Yhteensopivuus 1.9 TDI ATD->ASZ

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

yyz31
-
Viestit: 3
Liittynyt: 7.1.2010 17:24

Yhteensopivuus 1.9 TDI ATD->ASZ

ViestiKirjoittaja yyz31 » 7.1.2010 17:31

Semmonen ongelma että sopiiko 1.9 Tdi (Seat Leonista) moottorikoodi ASZ suoraan ATD moottorin tilalle? Ero näissä on että ASZ moottorissa visiin enemmän heppoja jonkin verran? Niin ja auto on Golf IV vm 03 mihin moottori tulisi...

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 7.1.2010 18:46

ASZ on 6-vaihteinen ja ATD on viisipykäläinen, mikäli ei ole 4Motion tuo golf.

Eli kytkin ei mene suoraan muuten.

Turbon imuputki vaatii sovittamista ilmanputsarin päähän paitsi jos käytät sitä ATD:n kukkopilliä.

Muuta ei muistaakseni tarvitse vaihtaa, kannattaako on sitten toinen asia.

Jos koneesi on ehjä selviät helpommalla laittamalla ARL:n turbon ja suuttimet. ATD kun kestää ajellakkin vaikka potkua olisi 200kilowattia.

yyz31
-
Viestit: 3
Liittynyt: 7.1.2010 17:24

ViestiKirjoittaja yyz31 » 7.1.2010 22:03

juu ei, ei ole 4motion. Tarviinko uuden kytkimen? Kone ei oo ehjä, eli vaihto on pakollinen, kone laukes ja turbo on entinen ATD koneess... pitääkö hommata uus laatikko?

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 8.1.2010 0:00

Pulttaa se ATD vauhtipyörä siihen ASZ:tan kampiakselin päähän niin ei tarvi uutta kytkintä jos vanha on kunnossa. ei tarvi uutta laatikkoa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 8.1.2010 0:55

ATD:n ehjä vauhtis+kytkin kestänee ASZ:n isommat suuttimet ATD:n vakio-ohjelman kanssa vielä ihan mainiosti.
Mutta pitää mainita että nyt on hyvä sauma laittaa kova 228mm vauhtis ja SRE asetelma+VR6 levy niin ei kytkin luista eikä vauhtipyörä täristä jatkossakaan jos sattuu voimakärpänen puraisemaan ;). Lisätietoa haulla tai privalla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa