Eli auto on otsikon mukainen, 55 kw versio. Katsastusmies sanoi viime katsastuksessa että kuskin puoleinen sisempi kumipusla pitäisi vaihtaa. Noh, kävin sitten hakemassa paikallisesta Varaosalinnasta kummallekkin puolelle kun eivät paljoa maksaneet. Siinä sitten aloittaessani remonttia huomasin että aika pienen oloiset puslat kun eivät kunnolla mene tangon päälle, eli jäävät "auki" 2-3mm. Sain kuitenkin monen mutkan kautta laitettua puslat paikalleen ja ajattelin että pitäisi varmaan noi vakaajan päitten yhdystangotkin vaihtaa samalla kertaa. Nämä 4 osaa siis kaikki tehtaalla laitettu autoon ja ajettu 305 tkm!
Noh, kävin hakemassa yhdystangot ja ihmettelin kotona että kun eivät meinaa mennä paikalleen kun uuden yhdystangon reikä on liian pieni. Laitoin rasvaa ja kaikkea mutta ei. Aloin mittailemaan sitten osia niin kallistuksenvakaaja on n. 19-20mm, ja puslan reikä n. 16mm, eli sanoohan sen jo järkikin että ei se pusla voi siihen mennä. Kävin Käyttöautollakin ja tarjosivat samaa osaa, tarjosin vanhan osan varaosanumeroakin mutta sanoivat ettei sillä numerolla tehdä osaa enää.
Eli: Käsitykseni mukaan GTI:ssä on juuri 19-20mm kallistuksen vakaaja, mutta miksi minun autossani on saman paksuinen vaikka on normi CL? Vaikuttaako asiaan se että auto on farmari? Kertokaa ihmiset kokemuksianne? Voisiko olla että viimeisiin kolmoskorisiin olisi laitettu sama kallistuksenvakaaja kuin GTI:in?
Golf 3 1.8i vm. -97 kallistuksenvakaaja ongelma.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 10.1.2009 14:24
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 20 vierailijaa