Eli 2,5 Tdi 65 kw. Meni jakohihna poikki tyhjäkäynnillä ollessa. Ottaakko kyseisessä moottorissa männät venttiileihin kiinni ja minkähänlaista tuhoa on mahdollisesti saanut aikaan?
Vielä vähän päivitystä koska auto on isäni niin tieto tulee vähän pätkittän. Siis auto oli käynyt huollossa syksyllä ja isäni oli kysynyt jakohihnanvaihdosta huoltomieheltä joka sanoi että ei tarvitse vaihtaa, vaikka hihna oli yli 4 vuotta vanha mutta kilometrejä vain n.50000. Mitään dokumenttia ei ole että hihna olisi tarkastettu.
Eikö korjaamo ole vastuussa?
Laittoivat vaan pakkasen syyksi. Miten kannattaisi toimia tällaisessa tilanteessa.
T4 Transporter jakohihna poikki (päivitystä tilanteeseen)
Valvoja: ffp jäsenet
T4 Transporter jakohihna poikki (päivitystä tilanteeseen)
Viimeksi muokannut Gugguu, 9.1.2010 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Siis auto oli käynyt huollossa syksyllä ja isäni oli kysynyt jakohihnanvaihdosta huoltomieheltä joka sanoi että ei tarvitse vaihtaa, vaikka hihna oli yli 4 vuotta vanha mutta kilometrejä vain n.50000. Mitään dokumenttia ei ole että hihna olisi tarkastettu.
Eikö korjaamo ole vastuussa?
Laittoivat vaan pakkasen syyksi. Miten kannattaisi toimia tällaisessa tilanteessa."
Eihän se korjaamo ole vastuussa jos eivät ole hihnaan koskeneet ja asiakas tietää hihnan olevan vanha. Jos joku korjaamo ei suostu noin "uutta" hihnaa vaihtamaan niin harkitsisin korjaamon vaihtoa. Viime kädessä tekemättömät huollot on omistajan oma asia.
Eikö korjaamo ole vastuussa?
Laittoivat vaan pakkasen syyksi. Miten kannattaisi toimia tällaisessa tilanteessa."
Eihän se korjaamo ole vastuussa jos eivät ole hihnaan koskeneet ja asiakas tietää hihnan olevan vanha. Jos joku korjaamo ei suostu noin "uutta" hihnaa vaihtamaan niin harkitsisin korjaamon vaihtoa. Viime kädessä tekemättömät huollot on omistajan oma asia.
todennäköisesti iso remontti tulee. Omassa Transporterissa 2.5TDI 102hv meni myös jakohihna poikki tyhjäkäynnillä liikennevaloissa. Kansi irti ja tulos seuraava: Yksi kpl mäntä paskana useampi venttiili solmussa. No marmorilta mäntä ja kaikki männät irti ja punnitukseen. Uusi mäntä ,vaikka samanlainen oli painavemp,i joten sorvattiin tasapainoon. Uudet venttiilit + nostajat ja nokka-akseli (se taipui mutkalle). Sitten moottori kasaan. uudet jakopään osat haettiin myös marmoritiskiltä kuten kaikki hihnapyörät sekä pumpun päähän että jakopäähän.Samassa rytkässä vaihtui myös nakuttava alipainepumppu ja EGR tulpattiin.Hehkut kannattaa vaihtaa samalla. Katkennut hihna osottautui motonetin tuotteeksi jolla oli ajettu noin 50000tkm .Edellinen omistaja oli jättänyt kuitit huoltokirjan väliin. Hohnan vein motonettiin jossa sitä ihmeteltiin ja pahoiteltiin tapahtunutta. Hihnan katkeamiskohta oli kuin sahan hammasterä kuvio (sik sak poikki). Jotain oli vikaa joko hihnassa tai asennuksessa koska hihna oli syönyt kaikki metallipyörät pilalle. No nyt ajaa pitkään taas.
Minusta osat ei nyt niin kalliita ollut . voin tarkastella kuitteja jos tarkemmat työselosteet kiinnostaa. kansityöt teetätin Porvoossa
Minusta osat ei nyt niin kalliita ollut . voin tarkastella kuitteja jos tarkemmat työselosteet kiinnostaa. kansityöt teetätin Porvoossa
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa