä virralla suurempi vääntömomentti hammaskehälle.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.1.2010 18:52

Ja pyöritys hidastuu. Noh, kai siinäkin joku juju sitten on. Onkos se alennusvaihde dieselien juttuja?

Mikäs sen vetopään laakeriholkin virallinen nimi on? Siis se joka on siellä lohkossa tai vaihteistossa tukemassa startin akselin päätä? Olisko se toi? Ja miten se helpoiten vaihdetaan?

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 11.1.2010 22:02

ottamalla vaihdelaatikko irti, en ite ole muuten saanu

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.1.2010 22:46

Sen takia se alennusvaihde siinä on koska moottorina käytetään korkeakierroksisempaa ja vähempivääntöisempää moottoria. Moottorin pyörimisnopeus ei laske sen takia alennusvaihteellisissa starteissa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 12.1.2010 11:09

Holkki lähtee kun kiertää sen sopivalla kierretapilla pois, eli tapin hammastus puree mukavasti pehmeään holkkiin ja tapin pohjatessa työntää holkin pihalle

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.1.2010 22:27

Tuossa mun holkin irrotus/-asennustyökalu.

Penkkihiomakoneessa pultti ensin vähän kartioiseksi jonka jälkeen vääntimellä holkkiin kiinni ja käsin lähti nitkuttelemalla pois kahdessa osassa.

Sitten pultin pään ohennus jotta uusi holkki mahtuu pulttiin ja naputtelin prikan paikalleen. Prikan sivusta piti ottaa siivu startin hammaskehän takia. Parilla pienellä napautuksella holkki oli paikallaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa