Auto siis T4 2.5TDI.
Lisäakku eberiä varten tehdasasennuksena kuskin penkin alla. Autossa climatronic-puhallin.
Olin siinä uskossa, että kyseinen akku eberin lisäksi antaa virtaa myös lämmityslaitteen puhaltimelle silloin kun "seisontalämmitys" päällä eli kone ei käy.
Olin ilmeisesti väärässä. Tuntuu siltä , että lämmityslaitteen puhallin saa virtansa startti-akulta seisontalämmityksen aikana. Voiko olla näin?? Vai onko relesysteemi menny rikki?
T4 ja lisäakku
Valvoja: ffp jäsenet
Joo. Tyhjeni starttiakku.
Kun yritin startata, niin puhallin ei pyöriny enää sen jälkeen, koska starttiakku meni tyhjäksi. Tästä aloin päätellä. Ja eberi siis kuitenkin kävi koko ajan. Molemmat akut laitoin syksyllä uudet. Ja olenpa jo kerran ladannut lisäakun täyteen, kun ei se pätkäajossa ehdi ottaa vastaan.
Muistelen että työautona olevassa T4 Carsportin rakentamassa pikkubussissa oli jotain samaa ongelmaa kytkennässä. Se käytettiin autosähköliikkeessä.
Kun yritin startata, niin puhallin ei pyöriny enää sen jälkeen, koska starttiakku meni tyhjäksi. Tästä aloin päätellä. Ja eberi siis kuitenkin kävi koko ajan. Molemmat akut laitoin syksyllä uudet. Ja olenpa jo kerran ladannut lisäakun täyteen, kun ei se pätkäajossa ehdi ottaa vastaan.
Muistelen että työautona olevassa T4 Carsportin rakentamassa pikkubussissa oli jotain samaa ongelmaa kytkennässä. Se käytettiin autosähköliikkeessä.
Mulla on T4 TDI ja myös kahdella akulla. Hieman samanlaisia ongelmia ollut pari kertaa, eli molemmat akut tyhjäksi naftalämppärin käytöllä. Mun bussi on edesmenneen Regon rakentama, joten onkohan näissä sähköissä rakentajakohtaisia eroja. Vai onko tulleet tehtaalta tupla-akulla ja naftalämppärillä?
Monasti riittäisi että naftalämppäri lämmittää vain moottorin, eikä kabiinia. Näillä pakkasilla kun bussin sisätilan lämmittäminen on aikaavievää ja turhaan kuluu vain sähköä puhaltimen pyörittämiseen.
Monasti riittäisi että naftalämppäri lämmittää vain moottorin, eikä kabiinia. Näillä pakkasilla kun bussin sisätilan lämmittäminen on aikaavievää ja turhaan kuluu vain sähköä puhaltimen pyörittämiseen.
Oma auto rakennettu tehtaalla kytkennät(2 akkua) ja eberi.
Työauto Carsport Johansson rakennettu Tampereella pakettiautosta ja eberi 5kW kytketty siellä(2 akkua).
Harmi kun climatronic puhallusta ei saa kytkettyä pois seisontalämmityksessä, vaan tehtaan vakiopuhallus-asetus(hyvin pienellä tosin). Taitaa olla rakentajakohtaisia kytkentäeroja.
Työauto Carsport Johansson rakennettu Tampereella pakettiautosta ja eberi 5kW kytketty siellä(2 akkua).
Harmi kun climatronic puhallusta ei saa kytkettyä pois seisontalämmityksessä, vaan tehtaan vakiopuhallus-asetus(hyvin pienellä tosin). Taitaa olla rakentajakohtaisia kytkentäeroja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa