aamulla auto pari tuntia lämmityksessä ulkona oli 30 astetta pakkasta. auto käyntii tyhjäkäynillä 5 min ja nätisti ajelin 10km jonka jälkeen öljyvalo alko vilkuttaan ja piippaan auto sammuksiin ja konepelti auki kone huone oli aivan öljyssä!!!
takapenkillä oli öljyä jonku verran samaa öljyä joka oli aivan jämähtänyttä viskositeetti 5w 40.
uutta öljyä hain ja kaadoin koneeseen auto käyntiin ja takastelua öljyä valuu todella nopeaa öljypohjan reunasta todenäkösesti. ruukaako öljy pohja korkata vai tiiviste vain mennä? auto vielä tien päällä ja illan mittaa pitäs saada se vedettyä lämpimään halliin..
oisko joku huohotus mennyt tukkoon ja kun sen puhdistaisi lopettaisi öljyvuodon?
Golf gti 2.0 8v -93 öljyt ulos koneesta.
Valvoja: ffp jäsenet
Auton sain lämpimään halliin 4 tunniksi ja olis varmaan sulannu huohotus putket jos ois ollu tukossa. öljyä vuotaa todella reilusti oiskohan oikea nimi öljysuodattimen jalasta eli se kotelo jossa on nuo öljy anturit ja sen pohjassa öljysuodatin. siinä jonkunlainen liitos kohta josta kusee öljyt. onkohan se irrotettava että sais vaihdettua tiivisteen (itse en nähnyt mitään kiristys juttua joten taitaa olla yhtenäinen osa. käykö muista moottoreista osa vai ainoastaan tuosta 2.0 8v moottorista? saa tarkota jos joltain löytyy!
Tarkoitat varmaan öljynlämmönvaihdinta joka on ö-suodattimen ja suodattimen jalan välissä. Lämmönvaihdin on kiinni suodattimen jalassa kierreholkilla, samalla johon ö-suodin kiinnittyy. Suodattimen irroituksen jälkeen voit kiertää tuon holkin irti ja vaihtaa o-renkaan joka on suodatinjalan ja lämmönvaihtimen välissä. Jos se siis sieltä vuotaa.
Vai olisko 2 ö-suod tiivistettä päällekkäin?
Vai olisko 2 ö-suod tiivistettä päällekkäin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa