Missä vika 1.8T 2001 AWT ?Uutta vikakoodia pukkaa.
Valvoja: ffp jäsenet
Missä vika 1.8T 2001 AWT ?Uutta vikakoodia pukkaa.
On ongelmana tämmöinen vika koodi:
16514
Lämmitetty happitunnistin 1,rivi 1 virtapiirin toiminta häiriö
Autodatan mukaan mahdollisia syitä:
Lämmitys ei toimi , huono liitentä( Liittimet puhdistettu),johdinsarja,lämmitetty happitunnistin.
Tuossa autossa on kaksi lambdaa ensin on 5-johtoinen ja 4-johtoinen katin jälkeen, kumpaan anturiin vika koodi viittaa?
Onko lambda tullut tien päähän ajettu on jo n.250tkm?
Muuten auto toimii hyvin, tuota herjaa ja sytyttää vikavaloa.
Autona oli passat 2001 1.8 T AWT
16514
Lämmitetty happitunnistin 1,rivi 1 virtapiirin toiminta häiriö
Autodatan mukaan mahdollisia syitä:
Lämmitys ei toimi , huono liitentä( Liittimet puhdistettu),johdinsarja,lämmitetty happitunnistin.
Tuossa autossa on kaksi lambdaa ensin on 5-johtoinen ja 4-johtoinen katin jälkeen, kumpaan anturiin vika koodi viittaa?
Onko lambda tullut tien päähän ajettu on jo n.250tkm?
Muuten auto toimii hyvin, tuota herjaa ja sytyttää vikavaloa.
Autona oli passat 2001 1.8 T AWT
Viimeksi muokannut TDICombi, 14.12.2009 17:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Onko kuinka yleistä että tuo 5-johtoinen lambda särkyy?
Olisko kellään tuon osan Bosch tyyppinumeroa ? Noita laadakaista lambdoja tuntuu myynnissä muuallakin kuin merkkiliikkeessä.
Esim:
http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/tarvikkeet2.html
Sieltä tuo Bosch 0 258 007 057/058 72 e
Onko nämä niin sanotut tarvike anturit tuohon passatiin käypäsiä?
Olisko kellään tuon osan Bosch tyyppinumeroa ? Noita laadakaista lambdoja tuntuu myynnissä muuallakin kuin merkkiliikkeessä.
Esim:
http://www.fmi.vtoy.fi/tuotteet/tarvikkeet2.html
Sieltä tuo Bosch 0 258 007 057/058 72 e
Onko nämä niin sanotut tarvike anturit tuohon passatiin käypäsiä?
Boschin lambda
Sen Boschin mallin, joka on liittimen kanssa, tuotenumero on 0 258 007 090, ainakin niiden tuoteluettelon mukaan.
Vw:n vertailunumeroksi ilmoitti 06B 906 265 D, jos sen saa vielä siitä vanhan anturin kyljestä luettua.
Vw:n vertailunumeroksi ilmoitti 06B 906 265 D, jos sen saa vielä siitä vanhan anturin kyljestä luettua.
Tuosta boschin tyypityksestä 0 258 007 090 tuo loppunumerohan kertoo vain johton pituuden ja liittimen vai ?
Tuohan on normaali LSU 4 Laajakaista lambda.
Tämmöisen taulukon löysin Boschin tyypityksen mukaan olevista johdon pituuksista:
http://www.innovatemotorsports.com/foru ... php?t=3294
Aikasempiin autohin on tullut vaihdettua lambda antureita ihan johdot poikki ja liitos juottamalla ja kutistesukkaa päälle , mutta toimiiko näissä tämmöinen?
Huomenna kauppaan anturia hakemaan...
Tuohan on normaali LSU 4 Laajakaista lambda.
Tämmöisen taulukon löysin Boschin tyypityksen mukaan olevista johdon pituuksista:
http://www.innovatemotorsports.com/foru ... php?t=3294
Aikasempiin autohin on tullut vaihdettua lambda antureita ihan johdot poikki ja liitos juottamalla ja kutistesukkaa päälle , mutta toimiiko näissä tämmöinen?
Huomenna kauppaan anturia hakemaan...
Lambdan käyttöikä
Tein hauskan huomion samalla kun tarkistelin tuota lambdan tuotenumeroa, bosch ilmoitti oikeen erikseen sille vielä summittaisen vaihtovälinkin 160 tkm.
Todennäköisesti ne loppunumerot määrittää just sen rakenteellisia ominaisuuksia. Pääasia on kuitenkin että se tarvike lambda vastaa teknisiltä ominaisuuksiltaa täysin alkuperäistä, muuten ei homma pelaa. Tavallisia Zirconia 4-johto lambdojakaan ei kovin montaa teknisesti erillaista mallia loppuviimeksi ole.
Todennäköisesti ne loppunumerot määrittää just sen rakenteellisia ominaisuuksia. Pääasia on kuitenkin että se tarvike lambda vastaa teknisiltä ominaisuuksiltaa täysin alkuperäistä, muuten ei homma pelaa. Tavallisia Zirconia 4-johto lambdojakaan ei kovin montaa teknisesti erillaista mallia loppuviimeksi ole.
Tossa on erittäin näppärä linkki, jota kannattaa hyödyntää etsiessään sopivia osia.
http://ecat-online.bosch.de/toc/
Sieltä minä tuon numeronkin lyösin.
http://ecat-online.bosch.de/toc/
Sieltä minä tuon numeronkin lyösin.
Nyt se taas pasuuna polttaa vikavaloa.
Vikakoodina :
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
Syttyy auto ollessa normaalikäyntilämpöinen.
Ja tähän asti korjattuja kohtia tuota vikaa etsiessä:
-Maf-uusittu (Oli aika hapettunut ja oli alkuperäinen,vedot lisäänty mutta vika ei lähtenyt)
-Alipaine letkut käyty suurin piirtein läpi.Käydessä kokeilin suihkutella puhdistus spraytä mutta ei mistään tuntunut vaikutusta tulevan,letkut ja imusarja juuren kävin läpi.
-Kaasuläppä putsattu(Karstanen)
Voikos tätä vikaa aiheuttaa pieni vuoto ahto putkissa.?
Onko noissa alipaine letkuissa joku oikeen spesiaali paikka mitä tutkia/tarkastaa?
Vikakoodina :
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-00 - -
Syttyy auto ollessa normaalikäyntilämpöinen.
Ja tähän asti korjattuja kohtia tuota vikaa etsiessä:
-Maf-uusittu (Oli aika hapettunut ja oli alkuperäinen,vedot lisäänty mutta vika ei lähtenyt)
-Alipaine letkut käyty suurin piirtein läpi.Käydessä kokeilin suihkutella puhdistus spraytä mutta ei mistään tuntunut vaikutusta tulevan,letkut ja imusarja juuren kävin läpi.
-Kaasuläppä putsattu(Karstanen)
Voikos tätä vikaa aiheuttaa pieni vuoto ahto putkissa.?
Onko noissa alipaine letkuissa joku oikeen spesiaali paikka mitä tutkia/tarkastaa?
Mulla sytty pari kuukautta sitte Borassa 1.8T (AUM) moottorin häiriövalo ja antoi vikakoodin P0171 seos liian laiha.. Vika löytyi imusarjan alta tulevasta/lähtevästä alipaine/huohotus letkusta jossa oli kolme senttiä pitkä halkeama.. Ostin Laakkoselta sen alipaineletkuhässäkän niin tuli sillä kuntoon.. Eli kannattaa kattoa ne alipaineletkut tarkkaan läpi..
Alipaine letkut tutkittu , muutamaa letkua kiristetty, ei murtumia eikä mitään ihmeenlistä.Huohotin putki oli ehjä.
Vika oli päivän poissa.
Taas vikakoodia:
17544 ja 17536 ilmoittaa seos laihallaan.
Pari kohtaa jäi askaruttamaan:
-Pakoputkessa on keskipöntön kohdalla pienivuoto onko tällä merkitystä?
-Jarrutehostajalle menevää letkua käänti reilummin alkoi suhinaa tulemaan,mutta ei suhise kovin pienellä kääntämissä.
Oliskohan suuttimien puhdistus aineella helpotusta vikaan kun noita kilometrejä on jo jonkin verran?Polttoaine suodattimen vaihto,mutta toimii hyvin eikä nyvi niin luulis bensaa saavan.
Vika oli päivän poissa.
Taas vikakoodia:
17544 ja 17536 ilmoittaa seos laihallaan.
Pari kohtaa jäi askaruttamaan:
-Pakoputkessa on keskipöntön kohdalla pienivuoto onko tällä merkitystä?
-Jarrutehostajalle menevää letkua käänti reilummin alkoi suhinaa tulemaan,mutta ei suhise kovin pienellä kääntämissä.
Oliskohan suuttimien puhdistus aineella helpotusta vikaan kun noita kilometrejä on jo jonkin verran?Polttoaine suodattimen vaihto,mutta toimii hyvin eikä nyvi niin luulis bensaa saavan.
-Pakoputkessa on keskipöntön kohdalla pienivuoto onko tällä merkitystä?
Ei pitäis vaikuttaa.
-Jarrutehostajalle menevää letkua käänti reilummin alkoi suhinaa tulemaan,mutta ei suhise kovin pienellä kääntämissä.
Normaalia ainakin ittelläni.
Jos ilmaa ei tule mistään liikaa niin jääkö jäljelle muuta kuin bensapuolen ongelma. Mites bensan paineensäätimen testaus?
Oli vaihdettu ilmamassamittari uusi / oikeanlainen?
Uusi maf: Boschin paketista sama boschin numero.
Onko ilmamassamittarin johdot / liitokset ehjät?
Silmä määräisesti ok, mutta pitää tarkistaa.
Onko imuvuotoa ahtimen ja ilmamassamittarin välillä?
Tämä pitää ottaa tarkastus listalle, on aika ahdas tuo turbon pää katsoa.
Tässä alkaa pikku hiljaa tuo 1.8 T konehuone tulla tutuksi.
Uusi maf: Boschin paketista sama boschin numero.
Onko ilmamassamittarin johdot / liitokset ehjät?
Silmä määräisesti ok, mutta pitää tarkistaa.
Onko imuvuotoa ahtimen ja ilmamassamittarin välillä?
Tämä pitää ottaa tarkastus listalle, on aika ahdas tuo turbon pää katsoa.
Tässä alkaa pikku hiljaa tuo 1.8 T konehuone tulla tutuksi.
Välttämättä niitä imuvuotoja ei huomaa edes tarkkaan katsomalla, kannattaa tehdä painetesti kompuralla siten, että otetaan imuputki irti ilmanputsarikotelolta, tukitaan huohotinjärjestelmän reikä
(imuputkessa se johon tulee ns. kiekko kiinni)
ja sopivilla osilla
(itse tein lvi-kulmista ja paineilmaletkuliittimestä + tiivisteliimaa) tehdään ilmatiivis putki, imuputken pää saa olla ~60-75mm, joista viimeinen voi olla hankalahko kiristää klemmarin kanssa imuputken sisään, mutta onnistuu tuollakin. Kompuran letkuun riittävän tarkka bleedi, jolla saat tarkasti asetettua ahtimen normaalipaineen ja sitten pöhistelemään.
(imuputkessa se johon tulee ns. kiekko kiinni)
ja sopivilla osilla
(itse tein lvi-kulmista ja paineilmaletkuliittimestä + tiivisteliimaa) tehdään ilmatiivis putki, imuputken pää saa olla ~60-75mm, joista viimeinen voi olla hankalahko kiristää klemmarin kanssa imuputken sisään, mutta onnistuu tuollakin. Kompuran letkuun riittävän tarkka bleedi, jolla saat tarkasti asetettua ahtimen normaalipaineen ja sitten pöhistelemään.
Mulla sytty pari kuukautta sitte Borassa 1.8T (AUM) moottorin häiriövalo ja antoi vikakoodin P0171 seos liian laiha.. Vika löytyi imusarjan alta tulevasta/lähtevästä alipaine/huohotus letkusta jossa oli kolme senttiä pitkä halkeama.. Ostin Laakkoselta sen alipaineletkuhässäkän niin tuli sillä kuntoon.. Eli kannattaa kattoa ne alipaineletkut tarkkaan läpi..
kauheest letkui, mikä niistä? tai tietty vaikutaa ku on vapari.. :/
Tässä olis kaaviota miten noi alipaineletkut menee:
http://mikhauta.pp.fi/muut/Kierto_APU_ANB.jpg
Tuossa AWT moottorissa tuntus olevan suurinpiirtein samalla lailla.
Edit: Taas se palaa moottorivalo.
Oli Bypass alipaineletku aika huonossa hapessa, voiko Bypass rikkonainen kalvo vaikuttaa asiaan?
http://mikhauta.pp.fi/muut/Kierto_APU_ANB.jpg
Tuossa AWT moottorissa tuntus olevan suurinpiirtein samalla lailla.
Edit: Taas se palaa moottorivalo.
Oli Bypass alipaineletku aika huonossa hapessa, voiko Bypass rikkonainen kalvo vaikuttaa asiaan?
Taas jatketaan tätä aihetta:
2 viikkoa ilman vikavaloa, koska moottori ei ole lämminnyt lyhyessä ajossa normaali lämpöiseksi.
-Imu puolelta löydetty vuoto ainakin Coolerin tiivisteistä(Uudet pitäisi vaihtaa)
-Tulpat odottaa vaihtajaa ja polttoainesuodatin kanssa.
-By-pass vaihdettu oli kalvo rikki.
Pikku laittoa eiköhän se siitä rupia toimimaan.Kunhan nuo pakkaset vielä laskisi...
2 viikkoa ilman vikavaloa, koska moottori ei ole lämminnyt lyhyessä ajossa normaali lämpöiseksi.
-Imu puolelta löydetty vuoto ainakin Coolerin tiivisteistä(Uudet pitäisi vaihtaa)
-Tulpat odottaa vaihtajaa ja polttoainesuodatin kanssa.
-By-pass vaihdettu oli kalvo rikki.
Pikku laittoa eiköhän se siitä rupia toimimaan.Kunhan nuo pakkaset vielä laskisi...
Mulle tuli P0171 System too lean Bank 1. Alipaineletkuhässäkkä vaihdettiin viime kesänä. Alipainepumppu muistaakseni tarkemmin ottaen. Nollasin vikakoodin ja ei syttynyt heti uudestaan, mutta pitäähän se selvittää. Veikkaisin imuilmavuotoa jossakin. Mielesäni kuulee korvallakin kun on konepelti auki. Paljonkohan uskaltaa ajaa ennen huoltoa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa