Jäätyvät tuulilasinpyyhkimen sulat (3B Passat)
Valvoja: ffp jäsenet
Jäätyvät tuulilasinpyyhkimen sulat (3B Passat)
autona -99 3b passat.
onko kukaan keksinyt ratkaisua kovalla lumisateella helposti jäätyviin sulkiin? viisas jaappanilainen on tehnyt oman ratkaisunsa jo vissiin 70-luvulla niin, että pyyhkijöitä voi näpäyttää hiukan alalaidasta ylöspäin ikkunan alalaitaan kohtaan, johon ilmasuuttimet puhaltavat lämmintä ilmaa. volkkarissa taas pyyhkijät laskuetuvat ihan ikkunan alalaitaan, mihin lämmintä ei mistään pääse tulemaan. mietin, että mossautan haulikolla siihen akkutilan ja moottoritilan väliseen seinään nipun reikiä niin alkaa konehuoneesta tulemaan edes hiukan lämmintä ilmaa pyyhkijöille. onko olemassa mitään viisaampaa ratkaisua vai alanko reijittämään muuten niin virheetöntä autoa?
onko kukaan keksinyt ratkaisua kovalla lumisateella helposti jäätyviin sulkiin? viisas jaappanilainen on tehnyt oman ratkaisunsa jo vissiin 70-luvulla niin, että pyyhkijöitä voi näpäyttää hiukan alalaidasta ylöspäin ikkunan alalaitaan kohtaan, johon ilmasuuttimet puhaltavat lämmintä ilmaa. volkkarissa taas pyyhkijät laskuetuvat ihan ikkunan alalaitaan, mihin lämmintä ei mistään pääse tulemaan. mietin, että mossautan haulikolla siihen akkutilan ja moottoritilan väliseen seinään nipun reikiä niin alkaa konehuoneesta tulemaan edes hiukan lämmintä ilmaa pyyhkijöille. onko olemassa mitään viisaampaa ratkaisua vai alanko reijittämään muuten niin virheetöntä autoa?
ikävä ajella pitempiä matkoja pyyhkijät ylhäällä, eivät varmaan yli 100 vaudissa pysy ylhäällä nuot boschin spoilerisulat...no joo kyllä parkissa nostan ylös jos lunta tuulilasilla ja eeperi tulilla. tuli tuokin mieleen, että kaikki käryt konehuoneesta tulee likaamaan ikkunaa ja mahdollisesti myös sisäilmaan jos reijittää sen väliseinän. onkohan jotain 12 volttisia edukkaita lämpöpuhaltimia, jos sellasen kokkeilis laittaa sinne välikköön huokailemaan...
Pienemmissä nopeuksissa nuo jäätymisongelmat tulee, kun oikeasti sataa lunta ja se kertyy lasiin eikä kuljeudu ilmavirran mukana ohi lasin. Lämmitettävä tuulilasikaan ei riitä aina. Lämmitettävät sulat kylläkin, mutta ei ne taas ei tahdo kestää. Rungottomat jätän ainakin itse nimenomaan alas, parkissa lisälämmittimen kanssa, niin ne ei pystyssä jäädy, vaan on heti valmiina toimintaan sulalla lasilla.
Tässäpä yksi ehdotus, itellä ole koskaan ollut jäätymisongelmaa rungottomien kanssa... Golfissa oli puoltoista vuotta samat sulat, putsattiin kerran jarrunesteellä ja jäi autoon myydessä, eli pyyhki vielä hyvin.
http://www.ahw-shop.de/shop/volkswagen-2.html, tuolta sivun lopusta 1J0998002B, ostin omat Laakkoselta ja hintaa oli alle 40 €.
http://www.ahw-shop.de/shop/volkswagen-2.html, tuolta sivun lopusta 1J0998002B, ostin omat Laakkoselta ja hintaa oli alle 40 €.
lasiin kiinnijäätymis ongelmaa ei ole vaan se kun hiljaa ajettaessa paantavat itsensä sellaisiksi 2" x 2" tönköiksi paakuiksi ja pyyhkimisominaisuudet loppuvat siihen. sinänsä helppo sivulasista koputella puhtaaksi kun on turbotimeri niin kun virrat kääntää avaimesta pois kun pyyhkijät ylhäällä niin pysähtyy kaikki sähkölaitteet, vain motti jää käymään(eli pyyhkijät myös jäävät ylös).
olen jotenki epäileväinen nuita rungottomia kohtaan, kun joku kaikentietävä on joskus sanonut, että ne jäätyy pahemmin kuin normaalit pyyhkijät...voishan nuita koittaa...
olen jotenki epäileväinen nuita rungottomia kohtaan, kun joku kaikentietävä on joskus sanonut, että ne jäätyy pahemmin kuin normaalit pyyhkijät...voishan nuita koittaa...
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 26.8.2006 22:00
Mistäs ne jäätyy kun ei niissä ole juuri mitään mikä voisi jäätyä..=) Lasihan ei ole tasainen, eikä tasaisen mutkikas, vaan sulan pitää mukautua lasin mukaan eri tavalla eri kohdassa lasia. Ja rungollinen sulka kun jäätyy niin painetta ei tule enää samalla tavalla.
Itse kun vaihdoin joskus rungottomiin niin ei ole kyllä kaduttanut. Valehteleisin jos sanoisin ettei mitään ongelmia sen jälkeen ole ollut, mutta on ne vähentyny todella paljon. Pitäs vaan muistaa ja raaskia vaihtaa sulkia vähän useemmin kun kerran parissa vuodessa..=D
Itse kun vaihdoin joskus rungottomiin niin ei ole kyllä kaduttanut. Valehteleisin jos sanoisin ettei mitään ongelmia sen jälkeen ole ollut, mutta on ne vähentyny todella paljon. Pitäs vaan muistaa ja raaskia vaihtaa sulkia vähän useemmin kun kerran parissa vuodessa..=D
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Alun toista vuotta hangattu rungottomilla, löytyi tuolta, enkä voi kuin kehua. Paluuta vanhaan ei ole, eikä tule.
Itekkin vaihdoin boschin aero sulkiin, eli niihin rungottomiin sulkiin. Autona siis 3b -98 passat ja oon ihmetelly nyt vuoden käytön jälkeen noiden sopimattomuutta tähän automalliin. Tuulilasi on reunoilta (10cm) kaarevampi kuin keskeltä ja sulkien ollessa alhaalla pelkääjän puolen sulka jääkin reilu 5cm matkalta ilmaan. Ei tuo vielä haittaisi mutta tuon pään takia lasin keskelle ylös jää n. 10x15cm alue josta sulat ei pyyhi kunnolla ja kuskin puolella hieman samankaltaisia ongelmia. Olen koittanut noita hieman taitellakkin että pyyhkisivät paremmin mutta hyvin ovat painettu muotoihin, eikä pyyhkiminen muutu. Eikö vaan sovi, vai onko boshilaiset niin huonot mukautumaan erilaiselle lasipinnalle?
^MB:ssä vastaava ongelma, mikä aiheuttaa lumen ja jään kertymisen aluksi juuri tuohon pyyhkijän päähän. Kunnon lumipyryssä sitten pikku-hiljaa kertyy koko pyyhkimen alalle ja loppujen lopuksi pari lumista jääkokkaretta hieroo lasiin muutaman raidan josta näkee ehkä jotain vielä läpi. Mitä isompi ikkunapinta-ala sitä surkeampi tilanne.
Siis juuri tähän tyyliin
Siis juuri tähän tyyliin
g3:ssa ei tuollaisa ongelmia ole ollut :Dlasiin kiinnijäätymis ongelmaa ei ole vaan se kun hiljaa ajettaessa paantavat itsensä sellaisiksi 2" x 2" tönköiksi paakuiksi ja pyyhkimisominaisuudet loppuvat siihen.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 20.4.2010 20:34
- Viesti:
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 20.4.2010 20:34
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa